• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

زمان چهارساعته برای حضور بالگرد در جم/ بوشهر بالگرد امداد ندارد

  • کد خبر : 5046
  • 07 تیر 1397 - 9:28

آوای بوشهر؛ صبح روز گذشته پدر و پسری اهل روستای بهارستان جم در کوه های اربانه باغ جم گرفتار می شوند که پس از اعزام نیروهای هلال احمر و اورژانس در محل حادثه، به دلیل صعب العبور بودن مسیر تنها نیروهای هلال احمر جم پس از تلاش چندساعته به نقطه حادثه می رسند. به گزارش […]

آوای بوشهر؛ صبح روز گذشته پدر و پسری اهل روستای بهارستان جم در کوه های اربانه باغ جم گرفتار می شوند که پس از اعزام نیروهای هلال احمر و اورژانس در محل حادثه، به دلیل صعب العبور بودن مسیر تنها نیروهای هلال احمر جم پس از تلاش چندساعته به نقطه حادثه می رسند.

به گزارش آوای بوشهر، پس از بررسی های اولیه از سوی نیروهای امدادی تقاضای امداد هوایی می شود که از سوی مسئولین امر شهرستان رایزنی ها جهت اعزام بالگرد به منطقه شروع می شود.

پس از ساعت ها تلاش و نبود بالگرد در سطح استان، از شهرستان لار در استان فارس بالگرد امداد به منطقه حادثه دیده اعزام می گردد که حوالی ساعت ۱۵ بعد از ظهر به محل مورد نظر می رسد که یکی از گرفتار شده ها فوت و دیگری مصدوم است و پس از دقایقی ٢ فرد گرفتار شده به دامنه کوه انتقال پیدا کرده و توسط اورژانس ۱۱۵ جم به بیمارستان توحید جم اعزام می شوند.

نکته قابل تامل صرف زمان چهار ساعته برای حضور بالگرد در محل حادثه بود که با توجه به گرمای هوا و احتمال بروز جراحت های وارده، ممکن بود فرد مصدوم نیز دچار مشکلات حادتری می شد.

این در حالی است که در استان بوشهر هیچ پایگاه اورژانس هوایی وجود ندارد و تنها بالگرد موجود نیروی دریایی بوشهر در مواقع اضطراری به داد نیروهای امدادی استان می رسد و گویا مجوز پرواز این بالگرد تا حوزه شهرستان کنگان می باشد و مجوز تردد در شهرستان های جم و عسلویه را ندارد.

گویا در سازمان منطقه ویژه انرژی پارس عسلویه نیز بالگرد امدادی مستقر است که تحت شرایط خاص و آن هم در ازای دریافت هزینه، به پرواز در خواهد آمد

اصلا زیبا نیست غنی ترین استان کشور با وجود منابع عظیم نفت و گاز، از حداقل ها نیز بی بهره باشد، چرا که تنها مرکز شهر استان به حداقل امکانات پیشرفته درمانی مجهز شده و چهارشهرستان حوزه جنوب استان بوشهر بی بهره از امکانات پیشرفته پزشکی است.

گفتنی است که با تلاش و رایزنی های مسئولین استان فارس در این استان سه پایگاه اورژانس هوایی مستقر شده و یک پایگاه دیگر نیز در حال احداث است و سهم استان بوشهر نیز یک پایگاه بود که با تدبیری مسئولین در سال های قبل، بر باد فنا رفت.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=5046

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.