• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
18

نارضایتی اهالی محمدی آباد از شیوه اداره مدرسه شهید رجایی /پاسخ مدیریت آموزش و پرورش جم

  • کد خبر : 2522
  • 13 خرداد 1396 - 15:18

بی شک مقاومت کردن در مقابل حذف مدارس چند پایه ای که امکان حضور در مدارس عادی را دارند و باقرار دادن یک سرویس می توان دانش اموزان را به مرکز آموزشی بزرگتر با امکانات بهتر برد ،صرفا بخاطر حفظ نام یک مرکز آموزشی از طرف هر کسی اعم از شورای روستا ، معتمدین محلی […]

بی شک مقاومت کردن در مقابل حذف مدارس چند پایه ای که امکان حضور در مدارس عادی را دارند و باقرار دادن یک سرویس می توان دانش اموزان را به مرکز آموزشی بزرگتر با امکانات بهتر برد ،صرفا بخاطر حفظ نام یک مرکز آموزشی از طرف هر کسی اعم از شورای روستا ، معتمدین محلی یا مدیران آموزشی حتی اولیاء دانش اموزان باشد قابل بخشش نمی باشد چرا که آینده این نونهلان باید در اولویت اول برای همگان باشد .

آوای جم؛ روستای محمدی اباد یکی از روستاهای نو پای بخش مرکزی شهرستان جم می باشد که می توان گفت بر اساس کوچ اجباری مردم از جنوب جم شکل گرفته است .

به گزارش آوای جم ؛ این روستا دارای مشکلات فراوانی بوده است که با انتخاب شورا و تعیین دهیار وضعیت مطلوبی پیدا کرده است ، اما در حوزه آموزشی مشکلات فراوانی دارد .یکی از اولیاء دانش اموزان این روستا به خبرنگار سایت آوای جم گفت ؛ کلاسهای چند پایه و مختلط بودن دانش آموزان یکی از مشکلات تنها مرکز آموزشی این روستا می باشد ،وی افزود استفاده از آموزگاران کم تجربه و سرباز معلم نیز مزید بر مشکلات این واحد آموزشی می باشد .

عدم وجود انگیزه و تخصص کافی در کادر آموزشی مدرسه محمدی آباد از دیگر مشکلات دانش آموزان مدرسه شهید رجایی می باشد که باعث عقب افتادگی دانش آموزان گردیده است .

به گفته یکی دیگر از اولیاء این مدرسه کیفیت پایین آموزش باعث شده است که عده ای فرزندان خود را به مدارس سطح شهر جم ببرند و افرادی که از وضعیت مالی مناسبی برخودار نیستند مجبورند دانش آموزان خود را در این مرکز آموزشی ثبت نام کنند که آینده آنها در خطر می باشد.

وی افزود مقطع ابتدایی زیر بنای علمی دانش آموز می باشد و اگر فرد در این دوره نتواند پایه علمی خود را محکم کند , در آینده نیز به مشکلات فراوانی برخورد خواهد کرد .

خلیل نیکخواه مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان جم گفت ؛ مدرسه شهید رجایی این روستا ۳۴ دانش آموز دارد که ۲۲ پسر و ۱۲ دختر می باشند .

وی درباره شرایط تک پایه بودن مدارس گفت طبق قانون باید حداقل دانش آموزان مدرسه ۹۰ نفر باشد و هر کلاس نیز کمتر از ۱۵ نفر نباشند .

عضو شورای اداری شهرستان جم افزود ؛در عین حال این فرصت برای دانش آموزان این روستا فراهم است که بتوانند در مدرسه شهید علمداری و عصمت محله خواجه احمدی ثبت نام کنند و در این مدارس ادامه تحصیل دهند .

نیکخواه درباره سرویس دانش آموزان در صورت ثبت نام در مدارس شهر جم گفت؛ سرویس دهی به دانش آموزان بر عهده انجمن اولیاء مدارس می باشند و آموزش و پرورش هیچ گونه اعتباری در این حوزه ندارد .

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آوای جم مبنی بر اینکه آیا این امکان وجود دارد که دانش آموزان در مدرسه شهید رجایی محمدی آباد ثبت نام کنند و در مدرسه شهید علمداری ادامه تحصیل دهند گفت این شیوه هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد .

در بررسی خبرنگاران سایت آوای جم با همکاری چند کارشناس آموزشی مشخص شده است که دانش آموزانی که در مدارس چند پایه تحصیل می کنند در آینده به مشکلات فراوانی برخورد می کنند که مهمترین آن عدم حضور فعال در صحنه های اجتماعی می باشد ،نداشتن خود باوری و اعتماد به نفس پایین تر نسبت به دانش آموزانی که در مدارس تک پایه تحصیل می کنند نیز از مشکلات این دانش آموزان در آینده می باشد .

عدم امکانات کمک آموزشی و کمبود وقت معلم باعث می شود که استعدادهای این دانش آموزان هرگز شکوفا نشوند .

ادامه تحصیل دانش آموزان در مدارس چند پایه ای که امکان حضور در مدارس عادی را دارند ظلم نابخشودنی به قشری می باشد، که بیشتر از خانوادهای محروم جامعه هستند و این موضوع ممکن است باعث استمرار محرومیت در بین آنها باشد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.