• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
وزیر بهداشت در جم:

گواهی حذف سرخک برای ایران صادر شد / مداوای ۱۳ هزار مبتلا به آنفلوانزا ‌بدون ‌کمک خارجی

  • کد خبر : 11022
  • 22 بهمن 1398 - 11:27

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه گواهی حذف سرخک از سازمان بهداشت جهانی برای ایران صادر شد گفت: حتی فرزندان افاغنه و دیگر اتباع خارجی به صورت رایگان واکسینه شده‌اند.

به گزارش آوای بوشهر، سعید نمکی شامگاه دوشنبه در آین افتتاح پروِژه‌های حوزه سلامت در شهرستان جم با بیان اینکه در عرصه نظام سلامت توفیقات مهمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شده است اظهار داشت:  قبل از انقلاب از هر ۱۰۰۰ تولد زنده حداقل ۱۲۰ نفرشان تا قبل از یکسالی جانشان از دست می‌دادنند و ۲۷۰ زن به سبب عوارض بارداری و زایمان درهر ۱۰۰ هزار بارداری جان خود را از دست می‌دانند واکنون تمام این آمارها به یک دهم کاهش یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پوشش واکسناسیون گفت: قبل از انقلاب با جمعیت ۱۵ میلیون نفری کشور ۲۵ درصد کودکان تحت پوشش واکسناسیون بودند و اکنون با جمعیت ۸۳ میلیون نفری ۱۰۰ درصد کودکان تحت پوشش واکسناسیون قرار دارند.

نمکی، با بیان اینکه گواهی حذف سرخک از سازمان بهداشت جهانی برای ایران صادر شد افزود: حتی فرزندان افاغنه و دیگر اتباع خارجی به صورت رایگان واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه به ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر  آنفلوآنزا موارد بیمارستانی بدون هیچ کمک خارجی مداوا شدند گفت: مرگ  و میر در عرصه بیماری آنفلوآنزا H1 و M1 در ایران  نسبت به اروپای غربی کمتر است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  بیان کرد: در سیلاب‌های امسال  که ۲۵ استان گرفتار بودند و ۶ استان بحرانی بود  کارکنان وزارت بهداشت نگذاشتند حتی یک مورد اپیدمی بوجود بیاید در شرایط که در شرایط بدترین تحریم‌ها قرار داشتیم.

نمکی گفت: در جریان این بحران‌ها حتی یک سنت اگر کسی می‌خواست کمک کند آمریکایی‌ها نمی گذاشتند ولی دولت چین با همه اقتداری که اعلام کردند روز چهارم و پنجم بیماری کرونا مجبور شد از اتحادیه اروپا تقاضای کمک کند.

وی، با بیان اینکه ایران سرافراز و ماندگار با همت فرزندان این سرزمین به‌گونه‌ای روی پا خود ایستادند که دنیا را متحیر کرده است تصریح کرد:  دبیرکل سازمان بهداشت از حیرت خودش در ایران در شرایط که فراهم شده اعلام می‌کند که مگر می‌شود در این سرزمین به این گسنردگی با این  همه سیلاب‌ها یک مورد اپیدمی نداشته باشید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستاوردهای نظام سلامت و آموزش پزشکی را  فوق‌العاده درخشان دانست و افزود: ما شش دانشکده علوم پزشکی قبل از انقلاب  در ایران داشتیم امروز ۶۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور با سالی بیش از ۷ هزار  فارغ التحصیلی داریم.

نمکی،  با بیان اینکه تکنولوژی پزشکی در کشور توسعه یافته به‌گونه‌ای که پیچده‌ترین کیس‌های پزشکی در ایران درمان می‌شود خاطر نشان کرد: در کل کشور ۱۴ هزار طبیب در کل کشور از جمله فلیپینی و بنگلادشی و دیگر کشورها داشتیم ولی امروز شایسته‌ترین متخصصان منطقه داریم.

وی، با بیان اینکه امسال ایران در بدترین شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی قرار داشت تصریح کرد: با این شرایط امسال ۱۰۰۰ پروژه  در حوزه سلامت در کشور افتتاح شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: همواره یاد و خاطره این سردار بزرگ اسلام و منطقه در ذهن همه مردم است و همه ما را دغدار و دچار مصیبت کرد و امید می‌رود همه رهرو این بزرگ مرد باشیم.

نمکی با بیان اینکه تلاش می‌شود زیرساخت‌های درمانی در  کنگان، دیر، جم و عسلویه توسعه یابد افزود:  ایجاد بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی عسلویه و تامین امکانات بیمارستان کنگان و دیر و شهرستان جم در برنامه قرار دارد که با تحقق این مهم هیچ مشکلی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی  وجود نخواهد داشت.

در این آیین  هم‌زمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۷ پروژه در حوزه سلامت استان بوشهر با اعتبار ۸۲ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید./تسنیم

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11022

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.