• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

پسماند محیط زیست خلیج فارس را تهدید می‌کند

  • کد خبر : 10806
  • 24 دی 1398 - 18:42
پسماندهای درون سواحل و خلیج فارس درحال مبدل شدن به فاجعه ای زیست محیطی هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهرگفت: پسماندهای درون سواحل و خلیج فارس درحال مبدل شدن به فاجعه ای زیست محیطی هستند.

به گزارش«آوای بوشهر»؛ فرهاد قلی نژاد روز سه‎شنبه درگفت و گو با خبرنگاران افزود: پوسیدگی خطوط انتقال نفت و  نبود برنامه‌های مدیریت پسماند دریایی در سال‌های اخیر باعث شده سواحل استان با حجم عظیمی از آلودگی پسماندها مواجه شود.

وی بیان کرد: از قبل براین باور بودیم که آلودگی از درون سواحل به دریا وارد می‌شود اما پس از برگزاری برنامه‌های پاک‌سازی متعدد سواحل استان، متوجه می‌شدیم که به طور مجدد آلودگی و پسماند از سطح دریا به سواحل استان ورود کرده است.

قلی نژاد ادامه داد: در این ارتباط حرکت خوبی به سمت طراحی و تصویب برنامه مدیریت زیست بومی در سطح اسکله‌ها و بنادر و همچنین در سطح منابع نفتی استان بوشهر آغاز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در این رابطه در سطح استان بوشهر برنامه‎های آموزشی برای صیادان، لنجداران، بهره برداران از دریاها و سواحل  و فعالان و ذینفعان اسکله ها در سال ۹۸ برگزار شده است.

قلی نژاد بیان کرد: سمن‌های محیط زیستی استان در این برنامه آموزشی حضور یافته به صورت جدی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همکاری میکنند.

وی گفت: در این حوزه مشارکت مردم و جوامع محلی بسیار مهم هست و می‎تواند نقش بسیار مهمی را در مدیریت سواحل و دریاها داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: طرح مطالعاتی مدیریت یکپارچه سواحل در استان بوشهر با مشارکت ادارات مرتبط تنظیم شده و از همه ارگانهای مرتبط با این حوزه درخواست داریم که در کنار محیط زیست استان  این اقدام را اجرایی کنند.

قلی نژاد ادامه داد: همچنین برنامه مقابله با استحصال از دریا نیز در سواحل استان پیگیری جدی شده و با تشکیل کارگروه حفاظت از دریا و سواحل استان توجه به محیط زیست دریایی و سواحل همواره گوشزد می‏‌شود./ایرنا

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.