• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

مجتمع فرهنگی بخش ریز با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال احداث می شود / ثبت و شناسایی ۲۹ موقوفه در شهرستان جم

  • کد خبر : 6099
  • 17 آبان 1397 - 9:42

آوای بوشهر؛ رییس اداره اوقاف جم خبر داد: در آینده نزدیک عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی احسان ماندگار در متراژ ۸۰۰ مترمربع و با اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای وقفی در بخش ریز آغاز خواهد شد. عادل آموزگار رییس اداره اوقاف شهرستان جم در گفت و گو با آوای بوشهر، با اعلام […]

آوای بوشهر؛ رییس اداره اوقاف جم خبر داد: در آینده نزدیک عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی احسان ماندگار در متراژ ۸۰۰ مترمربع و با اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای وقفی در بخش ریز آغاز خواهد شد.

عادل آموزگار رییس اداره اوقاف شهرستان جم در گفت و گو با آوای بوشهر، با اعلام فرا رسیدن دهه وقف از ۱۵ آبان لغایت ۲۴ آبان ماه اظهار داشت: برنامه های متعددی چون همایش تجلیل از واقفین، مسابقات ورزشی جام وقف، نمایشگاه همه واقف باشیم، میز خدمت در مصلای نماز جمعه و … در دهه وقف برگزار می شود.

آموزگار با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ وقف ایفا می کنند افزود: امروزه با توجه به اقتضای روز، جامعه ما نیازمند وقف های نوین در زمینه های ورزش، بهداشت، علمی و … است.

وی با اشاره به طرح های فرهنگی مختلف اوقاف همچون طرح زائرین حرم رضوی و اعزام سالانه ۲۰۰ زائراولی به مشهد مقدس گفت: از محل موقوفات شهرستان جم، افرادی که تاکنون به مشهد مقدس مشرف نشده اند، توسط اداره اوقاف به طور کاملا رایگان به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

آموزگار افزود: همچنین سالانه ۴۰ نفر زابراولی در قالب طرح زائرین حرم حسینی به کربلا معلا اعزام می شوند.

وی طرح بصیرت عاشورایی را یکی دیگر از طرح های بزرگ اوقاف دانست و گفت: هرساله در ایام محرم و صفر از سوی اداره اوقاف مراسمات عزاداری بسیاری در بقعه های متبرکه، مساجد و حسینیه ها برپا می شود.

رییس اداره اوقاف جم در ادامه افزود: طرح آرامش بهاری در ایام نورز، طرح نشاط معنوی در طول سال، طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان، طرح مهر تحصیلی در اوایل مهرماه از دیگر طرح های اوقاف برای مردم می باشد.

آموزگار از ساماندهی و آموزش ۷۰۰ قرآن آموز جمی خبر داد و گفت: با همکاری موسسات قرآنی توانسته ایم ۷۰۰ قرآن آموز را در زمینه های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم آموزش دهیم.

وی از شناسایی و ثبت ۲۹ موقوفه در شهرستان جم خبر داد و َافزود: عمده وقف های صورت گرفته در اراضی کشاورزی و زمین می باشد که عمده ی درآمد حاصل از آن ها صرف نیات واقف در اقامه روضه امام حسین(ع)، کمک به مستضعفان، کمک به معالجه بیماران است.

عادل آموزگار با اشاره به اینکه دومین موقوفه بزرگ استان بوشهر در جم قرار دارد خاطرنشان کرد: موقوفه زایرحسین ریزی بالغ بر ۲۰۰ هکتار اراضی کشاوزی در بخش قرار دارد که بعد موقوفه آل عصفور بوشهر بزرگترین موقوفه استان به شمار می رود و دارای قدمت ۱۵۰ ساله است.

وی در ادامه افزود: هرساله در ایام پیاده روی اربعین حسینی موکب شهدای حرم زایرحسین ریزی در مرز شلمچه، روزانه از ۱۵ هزار زایر پذیرایی می کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۳ میلیارد ریال در حوزه فرهنگی در سطح شهرستان کمک کرده ایم گفت: کمک به برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در ۳ نقطه جم، برگزاری مراسمات مذهبی، برنامه های قرآنی و … از جمله برنامه هایی است که اوقاف در اجرای آن ها نقش داشته است.

آموزگار افزود: مردم در شناسایی و ثبت موقوفه های قدیم و جدید به ما کمک کنند تا از موقوفه در سال های آینده محافظت شود.

وی با بیان اینکه سامانه جامع وقف از شفافیت بالایی برخوردار است گفت: تمامی درآمدها و هزینه کردهای موقوفه ها با نظارت های مستمر انجام می شود و در نیت واقف این امر صورت خواهد گرفت.

رییس اداره اوقاف جم از آغاز عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی احسان ماندگار در شهرستان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این مجتمع درآینده نزدیک در متراژ ۸۰۰ مترمربع و با اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای وقفی در بخش ریز آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=6099

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.