• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

هشدار پلیس فتا درباره لزوم استفاده مشتریان از Pin Pad

  • کد خبر : 11388
  • 24 اسفند 1398 - 20:37
رئیس پلیس فتا بوشهر بیان کرد: مشتریان جهت وارد کردن رمز کارت حساب خود دستگاه پین پد را از متصدیان فروشگاهی مطالبه نمایند که در صورت اسکیمینگ و کپی‌کردن کارت حساب آنها، امکان لو رفتن رمز حساب از بین رفته و از ضرر و زیان احتمالی جلوگیری شود.

رئیس پلیس فتا بوشهر در خصوص ارتباط مستقیم استفاده نکردن از دستگاه پین ‌پد (Pin Pad) و احتمال لو رفتن رمزهای حساب شخصی مالباختگان سایبری به شهروندان هشدار داد.

به گزارش «آوای بوشهر»؛ سرهنگ مهدی قاسمی در تشریح این خبر گفت: درصد بالایی از جرایم سایبری که در پلیس فتا سراسر کشور و با مراجعه و اعلام شکایت مراجعین، منتهی به تشکیل پرونده و پیگیری تخصصی شده است در حوزه اقتصادی و مالی یا بانکداری الکترونیک شکل گرفته است.

این مقام انتظامی بیان کرد: امروزه شاهد هستیم که تعداد زیادی از مردم، در هنگام استفاده از پوزهای فروشگاهی، کارت خود را در اختیار متصدی فروشگاه قرار داده و حتی رمز کارت حساب خود را نیز به وی اعلام تا عملیات پرداخت وجه کالاهای خریداری شده را انجام دهند.

وی ادامه داد: این از جمله مواردی است که به صورت یک عرف اشتباه، رایج شده و بعضاً وقوع جرایم را تسهیل می نماید. در صورتی که رمز حساب یک موضوع شخصی است و صاحبین حساب‌ها حق دارند تا در زمان انجام هرگونه عملیات بانکی، شخصاً رمزهای حساب را وارد نمایند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر به صاحبان کارت حسابهای بانکی توصیه کرد: کل عملیات پرداخت را تا زمان وارد کردن رمز و خاتمه موفقیت آمیز تراکنش، شخصاً انجام دهند.

قاسمی به صاحبان و متصدیان فروشگاهی نیز توصیه کرد تا با مراجعه به شرکت‌های معتبر زیرمجموعه بانک‌هایی که پوز خود را از آنها دریافت کرده‌اند، درخواست واگذاری پین پد نموده و اگر پوز آنها فاقد این قابلیت است، پوز خود را نیز تعویض کنند.

رئیس پلیس فتا بوشهر بیان کرد: مشتریان نیز جهت وارد کردن رمز کارت حساب خود دستگاه پین پد را از متصدیان فروشگاهی مطالبه نمایند تا به صورت کامل این مهم محقق گردد و در صورت اسکیمینگ و کپی‌کردن کارت حساب آنها، امکان لو رفتن رمز حساب از بین رفته و از ضرر و زیان احتمالی جلوگیری شود.

این مقام مسئول در خاتمه سخنانش اظهار کرد: نکته مهم این است که زمانی اینگونه موارد تبدیل به یک فرهنگ عمومی می‌شود که هم استانی های گرانقدر نیز به صورت فعالانه با پلیس همراهی و مشارکت داشته باشند.

سرهنگ قاسمی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir به عنوان بهترین مرجع آگاهی بخشی مردم در خصوص سواد رسانه‌ای و آموزش‌های بانکداری الکترونیک می‌باشد و آماده دریافت گزارشات مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت نمایند./خلیج فارس

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11388

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.