• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
در حاشیه اقدام تروریستی آمریکا

شهادت سرباز فداکار وطن و ذکر ۲ نکته

  • کد خبر : 10763
  • 13 دی 1398 - 22:45
سردار مدتی پیش در توییتی اینگونه نوشته بود: "من اصلاً قبول ندارم در بین بچه‌حزب ‌اللهی‌ها بگیم این آدم با اون شکل و قیافست...! همان دختر کم‌حجاب، دختر منه، دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما، اما جامعه‌ی ماست."

 

مصطفی ارجمند

سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران به همراه معاون نیروهای مردمی حشدالشعبی عراق در حمله نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد و حین خروج از فرودگاه به شهادت رسید.

این خبر، از بامداد امروز تیتر یک رسانه های داخلی و خارجی است. خبری تلخ و باورنکردنی برای ایران و دشمن شاد کن برای آمریکا و دیگر مخالفان…

دو روز پیش، پس از حمله جمعی از نیروهای حشدالشعبی به سفارت آمریکا در بغداد، دونالد ترامپ در توئیترش نوشت: “ایرانی بهای سنگینی خواهد پرداخت، این هشدار نیست، تهدید است.”

روز گذشته هم وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: “ایران صبر استراتژیک ترامپ را با ضعف اشتباه نگیرد”

برخی تحلیلگران، این اقدام آمریکا را جرقه شروع جنگ جهانی سوم ارزیابی کرده اند.

سردار قاسم سلیمانی از یاران نزدیک به رهبر انقلاب بود که برخلاف بسیاری دیگر از همرزمانش، کمتر وارد درگیری‌های سیاسی-جناحی می‌شد و اظهارنظرها و موضع‌گیری سیاسی‌اش را به حداقل می‌رساند تا او را در قامت سرباز وطن به معنای واقعی معرفی کند.

سردار مدتی پیش در توییتی اینگونه نوشته بود: “من اصلاً قبول ندارم در بین بچه‌حزب ‌اللهی‌ها بگیم این آدم با اون شکل و قیافست…! همان دختر کم‌حجاب، دختر منه، دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما، اما جامعه‌ی ماست.”

این مواضع وطن دوستانه و فراجناحی سردار، وی را در میان اکثر طیف های سیاسی ایران از محبوبیت ویژه ای برخوردار کرده بود. پیروزی های نظامی اش در عراق و سوریه در مقابل داعش طی سالهای اخیر هم به این محبوبیت افزوده بود.

سردار سلیمانی ارتباط نزدیکی با وزیر امور خارجه ایران داشت، به طوری که ظریف در مصاحبه ای گفته بود هر اقدامی در سیاست خارجی و نظامی انجام شده با هماهنگی او و سردار سلیمانی و سید حسن نصرالله بوده است.

این محبوبیت و قدرت انسجام بخشی سردار سلیمانی در منطقه، او را به هدف بزرگ آمریکا و اسرائیل بدل کرده بود تا در فرصتی مناسب، بزرگترین مانع تحقق رویای شان را از سر راه بردارند و البته امروز این نیت شیطانی را عملی کردند.

در اینکه ایران باید به این اقدام آمریکا پاسخ مناسب و متناسب دهد، هیچ شکی نیست اما دو نکته را نباید فراموش شود:

اول: اقدام آمریکا دقیقا چند ساعت پس از سخنرانی قاطع رهبر انقلاب انجام می شود که در آن تاکید می کند: “آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند.” از سویی دیروز ترامپ هم ایران را به برخورد سخت تهدید کرده بود.

این شواهد نشان می دهد ترامپ به دنبال عصبانی کردن ایران است تا کشور را وارد اقدام خطرناک و احساسی کند و نهایتا جنگ با ایران را از بیرون مرزها به داخل بکشاند. هر چند بر این باورم که اقدام ایران، سوای همه تحلیل ها، حساب شده و با پیش بینی همه جوانب انجام خواهد شد؛ دیر یا زود…

دوم: از بدو وقوع این جنایت، عده ای در داخل دوباره اسب شان را زین کرده و به دولت و مجلس می تازند. از هر ابزاری چون برجام و لوایح اف ای تی FATF بهره می گیرند تا عقده گشایی کنند!

یادمان نرود امروز روز عقده گشایی های خطرناک و جناح بازی نیست. بزرگترین نماد قدرت نظامی یک کشور توسط آمریکا به شهادت می رسد و حال باید مراقب انسجام داخلی بود و اجازه نداد دشمنی بیرون به خودزنی داخلی بدل شود.

مردم سوای هر دلخوری از وضعیت کشور، سرباز فداکار وطن را دوست داشته و دارند و نباید خون پاک این شهید را به تسویه حساب های جناحی کشاند.

خلیچ فارس

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.