• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
20
سهم ناچیز ادارات جم از سهمیه استخدامی اخیر؛

مدیران بخشنامه ای بلای جان دولت و مردم!

  • کد خبر : 6820
  • 13 بهمن 1397 - 9:54
آگهی ششمین آزمون استخدام سراسری در چند روز گذشته منتشر شد و 20 دستگاه دولتی اقدام به جذب نیرو کردند.

آوای جم؛ سید مصطفی هاشمی نژاد سردبیر آو ای بوشهر نوشت: آگهی ششمین آزمون استخدام سراسری در چند روز گذشته منتشر شد و ۲۰ دستگاه دولتی اقدام به جذب نیرو کردند.

با نگاهی گذرا به دفترچه ثبت نام آزمون، می توان قد و قواره مدیریت در شهرستان جم را سنجید! از ۴ هزار و ۴۰۰ نفر سهمیه استخدامی این آزمون در کشور، سهم استان بوشهر ۱۲۷ نفر است که از این تعداد، تنها ۵ سهمیه به شهرستان جم اختصاص یافته است!

به بیانی دیگر، تنها ۳ درصد از سهمیه استخدام استان بوشهر به جم رسیده و اداره منابع طبیعی با ۳ سهمیه، بنیاد شهید و بانک ملی هم هرکدام با یک سهمیه تنها اداراتی هستند که توانسته اند چارت خود را تقویت کنند.

جم در استان بوشهر، شهرستانی نوپا به حساب می آید و هنوز برخی ادارات آن فاقد ساختمان و نیروی کافی هستند و برخی ادارات چون تعزیرات و میراث فرهنگی هم اصلا در شهرستان مستقر نشده اند.

از سوی دیگر جم دارای بیشترین رشد جمعیت در استان است و در کشور هم جزء معدود شهرستان های با رشد جمعیت بسیار بالا محسوب می شود. از این حیث باید سهم شهرستان جم برای تقویت چارت سازمانی و جذب نیرو بیش از سایر نقاط استان و حتی کشور باشد.

اما به نظر می رسد مدیریت های بخشنامه ای و صرفا صندلی پر کن بیشترین ضربه را به شهرستان وارد کرده و بسیاری از اداراتی که با مشکلات جدی در خدمات دهی به مردم روبرو هستند نتوانسته اند سهم خود را از این توزیع منابع انسانی جذب کنند. مدیران اداراتی چون فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، آب و فاضلاب شهری و روستایی، امور آب، ورزش و جوانان، ثبت اسناد، محیط زیست شهرستان جم و … که با کمبود یا نبود نیرو مواجه اند نتوانسته اند برای چارت خالی خود رایزنی کنند؟!

هم اکنون محیط زیست جم فقط با یک کارمند اداره می وشود و فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها دو نیرو دارد که وضعیت همان دو نیرو نیز مشخص نیست کما اینکه سرپرست آن نیز استخدام خود وزارت خانه نمی باشد!

فرمانداری جم خالی از نیرو است و تمام نیروهای وزارت کشوری به انگشتان دست هم نمی رسند و تعدادی از نیروهای این دستگاه عالی شهرستان هم عاریه ای و از دیگر دستگاه هاست که وضعیت چندان مشخصی هم ندارند!

با وجود چنین وضعیتی، معلوم نیست چرا فرماندار جم و مدیرانش عزم و اهتمامی به گرفتن سهمیه استخدامی نداشته اند یا اگر داشته اند چرا توجهی به درخواست شان در استان نشده است؟!

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=6820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.