• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
یادداشت

پتروشیمی مروارید، یک میزبانی رسانه ای و درسی برای دیگران؛

  • کد خبر : 9616
  • 19 مرداد 1398 - 21:20
پر واضح است که تشریح اقدامات انجام شده و چالش ها برای برای مردم و رسانه های محلی، می تواند فشار افکار عمومی را از این شرکت ها بردارد و مسیر را برای افزایش راندمان کاری هموار سازد.

مصطفی ارجمند
آوای بوشهر؛ دو روز مانده به ۱۷ مردادماه، شرکت پتروشیمی مروارید یکی از حدود ۳۰ شرکت پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، میزبان رسانه های جنوب استان بوشهر بود.

اتفاق مبارکی که در شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت به ندرت رخ می دهد و بهانه نگارش این متن شد:

همواره انتقادات بسیاری در حوزه های مختلف به وضعیت و‌عملکرد شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در منطقه وارد می شود و این نقدها، گاه چالش های جدی امنیتی و اجتماعی را ایجاد می کند.

شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی سالهاست با تکیه بر واژه هایی چون “منافع ملی”، مسیری یک طرفه را طی می کنند و بدون توجه به مطالبات و نیازهای محیط پیرامون، خوش خوشانه به فعالیت اقتصادی می پردازند. اقدامی که هرگز خوشایند مناطق محیط پیرامون نبوده و ابهاماتی را در نیت واقعی این شرکت ها در اذهان عمومی ایجاد کرده و البته تبعات این بی توجهی، شرایط بغرنجی را در حوزه های اشتغال، محیط زیست و … ایجاد کرده که هر دو طرف داستان را دچار بحران ساخته است.

برگزاری نشست با نخبگان رسانه ای در منطقه، ارسال پالس مثبتی است که یک شرکت می خواهد بدون چالش محیطی، فعالیت اقتصادی داشته باشد.

بسیاری از شرکت های مستقر در منطقه، به جای تلاش برای شفاف سازی و اقناع عمومی در خصوص چالش ها و تلاش های اجتماعی و زیست محیطی شان، مسیر اقناع سیستم های نظارتی را در پیش می گیرند و به دغدغه های مردم پیرامون وقعی نمی نهند. در حالی که اقناع مدیران بالادستی و سیستم های نظارتی هرگز نمی تواند پاسخگوی افکار عمومی و رسانه ها باشد.

پر واضح است که تشریح اقدامات انجام شده و چالش ها برای برای مردم و رسانه های محلی، می تواند فشار افکار عمومی را از این شرکت ها بردارد و مسیر را برای افزایش راندمان کاری هموار سازد.

این که شرکت پتروشیمی مروارید و چند شرکت معدود نفت و گازی مسیر تعامل با رسانه ها و اطلاع رسانی عمومی را برگزیده اند را باید به فال نیک گرفت و انتظار زیادی نیست که سایر شرکت های مستقر در منطقه نیز از لاک زیست تاریک خارج شوند تا بتوان با همدلی و تفاهم به نتایج مطلوب تری در حوزه های مختلف دست یافت.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.