• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

ناپایداری‌های جوی بوشهر تداوم دارد

  • کد خبر : 9997
  • 23 مهر 1398 - 15:39
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر تداوم شرایط ناپایداری جوی در این استان است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر تداوم شرایط ناپایداری جوی در این استان است.

به گزارش آوای بوشهر؛ محمدرضا انصاری روز سه‌شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: همان طور که انتظار می‌رفت با افزایش شاخص‌های ناپایداری همرفتی طی چند روز اخیر در برخی نقاط جنوبی و شرقی استان رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد گزارش شد.

وی بیان کرد: براساس سنجش دستگاه‌های باران سنج عسلویه با ۱.۴ میلی‌متر شاهد بیشترین میزان بارش بود و ارتفاعات شبانکاره و وحدتیه نیز شاهد بارش‌هایی پراکنده بود که بدلیل نبود ایستگاه‌ها میزان دقیقی از بارش آنها ثبت نشده است.

انصاری ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده ادامه ناپایداری‌های همرفتی بصورت رگبار پراکنده باران، رعد و برق و گاهی وزش تندباد در ساعت‌هایی از بعد از ظهر تا شب طی امروز تا اواخر هفته در برخی نقاط بویژه مناطق شرقی و بخش‌هایی از جنوب استان است.

وی عنوان کرد: همچنین طی این مدت در طول روز وزش ملایم باد همراه با غبار محلی و در ابتدای صبح در برخی نقاط مه صبحگاهی از پدیده های غالب دراستان بوشهر خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان این استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، طی ساعت‌هایی از بعد از ظهر تا شب در برخی نقاط بویژه ارتفاعات شرقی و نواحی جنوبی استان رشد ابر، گاهی

همراه با رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظهای و فردا در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش‎بینی شده است.

انصاری یادآور شد: در این مدت جهت وزش باد متغیر و به طور غالب جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و در هنگام ناپایداری جوی گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: برای ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در استان ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، در هنگام وزش تندباد لحظه ای گاهی بیش از ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

انصاری گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۳۲ بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۴۵ ، جرز دوم ساعت ۱۵:۱۵ و مد دوم ساعت ۲۱:۲۸ خواهد بود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9997

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.