• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

۴ سنگ‌شکن در جم تعطیل شد/ جلوگیری از فعالیت‌های غیراستاندارد + تصاویر

  • کد خبر : 5779
  • 20 شهریور 1397 - 10:53

به دنبال انتشار گزارشی مبنی بر فعالیت غیرمجاز سنگ‌شکن‌ها در بستر رودخانه‌های شهرستان جم، با حضور دادستان این شهرستان، چهار سنگ‌شکن تعطیل شد. حسن رمضانی عضو شورای اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با  خبرنگار اینه جم  اظهار داشت: بعد از انتشار خبر نابودی رودخانه‌های بخش ریز توسط سنگ‌شکن‌ها، امروز دادستان جم و رئیس منابع آب از […]

به دنبال انتشار گزارشی مبنی بر فعالیت غیرمجاز سنگ‌شکن‌ها در بستر رودخانه‌های شهرستان جم، با حضور دادستان این شهرستان، چهار سنگ‌شکن تعطیل شد.

حسن رمضانی عضو شورای اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با  خبرنگار اینه جم  اظهار داشت: بعد از انتشار خبر نابودی رودخانه‌های بخش ریز توسط سنگ‌شکن‌ها، امروز دادستان جم و رئیس منابع آب از این بخش دیدن کردند.

رمضانی گفت: با توجه به اقدامات غیر استاندارد سنگ‌شکن‌ها در بخش ریز، دادستان دستور تعطیلی چهار سنگ شکن را صادر کرد.

تخریب بستر رودخانه‌های جم در کنار حفر چاه‌های عمیق توسط هشت واحد کارخانه شن و ماسه بخش ریز شهرستان جم باعث به وجود آمدن وضعیتی فوق بحرانی در منطقه شده است.

هشت واحد کارخانه سنگ شکن در بخش ریز شهرستان جم مشغول بکار هستند که این صنایع علاوه بر اینکه آب مورد نیاز خودش را از طریق حفر چاه‌های عمیق تامین می‌کنند از بستر رودخانه جمی در شهرستان جم به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع تهیه شن و ماسه استفاده قرار می دهند.

بازار بسیار خوب شن و ماسه در عسلویه و دیگر شهرستان‌های همجوار، سهولت استحصال مصالح از رودخانه و هزینه‌های پایین تولید آن سبب شده است شاهد غارت طبیعت به بیشترین میزان خود باشیم.

هر چند این واحدهای سنگ‌شکن دارای مجوز هستند اما از آنجایی که در سال‌های اخیر نظارت موثری بر فعالیت آنها صورت نگرفته است آزادانه و بدون هیچ محدودیتی، منابع طبیعی و ذخایر آبی جم را مورد سوءاستفاده و تجاوز قرار داده‌اند.

علاوه بر آلایندگی آب، و هوا، حمل شن و ماسه توسط کامیون ها باعث به وجود آمدن ترافیک های زیاد در جادهای پر پیچ و باریک جم شده و به نوعی عامل اصلی تصادفات است.

شبیر فکوریان فعال زیست محیطی استان بوشهر در این باره تصریح کرد: با ورود روح الله فروغی فر در سمت دادستان شهرستان جم شاهد بهبود وضعیت زیست محیطی شهرستان جم بوده ایم.

فکوریان در ادامه افزود: دادستان شهرستان قبلا نیز در معضل عدم رعایت ملزومات زیست محیطی پالایشگاه فجر جم، بحران مرگ آبزیان جنگل گلوبردکان ورود قاطع داشته اند و امروز نیز با تعطیلی برخی کارگاه ها و معادن سنگ شکن های شهرستان جم به خاطر زیرپا گذاشتن قوانین ورود قاطع داشته اند و دادستان با این کارشان هوایی تازه به مردم شهرستان جم ارمغان داد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=5779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.