• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
با صدور حکمی از سوی رضا اردکانیان؛

یک بوشهری در وزارت نیرو معارفه شد

  • کد خبر : 8509
  • 08 اردیبهشت 1398 - 14:10
آوای بوشهر؛ با حکم وزیر نیرو، شاپور رجایی به عنوان مدیرکل جدید دفتر نظام‌های بهره‌برداری و حفاظت آب و آبفای وزارت نیرو منصوب شد.

به‌ گزارش آوای بوشهر؛ شاپور رجایی مدیر کل جدید دفتر نظام های بهره برداری وزارت نیرو حکم خود را از وزیر دریافت کرد.

رجایی متولد شهرستان جم است و قریب یک دهه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر بود. وی پیش از این سابقه شهرداری بوشهر را در کارنامه داشت.

متن زیر یادداشت های اخیر رجایی در صفحه شخصی اش است که به بهانه انتصابش از سوی وزیر نیرو منتشر کرده است:

در واپسین ساعات روز یکشنبه اول اردیبشهت و در جایگاه مدیر آب استان، راهی محل کار ۱۱۴ ماهه ام شدم. خاطرات تلخ و شیرینی از قریب ۳۴۱۰ روز، نفر اول شرکت آب منطقه ای بوشهر بودن در ذهنم مرور و بازخوانی شد. توفیقات و ناکامی ها، چشم بر هم زدنی جلوم رژه رفتند. توقع و انتظار این بود مدیر ارشد بیداری می بودم که آرامش و آسایش بیشتری برای هم استانی هایم به ارمغان بیاورم، لکن گهگاهی هم خواب غفلت و سستی مستولی و داد آنان به هوا بر می خواست تا دوباره هوشیار شوم.

یَوْمَ یَتَذَکَّرُ الْإِنْسَانُ مَا سَعَى(۳۵ _نازعات) در آن روز آدمی هر چه کرده به یاد آرد.

دقایقی بیش توقف نکردم، وقت خداحافظی فرا رسید، لحظاتی همچون مکان مقدسی باهاش درد دل و نجوا کردم. برایش حرمت قایل بودم. تلاش کردم از حدود و صغورش پا فراتر نگذارم. شیشه ای پنداشتمش اما رازدار و اسرارآمیز. آگاه بوده و یقین داشتم، هریک از اشیاء و اجزاء شرکت حاضر و ناظر بر گفتار و کردارم بوده و له یا علیه من شهادت خواهند داد. سعی وافر در امانتداری داشتم، گرچه عذر تقصیر و قصور خارج از شمار دارم.

دربش را به آرامی بستم، دستی بر چارچوبش کشیدم، حلالیت طلبیدم، به یاد دارم چند باری تند بهم زده بودمش.کلیدش را به امین شرکت تحویل دادم. درک این حقیقت بسی دشوار است که کلید دار و امانتدار مردم بودن بسی سخت و طاقت فرسا است.

برای خداحافظی و طلب حلالیت از همکاران عزیزم ، فرصتی مهیا خواهند نمود، باشد آن روز زود باشد. زودتر از این ها دلتنگشان شده ام. همکارانی که در روزهای سخت یار و یاورم و بعد از خدا تکیه گاه و حامی ام بودند.

سه شنبه سوم اردیبهشت ماه اولین روز کاری ام در ستاد وزارت نیرو استارت خورد. جلسه ای یک ساعته به ریاست معاون آب و آبفا وزارت نیرو و با حضور مدیران کل دفاتر معاونت و روسای گروه های دفتر نظام های بهره برداری و حفاظت آب و آبفا برگزار گردید. معاون وزیر نقطه تظرات و انتظاراتی بیان داشت. قبل و بعد از نماز ظهر با دو تا از گروه های تخصصی زیر مجموعه نشست های جداگانه ای منعقد تا در جریان کم و کیف امور محوله قرار گیرم.

دقایقی مانده به ساعت شانزده با مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ملاقات و سپس هر دو راهی جلسه کمیته تخصصی سازگاری با کم آبی شدیم. خوشبختانه تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر به لیگ برتر فوتبال راه یافت تا استان بوشهر صاحب دو تیم لیگ برتری شود.

به کرات در جلسات کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل بخشی و مدیریت منابع آب، برخی آئین نامه های اجرایی، دستورالعمل ها و بخشنامه های مرتبط با قانون توزیع عادلانه آب و … را نقد نموده و عاملی برای انجام نشدن و اختلال در کار توصیف می شدند.

معتقد بوده و هستم که تسهیل ارایه خدمات و گره گشایی و توجه به ارباب رجوع بالاخص بهره برداران دارای پروانه بهره برداری و مشترکین، اقتدار وزارت نیرو را بالا می برد، اولویت مدیران و کارشناسان شرکت های آب منطقه ای، آبفا و آبفار می باشد. کسی که می تواند گرهی از کار مردم را بازکند، باید خود را در موقعیت ارباب رجوع تصور کند تا اراده اش بر حل مسئله عزم شود، در غیر این صورت انواع و اقسام ادله ها برای تاخیر و یا عدم انجام کار مراجعین می توان لیست نمود.

مسئولیت جدیدم محکی برای سنجش عیار و درجه پایبندی به مواضع قبلی در مقوله های تکریم ارباب رجوع، نظام مند نمودن بهره برداری از هزاران میلیارد تومان سرمایه های صنعت آب و آبفا کشور، مرور مجدد و اصلاح بخشنامه ها و دستورالعمل های دست و پاگیر، صیانت و حفاظت از منابع آب و جلب مشارکت بهره برداران در مدیریت منابع آب است. خلیج فارس

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=8509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.