• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
یادداشت:

آبی ۱- قرمز ۱ / این اولین عماد نبود، خدا کند آخرین عماد باشد!

  • کد خبر : 9836
  • 29 شهریور 1398 - 15:59
داستان غم انگیز عماد خردسال، ساده ترین راه پیشگیری را داشت اما عدم توجه به ابتدایی ترین الزمات ایمنی و داربست بندی، این بارصندلی قرمزی را برای همیشه در آزادی خالی گذاشت تا به دربی نرسیده، اسکوربرد آزادی نتیجه را اینطور نمایش دهد: آبی 1- قرمز 1

یزدان شهید زاده

آوای بوشهر؛ حوادث تلخ و فراموش نشدنی زیادی در ذهن ورزشی ما وجود دارد؛ همان زمان هایی که تب فوتبال اوت می رود و غم جایش را می گیرد، از متقی ساری تا روز مرگ بار آزادی و عمادی که دیگر در اول مهر، بر روی نیمکت های چوبی کنار دوستانش نمی نشیند.
عماد اولین قربانی این سهل انگاری ها نیست؛ در روز مرگ بار آزادی، روزی که باید ایران از فوتبال ذوق مرگ می شد برای هفت صندلی که برای همیشه در آزادی خالی ماند، اشک غم ریختیم اما از میان آن همه گزارش های امنیتی و ملی که بر روی کاغذ تنظیم و به خط شد تا کنون ورزشگاه ۴۵ ساله آزادی از موارد ناایمن متعددی رنج می برد.

هنوز این سوال باقی است که آیا اختلاف سطحی که در راه پرازدحام خروج تماشاگران در بازی ایران و ژاپن جان هفت نفر را گرفت، اصلاح شد؟
آیا تا کنون مجموعه ورزشگاه آزادی و دیگر ورزشگاه های ما جهت انجام اقدامات اصلاحی و پیشگیری از وقوع مجدد پیشامدهای مشابهه گزارشات حوادث را ثبت و مرور کرده اند؟

سه سال پیش زمانی که تیم پارس جنوبی جم به مسابقات لیگ برتر فوتبال راه یافت به عنوان کارشناس ایمنی مجتمع مسکونی شرکت ملی گاز در شهر جم، مامور به بازدید میدانی از بزرگترین مجموعه ورزشی ایران، ورزشگاه آزادی، شدم تا از تجربه حوادث و خطراتی که در چند دهه برگزاری مسابقات کشوری و بین المللی داشته، درس بگیریم و آن اتفاقات تلخ در بازی های پارس جم در ورزشگاه تازه لیگ برتری شده تختی این شهر رخ ندهد.
وقتی پای صحبت مسئول وقت نشستم مدعی بود که در ۱۵ سال گذشته هیچ حادثه ایی در ورزشگاه آزادی رخ نداده و گزارش حادثه ایی نیز در اسناد موجود نیست!

اینکه «حادثه ای رخ نداده و گزارش حادثه ایی هم وجود ندارد» یعنی باید دوباره منتظر حادثه ایی جدید بود، تاریخ همه جا تکرار می شود، اما کی قرار است ما از فوتبال مان غم نبینیم؟

این البته تنها، داستان مستطیل سبز و سکوهای هوادران فوتبال نیست و متاسفانه عدم اهتمام به ایجاد و آموزش دستورالعمل های ایمنی و شاخص های استاندارد از سوی سازمان های مربوطه و حتی عدم رعایت همین دستورالعمل های ناقص و بروز نشده، سالانه حوادث مشابهی را در نمایشگاه های بهاره، مراسم مذهبی و جشن ها و اعیاد را سبب می شود که گاه به خیر می گذرد و گاهی داغدارمان می کند.

داستان غم انگیز عماد خردسال، ساده ترین راه پیشگیری را داشت اما عدم توجه به ابتدایی ترین الزمات ایمنی و داربست بندی، این بارصندلی قرمزی را برای همیشه در آزادی خالی گذاشت تا به دربی نرسیده، اسکوربرد آزادی نتیجه را اینطور نمایش دهد: آبی ۱- قرمز ۱

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.