• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

موردی از کرونا در بوشهر نداشته‌ایم/ لازم نیست همه ماسک بزنند/ رعایت بهداشت شخصی؛ قدم اول در پیشگیری

  • کد خبر : 11242
  • 04 اسفند 1398 - 19:52
اگرچه در استان ما تاکنون موردی وجود نداشته، اما احتمال به وجود آمدن بیماری هست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا کنون موردی از کرونا در استان نداشته‌ایم و مردم مطمئن باشند که بیماران علامت دار را شناسایی خواهیم کرد.

به گزارش «آوای بوشهر»؛ سعید کشمیری در نشست مشترک شورای اطلاع رسانی و مدیریت بحران با موضوع کرونا و هجوم ملخ‌ها بیان کرد: طبق آخرین آمار افزایش چشمگیری در خصوص ابتلا به کرونا در کشور نداشته‌ایم و در استان بوشهر نیز تا کنون موردی از این بیماری دیده نشده است.

https://img9.irna.ir/d/r2/2020/02/20/4/156981469.jpg

او ادامه داد: اگرچه در استان ما تا کنون موردی وجود نداشته، اما دلیل نمی‌شود که پس از این موردی نداشته باشیم. احتمال به وجود آمدن بیماری هست.

کشمیری افزود: کرونا جدید قابل سرایت بالایی دارد و گرنه ازهمه بیماری‌های ویروسی کشنده، مرگ و میرش کمتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در این بیماری دو درصد احتمال مرگ و میر وجود دارد در حالی که بیماری‌های این خانواده مانند سارس ۳۳ تا ۳۵ درصد احتمال مرگ و میر دارد.

کشمیری تاکید کرد: کسانی که از این بیماری آسیب دیده‌اند کسانی بوده اند که بیماری زمینه‌ای داشته‌اند مانند دیابت یا بیماری‌های قلبی و عروقی، و یا سنشان بالا بوده است.

او گفت: ما به بیماری ممکن است مشکوک شویم که تب، سرفه و نفس تنگی داشته باشد. این بیماران ممکن است علائم گوارشی مانند اسهال هم داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه هر تب و سرفه‌ای مشکوک نیست، بیان کرد: یکی از عواملی که جو خاصی در جامعه ایجاد کرده نگرانی بیش از حد مردم است و اکنون جامعه به آرامش نیاز دارد.

کشمیری افزود: به مردم اطمینان می‌دهم بیماران علامت دار قابل شناسایی هستند.

https://img9.irna.ir/d/r2/2020/02/21/4/156986215.jpg

او گفت: سالمندان بیمار، زنان باردار وکودکان بیشتر در معرض خطر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  با اشاره به اینکه کرونا از راه هوا منتقل می‌شود، عنوان کرد: این بیماری با دست زدن به اشیاءآلوده و تماس با افراد مبتلا انتقال می‌یابد و برای جلوگیری از انتقال آن باید دست‌ها را به طور مداوم شست و از دست دادن و روبوسی خودداری کرد. همچنین باید هنگام سرفه و عطسه دهان و بینی پوشانده شود. از تماس دست آلوده با چشم خودداری و از رها کردن دستمال کاغذی آلوده پرهیز، و از مصرف مواد غذای نیمه پخته اجتناب شود.

کشمیری تاکید کرد: از شهرداری‌ها می‌خواهیم علاوه بر آموزش لازم به کارگرانشان و مراقبت از آنان در برابر کرونا، وسایل نقلیه عمومی و سرویس‌های بهداشتی را به طور مرتب شست و شو دهند.

او گفت: بیمارانی که تب دارند و پزشک توصیه کرده استراحت کنند، در خانه استراحت کنند. آموزش و پروش هم از دانش آموزان و معلمانی که سرماخورده‌اند بخواهند در خانه بمانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از استاندار خواست  از برگزاری تجمع‌ها، اردوها و گردهمایی‌ها، برای پیشگیری از کرونا خودداری شود.

کشمیری از خانوده‌ها نیز خواست جشن‌ها و عزاداری‌ها را کوتاه کنند یا مراسم را عقب بیندازند.

او تاکید کرد: چون موردی از ابتلا نداشته‌ایم نیاز به تعطیلی مدراس نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: توصیه عمومی به استفاده از ماسک نداریم و فقط کسانی که بیمارند یا از بیمار مراقبت می‌کنند ماسک بزنند و کسانی که علائم بیماری تنفسی دارند ماسک بزنند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.