• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

چرا تیم تارتار اینگونه باخت؟

  • کد خبر : 4544
  • 08 بهمن 1396 - 9:54

آوای بوشهر؛ هفته بیست و پنجم لیگ برتر در حالی سپری شد که پارس جنوبی جم یکی از بدترین و تلخ ترین شکستهای خود را در طول دو فصل اخیر تجربه کرد.این شکست بدون تردید طبعاتی را برای تارتار و شاگردانش در پی خواهد داشت. به گزارش آینه جم؛ بدون تردید همه استان بوشهر ابتدای […]

آوای بوشهر؛ هفته بیست و پنجم لیگ برتر در حالی سپری شد که پارس جنوبی جم یکی از بدترین و تلخ ترین شکستهای خود را در طول دو فصل اخیر تجربه کرد.این شکست بدون تردید طبعاتی را برای تارتار و شاگردانش در پی خواهد داشت.

به گزارش آینه جم؛ بدون تردید همه استان بوشهر ابتدای فصل از سرمربی پارس جنوبی جم انتظار یک جایگاه مطمئن برای تیم تازه صعود کرده جمی داشتند اما نتایج فوق تصور و درخشش شاگردان مهدی تارتار همه را برای یک اتفاق بزرگ آماده کرده بود ،هر چند تا اینجای فصل هم کسب این نتایج را باید مدیون درایت مربی ۴۵ ساله پارس و انگیزه فراوان بازیکنان این تیم دانست.

اما این روند در نیم فصل دوم ادامه نیافت تا شرایط برای پارس جنوبی جم به شکل سخت تری ادامه یابد و نماینده استان بوشهر هفته هاست که در پی یک سه امتیاز آرامبخش حسرت می خورد! در این یادداشت تنها به ابعاد فنی بازی روز پنج شنبه در ورزشگاه آزادی می پردازیم و به نکاتی اشاره خواهد شد که شاید رعایت آنها بتواند بخش مهمی از مشکلات تیم تارتار را حل کند

نکته اول:درست یک هفته قبل پارس جنوبی جم مقابل استقلال خوزستان در جم با سیستم موفق لیگ ایران یعنی ۴/۲/۳/۱ به مصاف تیم ویسی رفت و در همان نیمه اول به لطف حضور یک پلی میکر با تجربه بنام محمد نوری بیشترین موقعیت را روی دروازه حریف ایجاد و می توان نوشت یک نمایش موفق و عالی که دلیلش حضور دو هافبک دفاعی پشت سر محمد نوری بود که نشان داد هنوز می تواند در لیگ ایران با وجود سن و سال بالا پاسهای خوبی ارسال کند اما این سوال در ذهن باقی مانده که چرا تارتار مقابل استقلال با انگیزه از همین روش استفاده نکرد و در ورزشگاه آزادی بازی با دو مهاجم را تجربه کرد که تاوان بدی هم داشت!

نکته دوم: قرار گرفتن مهدی قائدی با انگیزه در ترکیب آبی ها و جفت و جور شدن او با وریا غفوری خبر از یک روز بسیار سخت را برای وحید حمدی نژاد ۳۵ ساله را داد اما ای کاش همان دقایق ابتدایی برای این اتوبان آزادی فکر چاره ای اندیشیده می شد! تقابل قائدی ۱۸ ساله و حمدی نژاد بیش از چند موقعیت خوب را برای آبی ها در نیمه اول رقم زد!

نکته سوم: حامد نورمحمدی در طول فصل یکی از خوبهای پارس جنوبی جم بوده اما در چند بازی اخیر اشتباهات  او به شکل فاحشی برای تیم پرطرفدار جم به چشم آمده است !

نکته چهارم:روح الله سیف الهی در لیگ ایران به  اندازه کافی شناخته شده است بازیکنی که توانایی فنی بالایی دارد اما توان حفظ اعصاب خود را ندارد! این مهم را در تیمهای قبلی او از جمله استقلال خوزستان و سیاه جامگان رصد کنید متوجه تذکر ما خواهید شد. قضاوت عجیب کرمانشاهی که اعصاب جمی ها خراب کرد بماند اما سیف الهی بعد از نگرفتن پنالتی توسط قاضی میدان، آماده اخراج شدن بود و اتفاقا همین کار را هم کرد! این بازیکن باید بداند در یک تیم پرطرفدار بازی می کند و ای کاش سرمربی پارس جنوبی جم خیلی زود او را تعویض می کرد!

نکته پنجم:واقعیت غیر قابل کتمان در مورد نقی زاده هافبک دفاعی پارس جنوبی جم این است که او با وجود همه تلاش های ممکن با پاسهای رو به عقب  خود جریان بازی را دچار سکته های ناقصی میکند که سرمربی تیم باید برای رفع این مشکل تفکر جدیدی پیدا کند!

نکته ششم:مدیر عامل باشگاه پارس جنوبی جم در مصاحبه های خود همواره می گوید مشکل مالی نداریم و جدایی بازیکنان هیچ ربطی به مشکلات مالی ندارد! پارس جنوبی این شرکت عظیم نفتی با هر قانون و شیوه ای نمی تواند مستقیم به تیم شهر جم کمک کند این را از همان ابتدا اهالی فوتبال می دانستند تا وضعیت به اینجا کشیده شد! نگاهی به مصاحبه های متعدد تارتار و دیگر بازیکنان در مورد پرداختی ها داشته باشید متوجه همه چیز خواهید شد!  فوتبال بازی واقعیات است و نمی شود با وعده تیمداری کرد، اگر این هفته ۲۰درصد پرداختی انجام شود تازه به ۵۰درصد خواهند رسید و مابقی پول بازیکنان هم باید پرداخت شود که امیدواریم با مشکل روبرو نشوند!

مهدی تارتار در طول حضور دو ساله اش در فوتبال استان بوشهر نشان داده آدم نقد پذیری است،باید بداند همانگونه که در رسانه های استان و کشور بارها مورد تمجید قرار گرفت ،اکنون باید نقد های سازنده بخواند و بشنود تا تیمش همان بالای جدول ماندگار شود .این تیم مجبوب استان بوشهر است و باید حمایت شود ./فوتبال بوشهر

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=4544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.