• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
11

سفر استاندار بوشهر به جم؛ آنچه اتفاق افتاد

  • کد خبر : 10741
  • 10 دی 1398 - 7:48
سخنان شهردار و رئیس شورای شهر هم پر از گلایه بود که جم را باید بیشتر دید و برای توسعه اش کمک کرد. سخنان امام جمعه جم تخصصی و حول محور مسئولیت های اجتماعی نفت و تیم پارس جنوبی جم بود که چند بار با تشویق حاضران مواجه شد.

 

به گزارش آوای بوشهر؛ شنبه شب (۷دی ماه ۹۸ ) عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر، مدیر کل حوزه استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به جم سفر کرد تا در آیین افتتاح هتل ۴ ستاره جم شرکت کند.

افتتاح این هتل علاوه بر حذف فقر اسکان از نام جم، امید را هم به اردوی لیگ برتری ها و هوادارانشان بازگردانده و با خیال راحت تری به میزبانی های شان می اندیشند.

هتلی که از دوره چهارم شورای شهر آغاز و در دوره پنجم با ارتقا به هتل ۴ ستاره تکمیل و افتتاح شد. استاندار بوشهر در سخنانش هم شهامت شورای شهر و شهردار سابق در آغاز این پروژه حیاتی و مهم را ستود و هم عملکرد شورا و شهرداری پنجم را.

فرماندار جم، شهردار جم، رئیس شورای شهر جم، امام جمعه و استاندار بوشهر سخنرانان مراسم بودند و دغدغه ها گفته شد پاسخ ها شنیده شد. از دستور بررسی مجدد نحوه توزیع عوارض آلایندگی عسلویه تا اینکه فوتبالی ها نگران تیم پارس نباشند.

گراوند به فرمولی اشاره کرد که سه دستگاه برای توزیع عوارض نوشته اند و استانداری دخالتی نداشته و الان به عنوان ناظر، دستور بررسی بیشتر داده تا حقی ضایع نشود.

نماینده عالی دولت در استان بوشهر از پیگیری های مستمرش برای حذف تانکرهای حمل آب به شهرک ها با تکمیل پروژه آبرسانی جم گفت و در ادامه گفت که مسئولان نفت و نیرو قول داده اند ۱۰ هزار مترمکعب آب را تا پایان سال به جم برسانند و برای اینکار در صورت عدم تکمیل خط برق پروژه، از ژنراتورها برای راه اندازی ایستگاه های ۶ گانه استفاده کنند. استاندار البته تاکید داشت که او فقط نقل قول کرده و امیدوار بود قول مسئولان اجرای پروژه تحقق یابد.

استاندار همچنین از بیماری یک ماهه خودش و پیگیری مداوا طی این مدت گفت و وعده داد که با کمک پتروشیمی ها اجازه نمی دهد تیم با مشکل مواجه شود. به جهانگیری و واعظی هم مشکلات پارس را خبر داده بود.

پیش از سخنان استاندار، فرماندار جم از مشکل تخصیص اعتبارات و پروژه های متوقف شده گفت که قرار شد استاندار صبح یکشنبه از پروژه های مهم شهرستان بازدید کند.

سخنان شهردار و رئیس شورای شهر هم پر از گلایه بود که جم را باید بیشتر دید و برای توسعه اش کمک کرد. سخنان امام جمعه جم تخصصی و حول محور مسئولیت های اجتماعی نفت و تیم پارس جنوبی جم بود که چند بار با تشویق حاضران مواجه شد. گویا هواداران و لیدرها فرصت حضور استاندار را غنیمت شمرده بودند. موضوعی که از دید استاندار هم پنهان نماند و در واکنش به سخنان امام جمعه و رئیس شورای شهر در مورد پارس جم و تشویق ها گفت: “روانشناسی جمع دستشونه”

لابلای صحبت های استاندار موضوعی جالب بیان شد بیان شد؛ آنهم اینکه استاندار برای حل مشکل پارس دستور می دهد و انجام می شود اما در مصاحبه مسئولان باشگاه از دیگران نام برده می شود. گراوند به شوخی گفت: من وقتی در تلویزیون مصاحبه مدیر عامل موقت باشگاه را دیدم که از کی و کی و کی تشکر کرد به شوخی گوشی را برداشتم و گفتم فلانی! نامه حل مشکل را من دیروز امضا کردم( با خنده)

او حتی از دستورش برای حل گیر دیوان محاسبات به پرداخت مالی تیم گفت و گفت که با بازرسی کل کشور هم برای تسهیل کمک به پارس جم رایزنی کرده است.

