• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

آغاز بکار مجدد طرح سند ثبتی روستایی در استان بوشهر

  • کد خبر : 1968
  • 12 دی 1391 - 21:36

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: تمهیدات لازم برای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن دراین استان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار آوای جم؛ ابراهیم فرزانه در نشست هماهنگی با سازمان ثبت اسناد استان بوشهر افزود: براساس این قانون، بنیاد مسکن موظف است به منظور صدور سند مالکیت املاک واقع در محدوده روستاهای بالای ۲۰خانوار و شهرهای زیر۲۵هزار نفر جمعیت به نمایندگی از طرف اشخاصی که تصرفات مالکانه دارند، اقدام کند.

وی اضافه کرد: در این ارتباط تهیه نقشه کلی و تفکیکی وضع موجود برای روستاها و نیز شهرهای یاد شده منطبق با وضعیت ثبتی آن و ارسال آن به اداره ثبت اسناد و املاک محل از جمله وظایف بنیاد مسکن طبق این قانون است.

 

فرزانه بیان کرد: با توجه به این که ماده ۱۳۳ قانون برنامه چهارم خاص صدور سند در داخل محدوده روستاها بوده و تسری آن به شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت نیازمند اصلاح قانون است از سویی ادامه این طرح برای سنددار کردن املاک روستایی ضروری است.

 

وی ادامه داد: در این ارتباط برای حل این مشکل قانونی، قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن اصلاح شد.

فرزانه اضافه کرد: تمهیدات این کار در استان بوشهر فراهم شده و در حال پیگیری یک سری هماهنگی های نهایی برای آغاز کار هستیم.

وی یادآور شد: امسال پیش بینی می شود پنج هزار و ۲۵۰ سند شامل سه هزارو ۲۰۰ سند روستایی و دو هزار و ۵۰پرونده شهری در استان بوشهر صادر شود.

فرزانه اظهار کرد: با اجرای این قانون کار صدور سند مردم در روستاها و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر شتاب می گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: تاکنون ۵۸هزار جلد سند معادل ۸۵درصد از املاک موجود در روستاهای استان بوشهر سند صادر شده ولی برای شهرهای زیر ۲۵هزار نفر این طرح به تازگی آغاز شده است.

وی یادآور شد: تاکنون ۵۰سند به این شیوه به صورت آزمایشی دراستان بوشهر صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر نیز گفت: بیشترین وجه امتیاز قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن برای اشخاصی است که املاک آنها در اراضی و عرصه های دولتی و اوقافی ساخته شده اند.

سید محمود بهرسی افزود: تا سال ۸۳ افرادی که املاکشان در اراضی و عرصه های دولتی ساخته شده بود می توانستند از طریق ماده ۱۴۸ نسبت به تملک عرصه های دولتی به نام خود اقدام کنند ولی این ماده قانون تمدید نشد.

وی اضافه کرد: براساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن افراد روستایی و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر می توانند نسبت به املاک خود درخواست صدور سند کنند و این عرصه ها به موجب این قانون از دولت به افراد منتقل می شود.

بهرسی اضافه کرد: روستاییان و مردم ساکن در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر استان بوشهر برای گرفتن سند خود هرچه سریعتر اقدام کنند./منبع:ایرنا

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1968

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.