• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13

مردم شهرستان جم در انتظار دریافت یک خبر خوب از علل مرگ ماهیان جنگل گلوبردکان

  • کد خبر : 4638
  • 19 بهمن 1396 - 15:54

.

بعد از گذشت یک ماهه از این اتفاق، یکی از مدیران شرکت فجر جم در واکنش به این آلودگی های رودخانه ریز اعلام کرد: نتایج آزمایش نشان می‌دهد ماده ای که در رودخانه ریز وجود داشته در شرکت فجر وجود ندارد و به صراحت اعلام کرده پالایشگاه فجر جم در خصوص رخ دادن این اتفاق مقصر نیست!

آوای بوشهر؛ موضوع آلودگی رودخانه ریز بعد از گذشت یک ماه از آن، همچنان بحث اصلی محافل مختلف شهرستان جم است و مردم از مسئولان خواسته‌اند هر چه سریع‌تر علت و عوامل مرگ ماهیان رودخانه واقع در جنگل گلوبردکان بخش ریز مشخص شود.

آلودگی آب رودخانه بخش ریز شهرستان جم که سلامتی حدود ۱۵ هزار نفر از مردم ساکن این بخش را تحت‌الشاع قرار داده بود سبب شد نماینده مردم جنوب استان بوشهر، نائب رئیس شورای اسلامی استان بوشهر، دادستان جم و دیگر مسئولان محلی در همان روزهای نخست از وضعیت این رودخانه بازدید کنند.

در همان روزهای نخست مرگ هزاران ماهی این رودخانه، آن چنان بحث سلامتی مردم و آلودگی آب در محافل رسمی و غیررسمی مطرح شد و داد شوراها را به همراه داشت که دادستان جم در ابتدا از وضعیت رودخانه بازدید کرد.

مردم، شوراها و فعالان محیط زیست شهرستان جم مقصر این اتفاق را پسماندهای پالایشگاه گاز فجر جم مطرح می‌کنند چون در گذشته نیز ثابت شده بود که این شرکت مقصر مرگ ماهیان رودخانه تنگ حنا و نابودی بخش عظیمی از محیط زیست جم بوده است.

دادستان جم وقتی متوجه شد که مردم به شرکت فجرجم در این ماجرا مشکوک هستند در بازدیدی ۵ ساعته از نقاط مختلف این شرکت بازدید کرد که البته خبری از این بازدید در رسانه‌ها منتشر نشد و صرفا تصاویر و فیلم‌هایی از حضور وی در کانال های خبری شهرستان جم قرار گرفت.

فرماندار جدید شهرستان جم که در آن مقطع زمانی، به تازگی سکان مدیریت شهرستان جم را بر عهده گرفته بود در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان جم عنوان کرد: به جد پیگیر این اتفاق تلخ در بخش ریز شهرستان جم است و نمونه‌برداری از آب رودخانه ریز انجام و به آزمایشگاه‌های معتبر در مرکز استان بوشهر ارسال شده که به زودی علت و عوامل آلودگی و به نوعی مقصر این آلودگی رودخانه در بخش ریز مشخص می‌شود.

بعد از گذشت یک ماهه از این اتفاق، یکی از مدیران شرکت فجر جم در واکنش به این آلودگی های رودخانه ریز در گفت‌وگویی با یکی از خبرنگاران رسانه‌های شهرستان جم اعلام کرد: نتایج آزمایش نشان می‌دهد ماده ای که در رودخانه ریز وجود داشته در شرکت فجر وجود ندارد و به صراحت اعلام کرده پالایشگاه فجر جم در خصوص رخ دادن این اتفاق مقصر نیست!

بعد از درج این خبر در کانال‌های خبری شهرستان جم، بلافاصله سرپرست محیط زیست شهرستان جم به سخنان یکی از مدیران شرکت فجر جم که هویتش مشخص نبود اعلام کرد: جواب آزمایش نمونه برداری آب رودخانه ریز در هفته آینده به صورت کتبی به مسئولان اعلام خواهد شد که در حال حاضر نتایج نشان می‌دهد مقصر اصلی آلودگی آب رودخانه ریز و مرگ ماهیان به دلیل پسماندهای شرکت پالایش گاز فجر جم است و ادعای برخی مدیران این شرکت که این ماده در پالایشگاه گاز فجر جم وجود نداشته صحت ندارد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=4638

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.