• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
در نشست توجیهی نامزدهای انتخابات جنوب استان

فرماندار کنگان: ۴۶ درصد داوطلبان انتخابات جنوب استان تایید صلاحیت شدند/آمارهای جالب از ثبت نام ها

  • کد خبر : 11119
  • 24 بهمن 1398 - 17:48
فرماندار کنگان گفت: سوگند یاد می کنم که از آرای انتخابات بدون هیچ حب و بغض و سلیقه صیانت می کنیم.

آوای بوشهر؛ فرماندار کنگان گفت: سوگند یاد می کنم که از آرای انتخابات بدون هیچ حب و بغض و سلیقه صیانت می کنیم.

به گزارش آوای بوشهر؛ سید علی پاکنژاد در نشست توجیهی کاندیداهای انتخابات جنوب استان با تقدیر از حضور کاندیداها در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: رعایت اخلاق و بی طرفی اصل مهم در برگزاری انتخابات است و در این راستا با تاسی از نگاه رهبر انقلاب مبنی بر حق الناس بودن رای مردم عمل می کنیم.

وی با تاکید بر ازوم رعایت اخلاق و انصاف در تبلیغات انتخابات مجلس تصریح کرد: تمام تلاش مان را برای برگزاری انتخاباتی سالم، امن و پرشور به کار خواهیم بست و انتظار است کاندیداها و هواداران هم منشور اخلاقی انتخابات را با تمام وجود رعایت کنند و به اصول و ارزش های نظام جمهوری اسلامی در این رقابت مهم پایبند باشند.

پاکنژاد پرهیز از انگیزه های مادی و توجه به مصالح عمومی را یکی از شروط مهم در رقابت های انتخاباتی دانست و خاطر نشان کرد: رعایت اعتدال و پرهیز از ریخت و پاش باید در اولویت تبلیغات انتخاباتی کاندیداها باشد چرا که در شرایط کنونی کشور که شرایط اقتصادی مردم به دلیل تحریم ها مناسب نیست هر نوع ریخت و پاشی باعث می شود مردم به نیت ما برای ورود به عرصه انتخابات با دید منفی نگاه کنند.

وی رعایت منشور اخلاقی انتخابات از سوی کاندیداها و هواداران را ضروری توصیف کرد و افزود: در تمام مراحل انتخابات چه در ایام تبلیغات، چه روز رای گیری و چه پس از اعلام نتایج همه باید پایبند به قانون باشیم و اگر اعتراضی هم وجود دارد از طریق مجاری قانونی مطالبه و پیگیری شود.

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه با اشاره به آغاز روند انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۰ آذرماه گفت: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۴۵ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۱ نفر مرد و ۴ نفر زن بودند. در دوره نهم مجلس شورای اسلامی ۷ نفر ثبت نام کردند که ۶ نفر مرد و یک زن و در دوره دهم هم ۲۴ نفر ثبت نام کردند که ۲۳ نفر مرد و یک نفر زن بودند و نشان از افزایش مشارکت مردم در رقابت های انتخابات مجلس در جنوب استان دارد.

وی از حضور سه نماینده ادوار مجلس در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: از ۴۵ نفر ثبت نامی انتخابات مجلس در دور یازدهم، ۳۹ نفر اهل تشیع و ۶ نفر اهل سنت هستند. ۴ نفر از کاندیداها هم فرزند شهدا بودند.

سید علی پاکنژاد به میزان تحصیلات کاندیدهای انتخابات اشاره کرد و افزود: از مجموع ۴۵ کاندیدای ثبت نامی ۴ نفر دکترا، ۳۹ نفر فوق لیسانس، یک نفر لیسانس و یک نفر هم دارای تحصیلات حوزوی هستند.

وی با بیان اینکه ۴۶ درصد ثبت نام کنندگان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس در حوزه جنوب استان بوشهر تایید صلاحیت شدند اضافه کرد: از مجموع ۴۵ کاندیدای ثبت نامی ۲۱ نفر تایید صلاحیت شدند و ۲۴ نفر هم از سوی هیات های اجرایی  و نظارت واجد شرایط شرکت در انتخابات شناخته نشدند.

فرماندار کنگان تصریح کرد: برای اجرای رای گیری در ۴ شهرستان حوزه انتخابیه جنوب استان، ۱۷۲ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که شهرستان جم با ۵۰ شعبه دارای بیشترین شعب اخذ رای و شهرستان های کنگان، دیر و عسلویه به ترتیب دارای ۴۲، ۴۰ و ۴۰ شعبه اخذ رای دارا هستند.

گفتنی است تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی از پنج شنبه ۲۴ بهمن آغاز و تا چهارشنبه ۳۰ بهمن ادامه دارد. یکم اسفندماه ماه سکوت انتخاباتی و جمعه دوم اسفندماه، رای گیری برگزار می شود.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.