• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
5

واکنش جهاد کشاورزی به خبر قطع درختان توت در سطح شهر جم

  • کد خبر : 8738
  • 22 اردیبهشت 1398 - 19:13
آوای بوشهر؛ جهاد کشاورزی شهرستان جم در جوابیه ای به خبر آوای بوشهر در خصوص قطع درختان توت در سطح شهر جم واکنش نشان داد و جوابیه ای صادر کرد.

در جوابیه روابط عمومی جهاد کشاورزی آمده است:

بسم تعالی

مسئول محترم سایت خبری آوای بوشهر، با توجه به درج خبری در مورخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در سایت خبری آوای بوشهر و کانال تلگرامی جهت تنویر افکار عمومی مطالبی به شرح ذیل به عرض می رساند :

در سالهای گذشته و سال ۹۷ جهاد کشاورزی با توجه به ظرفیت و شرایط مناسب شهرستان جهت پرورش درختان توت کلاسهای آموزشی برگزار گردید و اقدام به توزیع رایگان نهال توت به متقاضیان نموده ، سپس در پایان سال گذشته متقاضیانی که نهال دریافت کرده بودند جعبه های آزمایشی نوغان ( در جعبه های کوچک شیرینی ) را دریافت نمودند که صرفا جهت آشنایی با نحوه پرورش کرم ابریشم می باشد . با توجه به لزوم حمایت از کار و کسب های کوچک جهاد کشاورزی وظیفه خود می داند اینگونه مشاغل را معرفی نماید . طول دوره ی پرورش کرم ابریشم حداکثر ۳۰ روز می باشد و فقط از برگ درخت توت تغذیه می نماید . اکنون قریب یک ماه از پایان این طرح می گذرد در حالیکه در باغات و منازل درخت توت به وفور یافت می شود و از درختان بومی منطقه می باشد. چنانچه افرادی استفاده نادرست از اطلاعات دریافتی نموده و موجب خساراتی به فضای سبز گردیده اند قطعا مورد مذمت است و باید خود پاسخگو باشند . بعد از یک ماه از اتمام دوره ی پرورش نسبت دادن این گونه موارد به جهاد کشاورزی کذب محض است و در ثانی تصاویر ارسالی در سایت که بمنظور تاثیر بیشتر بر ذهن خواننده ذیل این موضوع آورده شده مربوط به درختان ششم ( حلوه ) است که ارتباطی با نوغانداری ندارد و برگرفته از کانال تلگرامی دیگری است که در درج و شیوه انتشارمطالب و موضوعات شناخته شده می باشد ، جمع آوری عکس های درختان شکسته که به دلایل متعدد در هر مجموعه فضای سبزی می توان دید و ارتباط دادن آن به نوغانداری کم لطفی است . در پایان ذکر این مطلب ضروری است که درختان توت از سایه و زیبایی مناسبی برخوردارند و از محدود درختان میوه دار  و سازگار به شرایط آب و هوایی و از درختان بومی مثمر و غیر مخرب می باشند که هیچگونه دورریزی نداشته و در فضای سبز شهری در کنار نخل و نارنج استفاده می شوند ، لذا از حسن سلیقه شهرداری جم بابت انتخاب و توسعه کشت درختان توت تشکر بعمل می آید و جا دارد دهیاری ها و سایر شهرداران نیز در توسعه این گونه ارزشمند اهتمام ورزند.

تصویر جعبه آزمایشی کرم ابریشم

روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جم

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=8738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.