• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

مدیران شهرستان باید بدانند هر جمله ای که به افکار عمومی منتقل کنند می تواند تبعات مثبت یا منفی زیادی داشته باشد و لازم است در این زمینه هوشیارانه عمل کرد

  • کد خبر : 5262
  • 12 مرداد 1397 - 14:53

فرماندار جم گفت: مدیران بحران شهرستان باید ۲۴ ساعته در دسترس باشند.به گزارش آوای بوشهر؛ محمد حسینی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان جم با بیان اینکه تابستان و گرمای شدید به همراه خشکسالی سال آبی، شرایط سختی را برای جم رقم زده افزود: خشکی و گرمای شدید هوا می تواند هر لحظه بحرانی چون آتش […]

فرماندار جم گفت: مدیران بحران شهرستان باید ۲۴ ساعته در دسترس باشند.
به گزارش آوای بوشهر؛ محمد حسینی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان جم با بیان اینکه تابستان و گرمای شدید به همراه خشکسالی سال آبی، شرایط سختی را برای جم رقم زده افزود: خشکی و گرمای شدید هوا می تواند هر لحظه بحرانی چون آتش سوزی را ایجاد کند و همه مدیران باید ۲۴ ساعته در دسترس باشند.
وی خاطر نشان کرد: مدیریت تعطیل بردار نیست و اصلا قابل قبول نیست که مدیری در زمان بحران خارج از دسترس باشد.
حسینی با تاکید بر اینکه خرابی دستگاه و تجهیزات مدیریت بحران در زمان وقوع بحران خود نشان دهنده بحران بزرگتری است تصریح کرد: تمام دستگاه ها و تجهیزات مربوط به مدیریت بحران باید ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات باشند و پاسخگوی هر گونه مشکل در این زمینه مدیر مربوطه است.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان جم یادآور شد: طبق قانون در صورت عدم ایفای کامل وظایف توسط دستگاه های امداد رسانی در حوادث می تواند در صورت شکایت، تبعات قضایی نیز به دنبال داشته باشد که لازم است تمام دستگاه های امداد رسان و مدیریت بحران به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه صد در صدی خدمات باشند.
حسینی با بیان اینکه در هنگام وقوق بحران مدیریت تجهیزات و نیروی انسانی بسیار ضروری است تاکید کرد: ممکن است در هنگام بحران، تمام تجهیزات و نیروی انسانی لازم فراهم باشد اما مدیریت بحران به نحو مطلوب انجام نشود و سردرگمی را ایجاد کند.
وی تصریح کرد: برای مدیریت صحیح بحران باید سناریوهای مختلف طراحی شود و در هنگام حادثه، متناسب با بحران هر سناریو اجرایی شود و همه دستگاه های مدیریت بحران اشراف کامل به وظایف خود داشته باشند.
حسینی افزود: تمام دستگاه های مدیریت بحران نیازمندی ها و ظرفیت های موجود خود را به طور دقیق تدوین و در اختیار شورای هماهنگی مدیریت بحران قرار دهند.
فرماندار جم به اهمیت اطلاع رسانی صحیح و منطقی در بحران ها اشاره کرد و گفت: مدیران شهرستان باید بدانند هر جمله ای که به افکار عمومی منتقل کنند می تواند تبعات مثبت یا منفی زیادی داشته باشد و لازم است در این زمینه هوشیارانه عمل کرد.
حسینی خاطر نشان کرد: 
رسانه ها در هنگام بحران ها و حوادث به دنبال اطلاع رسانی هستند و این مدیران هستند که باید با رعایت همه جوانب و بر مبنای اطلاعات دقیق و صحیح اطلاعات را منتقل کنند تا خدای ناکرده تبعات منفی به دنبال نداشته باشد.
وی همچنین با انتقاد از ضعف همکاری بین بخشی دستگاه ها، خواستار تقویت همکاری های بین بخشی برای خدمات رسانی بهتر به مردم شد.

 

گفتنی است سید محمود موسوی معاون عمرانی فرماندار در مصاحبه ای عنوان کرده بود که مرگ یک پیرمرد جمی بر اثر خودکشی بوده است در حالی که هنوز جسد آن پیرمرد به پزشکی قانونی ارجاع نشده بود و همین مصاحبه باعث تنش زیادی در شهرستان شد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=5262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.