• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

پارس‌جنوبی‌جم و امیدهایی که در کنار صنایع نفتی زنده شد

  • کد خبر : 4619
  • 19 بهمن 1396 - 14:43

یم فوتبال پارس‌جنوبی‌جم در حالی اولین سال حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کند که با نگاهی به نتایج و رتبه دو تیمی که در این فصل در لیگ برتر حاضر هستند به خوبی مشخص است که پارس‌جنوبی با هدایت مهدی تارتار کاملا سر تر از سپیدرود رشت بوده است. جمی‌ها در اولین سال […]

یم فوتبال پارس‌جنوبی‌جم در حالی اولین سال حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کند که با نگاهی به نتایج و رتبه دو تیمی که در این فصل در لیگ برتر حاضر هستند به خوبی مشخص است که پارس‌جنوبی با هدایت مهدی تارتار کاملا سر تر از سپیدرود رشت بوده است.

جمی‌ها در اولین سال حضور خود در رقابت‌های لیگ برتر با عملکردی فوق‌العاده در نیم فصل اول، چشم تمامی ایران را به خود خیره کردند و شگفتی‌ساز لیگ لقب گرفتند.

شاید به دلیل حضور چند هفته‌ای این تیم در نیم‌فصل اول در بین دو تیم اول لیگ و بالاتر از همه مدعیان، این روزها هواداران  پارس‌جم انتظارات و توقعات بالاتری نسبت به تیم خود پیدا کرده‌اند.

طلایی‌پوشان استان بوشهر نیم‌فصل اول را پا به پای پرسپولیس در صدر جدول ادامه دادند و چند هفته‌ای نیز بالاتر از تیم مدعی برانکو قرار گرفتند اما رفته رفته در پایان نیم‌فصل اول و آغاز نیم‌فصل دوم نتایج راضی‌کننده‌ای از تیم شگفتی‌ساز لیگ به دست نیامده است.

زردپوشان جنوب در نیم‌فصل اول آن قدر خوب ظاهر شدند که توانستند در اولین سال حضور خود در رقابت‌های لیگ برتر، به نائب‌قهرمانی دست پیدا کنند و هر چند طی ۱۰ هفته اخیر لیگ برتر، فقط یک پیروزی به دست آورده‌اند اما نتایج خوب پارسی‌ها در نیم‌فصل اول سبب شده  آنها در پایان هفته  بیست‌ودوم لیگ، با ۳۴ امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار بگیرند و نیم‌نگاهی برای کسب سهمیه آسیایی داشته باشند و مطمئنا در اولین سال حضور در رقابت‌های لیگ برتر، کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا از قهرمانی در لیگ برای تیم جم و هوادارانش کمتر نخواهد بود.

بی‌شک تیم فوتبال پارس‌جنوبی‌جم، نشاط و شادابی و تحرک را به مردمان و به خصوص جوانان جنوب کشور هدیه داده است و هیچ کسی دوست ندارد این شور و نشاطی که بعد از سال‌ها در جنوب کشور به وجود آمده به راحتی از دست رود.

طی چند دهه اخیر، هر گاه در محافل مختلف نام پارس‌جنوبی می‌آمد همه از این نام وحشت می‌کردند، آلودگی هوا و نابودی محیط زیست و خیلی از عوامل دیگر که دست در دست هم داده بودند تا کلمه پارس‌جنوبی، نام‌آور وحشت باشند این روزها جایش را به امید به این مردم که در همسایگی دریا، نخل و خورشید قرار دارند، داده است هر چند از منابع سرشار پارس جنوبی نه برای استان بوشهر بلکه به شکل خاص برای کشور نباید به آسانی گذشت.

اما در این تضاد و پاردکس بین بودن و نبودن تاسیسات پارس‌جنوبی، تیم فوتبال پارس‌جنوبی‌جم توانسته است مردم را شادمان کند، مردم و جوانانی که در جنوب غرب کشور با وجود شرکت‌ها و صنایع غول پیکر نفت و گاز، در محرومیت زندگی می‌کنند و فلرهایی که اجازه نفس‌کشیدن هم به آنان نمی‌دهند.

در جنوب استان بوشهر و شهرستان‌های جم، دیر، کنگان و عسلویه که میزبان صنایع بزرگ کشور هستند عملا هیچ عاملی جز فوتبال نمی‌توانست به آنان نشاط دهد و تیم فوتبال پارس‌جنوبی در این راه و مسیر پر فراز و نشیبی باید راهی برگزیند که نتیجه آن به خوشحالی مردم ختم شود.

از دیلم تا عسلویه در استان بوشهر، از فیروز آباد، مهر، لامرد، فراشبند خنج استان فارس تا پارسیان استان هرمزگان همه و همه ساعت‌ها راه را طی می‌کنند تا خود را به جم برسانند و از تیم پارس‌جنوبی حمایت کنند.

شهرستان جم در استان بوشهر به دلیل قرارگرفتن در نزدیکی شهرستان‌های استان‌های فارس و هرمزگان سبب شده تا تیم پارس‌جنوبی از اکثر شهرهای جنوبی کشور هوادار چهار آتیشه داشته باشد و بی‌شک این تیم در روزهایی که جنوب کشور و استان‌های فارس و هرمزگان در لیگ برتر نماینده ندارد تبدیل به عاملی شده تا سه استان جنوبی کشور را به هم نزدیک کند.

