• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
12
گزارش ویژه یک پرونده؛

بازداشت شدگان وقایع بنزینی آبان ماه جم آزاد شدند/گزارش مسئولان ارشد کشور، دروغ بود!/ نه تیرباری بود و نه دینامیتی!

  • کد خبر : 10527
  • 19 آذر 1398 - 9:57
با وجود اینکه هیچ سندی در تایید ادعاهای مسئولان کشور ارائه نشده، شاید عذرخواهی رسمی از انتشار اخبار کذب و برخورد قانونی با عوامل ارائه گزارش دروغ، کمترین اقدامی است که برای جبران سیاه جلوه دادن چهره جم و عسلویه در افکار عمومی باید انجام شود.

آوای بوشهر؛ به دنبال دستور ویژه رهبر معظم انقلاب و با اتمام مراحل تحقیقات از متهمان دستگیر شده در وقایع بنزینی جم، متهمان با قید وثیقه آزاد شدند.

به گزارش آوای بوشهر؛ به دنبال اعلام نرخ جدید بنزین در اولین ساعت بامداد پنج شنبه، ۲۴ آبان ماه ۹۸، اعتراضاتی در برخی شهرهای کشور به وقوع پیوست.

از روز شنبه ۲۵ آبان ماه این اعتراضات در استان بوشهر هم آغاز شد که در مهم ترین این اعتراضات، مسیر چهار خطه جم به عسلویه توسط معترضان در جم مسدود شد.

تجمع معترضان در ساعت ۱۰ صبح شنبه از میدان مرکزی شهر جم آغاز و عصر همان روز به سه راهی ورودی شهر جم کشیده شد که این تجمع موجب قطع ارتباط سه روزه شهرستان جم با عسلویه و شهرستان های دیگر استان بوشهر شد.

با وجود اینکه تجمع در شهر جم و سپس سه راهی ورودی شهر جم در ابتدا به صورت مسالمت آمیز آغاز شده بود اما در روزهای بعد با خارج شدن کنترل اوضاع از دست معترضان اولیه، برخی رفتارهای تند و هیجانی مثل گرو گرفتن خودروهای راهسازی و آتش زدن چند خودرو رخ داد که شرایط  را برای مدیریت فضا سخت کرد.

طی این مدت، تامین آب شهرک های مسکونی نفت و گاز و پتروشیمی و تامین آرد و بنزین با مشکلاتی مواجه شد که با استفاده از مسیرهای جایگزین، این مشکلات مدیریت شد.

طی این مدت مشکلاتی در تردد کارکنان نفت و گاز و پتروشیمی ساکن جم به عسلویه هم ایجاد شد که البته از روز دوم، بخشی از این مشکل با استفاده از مسیر جایگزین رفع شد.

این راهبندان سه روزه، با ورود نیروهای ویژه در بامداد روز سه شنبه، ۲۸ آبان ماه، بدون وقوع حادثه تلخ به پایان رسید و تعدادی از معترضان در محل تجمع و تعدادی نیز در روزهای بعد دستگیر شدند.

در روزهای بعد از تجمعات اعتراضی جم، سخنگوی دولت در نشست خبری از وقایع بنزینی جم اینگونه می گوید: “به ما گفتند برخی اجازه تغییر شیفت در عسلویه را نمی‌دهند و به برخی لوله‌ها دینامیت بسته بودند؛ چه کسی از این انفجار سود می‌برد.”

در ادامه وزیر کشور هم از وقایع بنزینی جم اینگونه می گوید: “جاده جم به عسلویه را سنگربندی کردند و حتی در برخی موارد با تیربار شلیک می‌کردند.”

دبیر شورایعالی امنیت ملی هم در تایید سخنان سخنگوی دولت اینگونه می گوید: “به ‌نظر می‌آید دشمن به ‌دنبال این بود کاری را که انصار‌الله یمن در حمله به تأسیسات سعودی کرد اینجا(در عسلویه و حمله به تاسیسات نفتی) تلافی کند که نتوانست موفق شود.”

سخنان مسئولان ارشد کشور در مورد برنامه ریزی حمله به تاسیسات نفتی عسلویه، تیراندازی با تیربار و دینامیت بستن به لوله های گاز عسلویه از بیخ و بن دروغ بود و طبق شنیده ها مسئولان محلی هم این اخبار را تکذیب کرده اند.

برای هیچکدام از خبرهای منتشره از زبان سه مسئول عالی رتبه کشور، هیچ واقعیت عینی خارجی وجود ندارد و آنچه بیان شد به نظر می رسد نه ناشی از گزارش های مقامات امنیتی کشور که بر اساس شایعات پراکنده ای بود که احتمالا باید منشا آن را در وزارت نفت جستجو کرد!

با وجود اینکه هیچ سندی در تایید ادعاهای مسئولان کشور ارائه نشده، شاید عذرخواهی رسمی از انتشار اخبار کذب و برخورد قانونی با عوامل ارائه گزارش دروغ، کمترین اقدامی است که برای جبران سیاه جلوه دادن چهره جم و عسلویه در افکار عمومی باید انجام شود.

خوشبختانه بر اساس خبرهای رسیده، با توجه به دستور ویژه رهبر معظم انقلاب و اتمام مراحل تحقیقات، همه متهمان وقایع بنزینی جم با قید وثیقه ۲۰۰ و ۳۵۰ میلیون تومانی آزاد شده اند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. اینا فرق عسلویه و ماهشهر رو هنوز نمیفهمن که دونقطه متفاوت روی نقشه هست.همین آقای واعظی یا ربیعی قبلاگفته بود، مهاجمان چندروز مسیر جم به ماهشهر را مسدود کردند????

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.