• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
رییس شورای شهر جم:

مافیای تانکریسم در وزارت نفت سد راه تکمیل آبرسانی جم /بوی رانت خواری در اعطای گواهی سبز پتروشیمی ها / سفر خارجی شورای شهر شخصی بود

  • کد خبر : 9565
  • 16 مرداد 1398 - 13:13

سال جاری نزدیک به ۷۱ میلیارد تومان هزینه انتقال آب به جم می شود که چندین سال است به وسیله تانکرهای متعدد آب از شیرینو به مخزن شهرک های مسکونی انتقال می یابد و شواهد حاکی از آن است که پشت پرده این داستان افرادی هستند که از تکمیل خط انتقال آب جم متضرر شده و در این زمینه سنگ اندازی می کنند.

به گزارش خبرنگار تسنیم از جم، رییس شورای اسلامی شهر جم صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: نباید از اعضای شورای شهر اسطوره سازی شود و با بالا بردن سطح توقعات کار را برای آن ها سخت کنیم چرا که آن ها هرچه در توان داشته باشند و قانون اجازه دهد انجام می دهند.

عبدالحسین اکسیر از بازگشت ۱۴ میلیارد ریال مطالبات شهرداری جم از منطقه عملیاتی نار و کنگان خبر داد و افزود: تاسیسات عملیاتی منطقه عملیاتی نار و کنگان در جم واقع شده است و عوارض آلایندگی آن نیز برای منطقه است که بیشترین پرداختی عوارض آلایندگی به استان فارس می باشد و برای بازگشت حق تضییع شده مردم جم، این موضوع را به جدیت دنبال می کنیم.

وی در خصوص محل تامین هزینه های سفرهای مختلف داخلی و خارجی اعضای شورای شهر جم نیز گفت: اعضای شورای شهر جم سفرهای مختلفی به شهرهای تبریز، کیش، تهران و شیراز داشته اند تا از نزدیک شاهد نحوه مدیریت شهری کلان شهرها باشیم و از آن ها الگو برداری کنیم. سفر خارجی چند روز گذشته شورا شهر نیز با هزینه شخصی اعضا انجام گرفته است.

رییس شورای اسلامی شهر جم با اشاره به اینکه انبوه سازی در جم روند نزولی پیدا کرده است گفت: ساخت و سازها محل درآمد خوبی برای شهرداری بود که اکنون این بازار بار رکورد همراه شده و تنها شهرداری در سطح استان بوشهر هستیم که همزمان چندین پروژه سنگین و میلیاردی را اجرا می کنیم.

اکسیر با انتقاد از عملکرد محیط زیست استان بوشهر در اعطای نشان سبز به صنایع پتروشیمی در عسلویه خاطر نشان کرد: از ۱۵ پتروشیمی واقع در پارس جنوبی، ۱۴ پتروشیمی موفق به اخذ گواهی سبز شده اند که با توجه به آلودگی گسترده در عسلویه این اقدام شائبه های رانت خواری را تقویت می کند.

عضو شورای شهر جم تاکید کرد: چگونه می شود صنعتی با آن همه آلودگی بتواند به راحتی گواهی سبز خود را از محیط زیست استان بوشهر بگیرد و مردم منطقه نیز از کمترین حق آن ها که عوارض آلایندگی است محروم شوند و این کارها اعتماد مردم به دولت سلب می کند.

عبدالحسین اکسیر مافیای تانکریسم را مهم ترین عاملی تعطیلی پروژه خط انتقال آب سیراف به جم دانست و گفت: سال جاری نزدیک به ۷۱ میلیارد تومان هزینه انتقال آب به جم می شود که چندین سال است به وسیله تانکرهای متعدد آب از شیرینو به مخزن شهرک های مسکونی انتقال می یابد و شواهد حاکی از آن است که پشت پرده این داستان افرادی هستند که از تکمیل خط انتقال آب جم متضرر شده و در این زمینه سنگ اندازی می کنند.

وی افزود: از سوی دیگر آب منطقه ای استان با صدور مجوز احداث و برداشت آب از چاه های عمیق منطقه، از این راه درآمدزایی می کند و زنگ خطری برای شهرستان است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9565

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.