• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5

شهردار بوشهر: ایجاد سامانه شفافیت در شهرداری/ جامعه حساسیت هایی دارد/هدف ما کشتن نیروها نیست/۲۰ درصد مطالبات شاهین پرداخت شده

  • کد خبر : 9969
  • 22 مهر 1398 - 20:02
ما در جامعه ای با حساسیت های قابل توجه هستیم، ضمن اینکه شهرداری نیز مجموعه ای با مراکز بالادست متعدد است و باید دغدغه ها را درک کرد، از این رو برخی تغییرات صورت می گیرد

شهردار بوشهر گفت: برای حاکمیت شفافیت در شهرداری بوشهر گام هایی برداشته شده که مشخصات قراردادهای شهرداری از مردادماه سال گذشته روی سایت در دسترس است، ضمن اینکه خرید و معاملات شهرداری هم در قالب سامانه کشوری ستاد صورت می گیرد، اما اینها کامل نیست و باید سامانه شفافیت ایجاد شود.

به گزارش آوای بوشهر؛ سید نورالدین امیری ادامه داد: برخی نیروهای شهرداری برای بررسی و آموزش به کلانشهرها مامور شده و قرار است زیرساخت سامانه شفافیت شهرداری خریداری و آماده شده که جزییات پرونده کمیسیون های ماده ۱۰۰ و ارسالی به ماده ۵ هم در این راستا خواهد بود.

 

توضیح درباره تغییر سازمان فرهنگی شهرداری

امیری درباره سوالی پیرامون تغییر در مدیریت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بوشهر که از جنس فشار گروههای خاص بوده و در انتخاب جایگزین، سوابق مرتبط مورد توجه واقع نشده، گفت: من تمایل به پاسخگویی درباره برخی موارد ندارم، اما تغییر مدیر سازمان فرهنگی، به معنای عدم استفاده از توانمندی های وی نیست، چرا که آقای سعیدی مشاور بنده است و در زمینه خانه هنر یا خانه شهریاران جوان که طرح خود وی بوده، کمک کار بنده است.

امیری با بیان اینکه هدف ما در شهرداری کشتن و از بین بردن نیروها و تجارب مدیریتی نیست، ادامه داد: ما در جامعه ای با حساسیت های قابل توجه هستیم، ضمن اینکه شهرداری نیز مجموعه ای با مراکز بالادست متعدد است و باید دغدغه ها را درک کرد، از این رو برخی تغییرات صورت می گیرد، اما به معنای این نیست که جهت گذاشتن گزینه خاص، تحت فشار اقدام کنم.

 

کاهش دریافتی شهرداری از مردم

وی در مورد وضعیت درآمد و هزینه شهرداری گفت: حقوق نیروها جزو دیون مهم است و شهرداری خوشحال است که با وجود درآمد- هزینه بودن، ولی در پرداخت حقوق نیروها و کارگران دچار تاخیر نشده است.

امیری ادامه داد: بودجه شهرداری بدون سازمان های وابسته ۲۲۰ میلیاردتومان است، در این بین آنچه از اعتبارات استانی تاکنون روانه شهرداری شده ۲۰ میلیاردتومان بوده که عمدتا در قالب اوراق ۱۴۰۰ است و در مقایسه با بودجه شهرداری عدد چندانی نیست، ولی چون نسبت به سنوات قبل دو برابر شده و نگاه استان به شهرداری متفاوت گردیده، مورد توجه واقع شده که البته جای تشکر از استانداری دارد.

 

به قول پیمانکار درباره چرخ فلک امیدوار نیستیم

امیری درباره پروژه چرخ فلک ۷۲ متری در ساحل که با گذشت حدود چهارسال، خبری از تکمیل آن نیست، می گوید: این پروژه و قول های مطرح شده درباره آن حکایت “هزار وعده خوبان یکی وفا نکند” شده است و بنده هم دیگر نمی توانم روی قول پیمانکار که بارها تغییر کرده، درباره تکمیل این پروژه قولی دهم.

وی اضافه کرد: قرارداد این پروژه اشکالات زیادی داشته، ولی با این وجود تلاش کردیم با تغییراتی مثل تغییر در سرمایه گذار که توانمندتر از نفر قبلی بوده، پروژه را جلو ببریم، درحالی که اگر آن زمان، سراغ مرحله قضایی می رفتیم، شاید تا اینجا که کابین ها هم رسیده رخ نمی داد، هرچند از این وضعیت رضایت نداریم.

امیری درباره اینکه آیا این چرخ فلک امسال تکمیل می شود گفت: آنقدر درباره این موضوع بدقولی شده که من نمی توانم اکنون به حساب قول پیمانکار، زمان مشخصی را رسانه ای کنم، ولی قطعا طوری عمل خواهیم کرد که مردم بازنده این موضوع نباشند.

 

شاهین در لیگ برتر می ماند/ ۲۰ درصد تعهدات پرداخت شده

شهردار بوشهر درباره وضعیت تیم شاهین در لیگ برتر و نتایج نامناسب آن که به عقیده برخی ناشی از عملکرد سرپرست و هیات مدیره باشگاه است، اظهار داشت: تصور بنده این است که هیات مدیره نسبت به فصل قبل تقویت شده و تصمیمات بهتری می گیرد، از این رو اختیارات فنی باشگاه را به آنها سپرده و در زمینه تامین مالی پیگیری هایم را انجام می دهم.

وی تصریح کرد: شهرداری تاکنون حدود ۲۰ درصد تعهداتش به بازیکنان را ایفا کرده، هرچند نتایج تیم از نظر فوتبالی مطلوب نبوده است.

امیری اضافه کرد: من کارشناس فوتبالی نیستم و اختیارات فنی را به هیات مدیره سپرده ام که خودم نیز حضور دارم. البته قصد پیشگویی ندارم، ولی با قراردادن شرایط، می توانم بگویم این تیم در لیگ برتر خواهد ماند./ خلیج فارس

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.