• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

رزمایش ملی فجر ۴۰ با دستیابی به اهداف خود پایان یافت

  • کد خبر : 7430
  • 14 اسفند 1397 - 15:57
دوشنبه ۱۳ اسفند ماه رزمایش ملی فجر 40 در حالی پایان یافت که این مانور اولین حضور تیم‌های واکنش سریع وزارت بهداشت و درمان کشور در پایتخت انرژی ایران بود.

آوای بوشهر؛ دوشنبه ۱۳ اسفند ماه رزمایش ملی فجر ۴۰ در حالی پایان یافت که این مانور اولین حضور تیم‌های واکنش سریع وزارت بهداشت و درمان کشور در پایتخت انرژی ایران بود.

به گزارش آوای بوشهر، رزمایش ملی فجر ۴۰ با هدف افزایش و ارتقاء هماهنگی وزارت بهداشت و درمان با مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و ایجاد آمادگی جهت مقابله با هر گونه شرایط اضطراری در منطقه برای کلیه تیم های عملیاتی اعم از مدیریت بحران،فرمانداری، آتش نشانی، حراست و نیروی انتظامی و سایر ارگانها و سازمانها، صبح روز دوشنبه ۱۳ اسفندماه در پارس جنوبی برگزار شد.

 برای این رزمایش سه پیش فرض: نشت میعانات گازی و آتش سوزی خط با قطر ۳۰ اینچ و فشار ۲۵ بار با تعداد ۱۳ نفر مصدوم، نشت و انفجار خط گاز ترش ۵۲ اینچ خروجی واحدهای C8 فاز ۸ و ۷، ۶ (پالایشگاه چهارم) با فشار ۶۰ بار و غلظت H2S 4500 الی PPM 6000 با تعداد ۱۳ نفر مصدوم و نشت گاز آمونیاک از محل GOV خط لوله به قطر ۳۲ اینچ و فشار ۱ بار در کریدور شرقی با تعداد ۱۳ نفر مصدوم، در نظر گرفته شده بود.

در نهایت این مانور با شناسایی نقاط ضعف و قابل بهبود اهداف خود که شامل نجات جان انسان‏ها و رسیدگی به مصدومین، تخلیه پالایشگاه‌ها، قطع سوخت لوله، کنترل آتش سوزی‌ها، بستن و کنترل تردد در محورهای منتهی به محل حوادث و رقیق سازی محل نشت آمونیاک بود به کار خود پایان داد.

این مانور برای نخستین بار با حضور تیم‌های واکنش سریع وزارت بهداشت و درمان کشور توسط ۸ دانشگاه علوم پزشکی از استان های یزد، فارس، هرمزگان، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد در پارس جنوبی برگزار شد.

                           

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=7430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.