اما این شور و نشاطی که به بهانه حضور پارس‌جنوبی در لیگ برتر ایجاد شده نباید به راحتی از دست برود و دوباره مردم و جوانانی که تنها دل خوشیشان به همین فوتبال بوده از این مهم نیز ناامید و محروم شوند.

نباید اجازه داد پارس‌جنوبی به وضعیت دیگر تیم‌هایی همچون برق شیراز و گهر درود و… دچار شود، رنگ زرد در گرمای وحشتناک و محروم جنوب، دل‌های جوانان این دیار را طلایی کرده و همه با تمام وجود دوست‌دار این تیم جنوبی هستند.

در اواخر نیم‌فصل اول، مهدی تارتار در نشست خبری از عدم پرداخت قراردادها خبر داد و چند هفته‌ای این موضوع ادامه پیدا کرد و اکثرا دلیل نتیجه‌نگرفتن تیمش را، روزهای بی‌پولی عنوان کردند.

موضوع وقتی خنده‌دار می‌شود که با وجود این صنایع غول‌پیکر نفت و گاز و پتروشیمی‌ در منطقه که انرژی و سرمایه کل کشور به حساب می‌آید، تامین پول بازیکنان و کادر فنی با چالش مواجه شد که البته با ورود مسئولان جم و  استان بوشهر این موضوع حل شد اما تکرار موضوعاتی در خصوص تامین هزینه‌های باشگاه با توجه به پشتیبانی منطقه ویژه انرژی‌پارس برای نه تنها کادر فنی و بازیکنان جمی که برای کل استان بوشهر و خیل مشتاقانش در استان‌های فارس و هرمزگان نگران‌کننده است.

مسئولان نفت و گاز باید بدانند که چندین سال است که در این منطقه حضور دارند و مردم جنوب استان بوشهر، با وجود همه زیان‌ها و ضررها در حوزه‌های مختلف، میزبان خوبی برای این صنایع بوده‌اند و طی این سالیان جوانان هیچ شور و نشاطی نداشته‌اند و حالا به واسطه حضور پارس‌جنوبی در لیگ برتر اندکی آنها را به زندگی امیدوار کرده  و شرکت نفت و گاز موظف‌اند از این تیم حمایت کنند.

نکته‌ای دیگر در خصوص تیم فوتبال پارس‌جنوبی، نتایج فوق‌العاده این تیم در نیم‌فصل اول بوده که انتظارات را از این تیم نزد هواداران بالا برده است.

هواداران صبور و با فرهنگ استان بوشهر تا به اینجای لیگ در تمامی مسابقات حضوری چشمگیر داشته‌اند به طوری که در هر بازی ورزشگاه تختی جم بیش از هشت‌هزار هوادار را در خود جای می‌دهد، اما هواداران باید بدور از احساسات بدانند در اولین سال حضور در لیگ برتر، بقا در لیگ یک امتیاز بزرگ است و خیلی از تیم‌ها بوده‌اند که در اولین سال حضور خود در لیگ برتر دوباره به دسته یک سقوط کردند اما تیم طلایی‌پوش جنوبی با نتایجی که در نیم‌فصل اول به دست آورد همان موقع ماندگاری خود در لیگ برتر را تثبیت کرد، چندین هفته در صدر جدول قرار گرفت و حالا نیز برای کسب سهمیه می‌جنگد و با توجه به اینکه ۱۰ هفته اخیر فقط یک پیروزی داشته اما همچنان بالاتر از استقلال شفر قرار دارد و این کار بزرگ مهدی تارتار سرمربی پارس جنوبی را می‌رساند.

آری، پارس جنوبی نمایش خوبی در لیگ برتر داشته و سبب معرفی شهرستان جم به کل کشور شده است، قبل از این پالایشگاه گاز فجر جم به عنوان غول گازی کشور در شهرستان جم نتوانست نگین سبز جنوب استان بوشهر را به کشور معرفی کند اما حالا تیم فوتبال پارس جنوبی ، شهرستان جم را به کل کشور معرفی کرده و حتی اکثر مردم کشور نیز طرفدار این تیم جنوبی شده‌اند.

همه هواداران و مسئولان باید دست در دست همه دهند تا این تیم که از پشتوانه مردمی خوبی در سه استان جنوبی کشور برخوردار است بدور از حاشیه وماجراجویی در لیگ برتر بماند، فوتبال است و غیر قابل پیش‌بینی و شاید فصل آینده، پارس‌جنوبی در لیگ قهرمانان آسیا، ماجرا جویی خود را با جوانان گمنام و بی‌ادعا ادامه دهد.

صنایع پارس جنوبی با آن همه آلودگی محیطی، این روزها با تیم فوتبالش امید را در دل جوانان زنده کرده است و امیدوارم قلب طلایی جوانان جنوب، طلایی‌تر بدرخشد.

رضا رئیسی، خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان جم

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=4619

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.