• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

انتقاد معاون استاندار از نشریات بوشهر، شورای شهر و شهرداری

  • کد خبر : 10259
  • 03 آذر 1398 - 21:53

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: نشریه‌ها می‌توانند صدای مردم باشند و این قابل قبول نیست که از ۷۵ نشریه موجود در استان تنها ۱۵ نشریه در فردای افزایش نرخ سوخت تنها اقدام به نشر خبر کنند و هیچ تولید محتوا و تحلیلی نداشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: افزایش قیمت هر کالایی به بهانه افزایش قیمت بنزین پذیرفتنی نیست.

به گزارش «آوای بوشهر» به نقل از ایرنا؛ مجید خورشیدی روز یکشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر افزود: در همین راستا براساس تصمیم دولت افزایش قیمت در شرکت‌ها و بخش‌هایی که زیر نظر دولت فعالیت می‌کنند تخلف است و برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: تصمیم جدی دولت مبنی بر پیشگیری از هرگونه افزایش قیمت در ارائه خدمات و کالاست و با تمام توان در مقابل متخلفان در این بخش ایستادگی می‌شود.

خورشیدی اضافه کرد: تجربه ثابت کرده است هرگونه موج افزایش قیمت از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بنگاه‌های دولتی شروع می‌شود به همین دلیل مسئولان نظارتی مراقب باشند اگر یک قلم افزایش قیمتی در کالایی در این مراکز گزارش شود بدون هیچ تذکری به صورت مستقیم اجازه فعالیت به آن بنگاه دولتی داده نشود.

وی در خصوص افزایش قیمت گوجه فرنگی اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل برداشت افزایش قیمت این محصول پذیرفتنی نیست و باید دستگاه‌های  صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی در این بخش رسیدگی بازدارنده داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: نشریه‌ها می‌توانند صدای مردم باشند و این قابل قبول نیست که از ۷۵ نشریه موجود در استان تنها ۱۵ نشریه در فردای افزایش نرخ سوخت تنها  اقدام به نشر خبر کنند و هیچ تولید محتوا و تحلیلی نداشته باشند.

خورشیدی ادامه داد: به طور یقین اگر شهروندان احساس می‌کردند که صدای آنها شنیده شده دست به تجمع اعتراضی نمی‌زدند و در ادامه اغتشاشی به وجود نمی‌آمد در همین ارتباط از رسانه‌ها به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی رساندن صدای جامعه انتظار می‌رود.

وی تاکید کرد: اگر رسانه نتواند صدای جمعیت را به حکومت برساند شانی برای آن متصور نیست و این اقدام نشریه‌های استان بوشهر بیانگر این است که کمتر به رسالت خود پرداختند.

خورشیدی گفت: برخلاف مسئولان دیگر معتقد هستم که صدا اعتراض باید رسانده شود و باید جامعه‌ای مطالبه‌گر تریت کنیم.

وی  ضرورت و کارکرد شورای اطلاع رسانی استان را اطلاع رسانی نافذ عنوان کرد که باید مدیران نسبت به این کارکرد آگاه باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به شرایط سخت تهیه و تامین یک لیتر آب در استان اضافه کرد: گر مصرف کنندگان در جریان شیوه تامین آب در استان قرار بگیرند به طور یقین می‌توانند در پروسه تولید، توزیع وانتقال آب مشارکت بیشتری با مسئولان داشته باشند.

خورشیدی گفت: فضای مجازی بهترین ابزار اطلاع‌رسانی غیر رسمی است که می‌توان از این راه برای جلب مشارکت عمومی، اقناع سازی و نافذ سازی  اطلاع رسانی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: با برگزاری تورهای مختلف دانش آموزی و دانشجویی آنان را در جریان نحوه تامین یک لیتر آب در استان قرار دهید.

خورشیدی در خصوص مصرف منابع نامتعارف آب گفت: در زمان حاضر ازبابت دفع فاضلاب در ورودی مرکز استان (جاده عالیشهر) نارضایتی وجود دارد که باید در این خصوص اقدام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان بوشهر در خصوص بدهی برخی اداره ها و نیروهای نظامی در بخش پرداخت آب بها گفت: براساس مصوبه شورای تامین استان نهادهای نظامی از راه تهاتر باید نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند و اگر تاکنون این اقدام صورت نگرفته شرکت آب و فاضلاب استان برای پی‌گیری گزارش دهد.

وی ادامه داد: وجود جوی‌های روان در کوچه‌ها و محله‌های استان بوشهر و بلند شدن بوی نامطبوع ناشی از آنها قابل قبول نیست و شهرداری باید برای جمع‌آوری این روان آبها اقدام کند.

خورشیدی تاکید کرد: وجود کوچه‌های متعفن ناشی از روان آبها در سال ۱۳۹۸ در حالی که فاضلاب وجود دارد پذیرفتنی نیست.

وی در خصوص افزایش قیمت میوه و تره‌بار در بوشهر گفت: به رغم مصوبه شورای تامین که تاکید بر راه‌اندازی میدان‌های میوه و تره‌بار همانند شهرهای بزرگ در شهر بوشهرداشت  اما شورای شهر و شهرداری بوشهر در احقاق حقوق مردم کوتاهی کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر افزود: اگر  میدان‌های میوه و تره بار در این شهر وجود داشت امروز این محصولات با این اجحاف در اختیار مردم قرار نمی‌گرفت.

وی با بیان اینکه زنجیره توزیع در بوشهر مناسب نیست تاکید کرد: شهرداری بوشهر نسبت به اجرای مصوبه صحیح شورای تامین استان اقدام کند چرا که این حق مردم نیست که میوه و تره بار با این قیمت در اختیار آنها قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.