ضیافت شام و جلسه تخصصی استاندار با شورا و شهردار جم پایان بخش این آیین بود.

استاندار بوشهر صبح روز یکشنبه هم در جم بود و به همراه نماینده مجلس، فرماندار و معاون عمرانی و مدیر کل حوزه استاندار از جاده جم فیروزآباد تا سرچشمه بازدید کرد.

گره تکمیل بخشی از جاده جم فیروزآباد تامین قیر بود تا ۱۰ کیلومترش را افتتاح کنند. اما به گفته پیمانکار پروژه دو گره دیگر هم داشتند که یکی جدی بود و دیگری قابل حل!
در بخشی از ابتدای مسیر از سمت جم با معارض و برآورد میلیاردی قیمت زمین! مواجه بودند که پیشنهادهایی برای رفع مشکل مطرح شد و گره دوم هم تامین معدن مورد نیاز برای زیرسازی که استاندار دستور داد معاون اش برای تامین دو معدن همکاری کند.

استاندار در مسیر حرکت به سمت ریز، جاده جم پالایشگاه و پیشرفت پروژه را هم دید. سه راهی روستای بابامبارکی، رئیس وشورای این روستا، منتظر استاندار مانده بود تا بگوید که مشکل روشنایی مسیر تازه احداث شده بابامبارکی به شهر جم را برای شان حل کند. گویا پایه های روشنایی اش هم نصب کرده بودند و امید شورا به دستور استاندار برای توصیه به شرکت پالایش گاز فجر برای مساعدت در تامین روشنایی مسیری بود که خود شرکت احداثش کرده؛ موضوعی که با نگاه مثبت استاندار همراه شد.

عبدالکریم گراوند سپس به خط انتقال سد باغان و جاده سرچشمه رسید. بازدید مرکز جامع سلامت انارستان، خط انتقال آبرسانی شهر ریز و مجتمع فرهنگی ریز از دیگر پروژه هایی بود که توسط استاندار بوشهر بازدید شد و دستور داد در تخصیص اعتبارات مصوب برای این پروژه ها که از پیشرفت خوبی برخوردارند تسریع شود. هر چند مرکز جامع سلامت انارستان با وجود تخصیص نزدیک به ۵۰ درصدی اعتبار، پیشرفت مورد انتظاری نداشت و انتقاد معاون عمرانی استاندار را به همراه داشت.

از اتفاقات جالب در حاشیه بازدید استاندار بوشهر از مجتمع فرهنگی ریز، جوانان پلاکارد به دستی بودند که از استاندار تقاضا داشتند زمین چمن بزرگ برای شان فراهم کند. تاکیدشان بر زمین چمن مصنوعی بود. گراوند هم همانجا با مدیر کل ورزش و جوانان تماس گرفت و مقدمات تحقق خواسته جوانان ریز فراهم شد.

آبرسانی سیراف مهم ترین پروژه ای بود که استاندار بوشهر در پایان سفر به جم از ان دیدن کرد. بازدیدی که جدیت استاندار در تکمیل این پروژه را به نمایش گذاشت. از هشدار جدی و تند استاندار به پیمانکار پروژه برای تسریع در اجرای کار تا شنیدن درددل های پیمانکار پروژه که معتقد بود بابت تعدیل و افزایش نرخ دلار ۳۵ میلیارد تومان طلبکار است. از آبشیرین کن سیراف و روند اجرا و حفر چاه های برداشت آب شور هم بازدید شد.

عبدالکریم گراوند ساعت ۱۲:۳۰ ظهر یک شنبه برای سفر به تهران و نشست هایی پیرامون آب جم و برخی مسائل استان راهی تهران شد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10741

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.