• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حیطه فعالیت های عام المنفعه در منطقه صرف شده است

  • کد خبر : 7148
  • 01 اسفند 1397 - 1:40
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از صرف حدود 1500 میلیارد تومان هزینه در حوزه مسئولیتهای اجتماعی در این منطقه خبر داد

 

آوای بوشهر؛ مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از صرف حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه از سال ۱۳۷۷ تا کنون در حوزه مسئولیتهای اجتماعی در این منطقه خبر داد و در ادامه گفت: صنعت نفت توانست با عملیاتی جهادگونه و تلاشهای کارکنان نفت در یک بازه زمانی مشخص برداشت گاز از مخازن دریایی پارس جنوبی را افزایش دهد و از قطر پیشی بگیرد؛ این نتیجه مثبت و موثری برای صنعت و کشور در پی داشت.
سید پیروز موسوی با تاکید بر نقش مستقیم صنعت نفت در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی افزود: پس از انقلاب اسلامی پتروشیمی های عظیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس احداث شده که در شرایط تحریم می توانند نقطه اتکایی برای کشور باشند و درآمد ارزی خوبی ایجاد کنند؛ صنعتگران در این منطقه برای خلق ارزش و ایجاد زنجیره کامل تولید نفت و گاز حضور فعالانه ای داشته اند.
موسوی ضمن اشاره به مدیریت محیط زیست در کنار صنعت نفت اذعان داشت: گرچه در برخی مواقع کاستی هایی وجود داشته است اما هم اکنون برای به صفر رساندن فلرینگ در منطقه تلاش می کنیم . اکنون زیستگاه های دریا و خشکی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس کنترل شده اند و جلوی تخریب آن ها گرفته شده است و از زمان تاسیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تاکنون ۱۴۰۰ هکتار فضای سبز در منطقه ایجاد شده است.
وی به مشکلات مردم ساکن در حوزه پیرامونی صنعت نفت اشاره کرد وگفت: ما همه تلاش خود را برای پیشرفت جامعه پیرامونی صنعت نفت کرده ایم و امروز جوانان منطقه از نظر تحصیلات و مهارت رشد کرده و بسیار توانمند و صنعتگر هستند.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه افزود: در حوزه توسعه آب، برق ودرمان و همچنینن ایجاد جاده ها و زیر ساختها تلاش بسیار کرده ایم تا جامعه پیرامونی از آنها بهره مند شوند. خوشبختانه در سال های اخیر سازمان های مردم نهاد بسیار خوبی در مناطق عسلویه، کنگان و دیر فعالیت خود را آغاز کرده اند که نگرش بسیار علمی و مترقی دارند.
سید پیروز موسوی در ادامه اظهارداشت: بحث تکمیل کریدورها که به صنایع پایین دست پتروشیمی منتهی می شوند مطرح است تا با راه اندازی آنها آب، برق، گاز شیرین، خوراک، پروپان، آب دریا و بخار منتقل می شود و بدین وسیله حدود ۱۵۰ کارگاه و کارخانه می توانند در آن منطقه فعالیت کنند؛ با فعال شدن این کارگاه ها، حدودا ۷ هزار فرصت شغلی در منطقه ایجاد خواهد شد.
سید پیروزموسوی در پایان به جذب سرمایه ای بزرگ درمنطقه که بعد از انقلاب صورت گرفته است اشاره کرد و گفت: دربین سال های ۹۲ لغایت ۹۶ مجموعا حدود ۳۷۲ میلیارد ریال سرمایه در حوزه بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جذب شده است. درخلال این ۵ سال، مجموعا حدود ۲۹۶ هکتار از اراضی منطقه در قالب قراردادهای اجاره به شرط تملیک به سرمایه گذاران واگذار شده است. از سال ۹۶ قالب قراردادهای سازمان تغییر کرده و واگذاری ها به صورت اجاره بلند مدت درآمده است.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=7148

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.