• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

آتش‌سوزی در اسکله بندر کنگان ۷۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد / تصاویر

  • کد خبر : 3157
  • 31 تیر 1396 - 12:33

به گزارش آوای جم؛ عبدالنبی یوسفی صبح امروز در نشست با خبرنگاران در کنگان با اشاره به اینکه در اسکله بندر کنگان ۱۲۰ فروند لنج تجاری، ۹۰ فروند لنج صیادی و ۲۵۰ قایق وجود دارد اظهار داشت: آتش سوزی ظهر دیروز در اسکله بندر کنگان سبب خسارت به ۲۵ شناور  لنج و قایق شد. وی […]

به گزارش آوای جم؛ عبدالنبی یوسفی صبح امروز در نشست با خبرنگاران در کنگان با اشاره به اینکه در اسکله بندر کنگان ۱۲۰ فروند لنج تجاری، ۹۰ فروند لنج صیادی و ۲۵۰ قایق وجود دارد اظهار داشت: آتش سوزی ظهر دیروز در اسکله بندر کنگان سبب خسارت به ۲۵ شناور  لنج و قایق شد.

وی با بیان اینکه در آتش سوزی اسکله بندر کنگان  ۱۳ فروند لنج  سوخت و ۱۲ فروند قایق غرق شد، خاطرنشان کرد: از ۱۳ فروند لنج سوخته شده، ۱۲ فروند بیمه بوده‌اند که شرکت‌های بیمه‌گر در پرداخت خسارت اقدام می‌کنند و از ۱۲ قایق غرق شده نیز یک فروند صیادی، ۱۰ فرو ند تفریحی و یکی هم بدون هویت بوده است.

فرماندار کنگان برآورد اولیه خسارت حادثه آتش‌سوزی در اسکله بندر کنگان را ۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد  و افزود: یکی از لنج‌ها حامل کالای تجاری و بقیه خالی بودند، که این لنج بیش از ۱۵ میلیارد ریال خسارت دید.

یوسفی بیان کرد: بارها در سال‌های ۹۴ و ۹۵ تامین امکانات اطفاء حریق در اسکله کنگان در جلسه‌های شورای تامین و مدیریت بحران این شهرستان به تصویب رسیده و دستگاه‌های متولی پیگیری هم مشخص شده بود، اما بنا به علل مختلف از جمله کمبود بودجه این امکانات تامین نشدند.

وی، با تاکید بر تامین تجهیزات اطفاء حریق برای جلوگیری از حوادث بندری افزود: تنها تجهیزات مهار آتش در این اسکله شش برج (تاور) ثابت آتش نشانی است که در بخشی از اسکله وجود دارد.

فرماندار کنگان تراکم شناورها در اسکله این بندر را مشکلی اساسی خواند و افزود: در این نشست تصمیم گرفته شد که یک دستگاه خودرو آتش نشانی که دو سال پیش برای کنگان خریداری شده هر چه سریع‌تر به بندرکنگان انتقال داده شود.

یوسفی، با بیان اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی چند نیرو برای این بندر استخدام کرده گفت: هنوز این افراد مشغول به کار نشده‌اند که تصمیم گرفته شد تا سه هفته آینده این افراد در اداره بندر کنگان مستقر شوند.

وی،تامین یک فروند شناور آتش‌خوار را از دیگر مصوبات این نشست دانست و عنوان کرد و گفت: تنها وسیله‌ای که هنگام آتش سوزی در دریا می‌تواند در اطفاء حرقه موثر باشدشناور آتش‌خوار است اما بندر کنگان این امکانات وجود ندارد که مصوب شد یک فروند شناور آتش خوار در بندر کنگان مستقر شود.

فرماندار کنگان با اشاره به برکناری مدیر بندر کنگان افزود: با توجه به این‌که رئیس اداره بندر شهرستان کنگان دیروز در محل کارش حضور نداشت و نبود وی در اطفاء حریق اختلال ایجاد کرد، بر اساس مصوبه  نشست کمیته بحران، این مدیر برکنار شد./تسنیم

عکس از : مهدی مهران نژاد

 

+

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=3157

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.