• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
17

آغاز مطالعات بافت تاریخی در ۳ نقطه شهر جم /احیای حمام تاریخی پریشان جمی

  • کد خبر : 5909
  • 17 مهر 1397 - 8:54

صدرالله حیدری امروز در جمع مدیران ادارات با بیان اینکه چندین پروژه بزرگ عمرانی در دهه فجر ۹۷ به بهره برداری می رسد اظهار داشت: پارک محله ای ولیعصر جم، فاز دوم پارک چگاسه و سینمای روباز، پل بهر باغ و شهید علمداری از جمله پروژه های مهم در دست اجرای شهرداری است که تا […]

صدرالله حیدری امروز در جمع مدیران ادارات با بیان اینکه چندین پروژه بزرگ عمرانی در دهه فجر ۹۷ به بهره برداری می رسد اظهار داشت: پارک محله ای ولیعصر جم، فاز دوم پارک چگاسه و سینمای روباز، پل بهر باغ و شهید علمداری از جمله پروژه های مهم در دست اجرای شهرداری است که تا دهه فجر آماده بهره برداری می شود.
وی با بیان اینکه در تلاشیم تا هتل سه ستاره شهر جم هم در دهه فجر به بهره برداری برسد افزود: این هتل در ۷ طبقه شامل دو طبقه پارکینگ اختصاصی، یک طبقه لابی و مدیریت، ۶۰ سوئیت در قالب سه طبقه و یک طبقه رستوران و کافی شاپ طراحی و در حال اجراست.

حیدری اضافه کرد: با توجه به سیاست مجموعه شورا و شهرداری بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و برون سپاری امور، در ماه های آتی مزایده واگذاری مدیریت هتل به بخش خصوصی انجام خواهد شد.

شهردار جم از مطالعه بافت تاریخی شهر جم خبر داد و گفت: مطالعه سه نقطه بافت تاریخی شهر جم توسط مشاور آغاز شده است و در همین راستا حمام تاریخی محمد علی خان پریشان جمی به عنوان یکی از نمادهای تاریخ تمدنی جم، احیا می شود.
وی تصریح کرد: بخش مجاور حمام نیز در راستای ایجاد مجموعه فرهنگی برای طراحی به مشاور تحویل شده است.
صدرالله حیدری یکی از معضلات مهم در حوزه شهری جم را ترافیک دانست و یادآور شد: علت ترافیک بالای شهر جم به دلیل این است که رانندگان برای رسیدن از یک سوی شهر به سمت دیگر، حق انتخاب بیشتر از یک مسیر را ندارند که لازم است با بازکردن مسیرهای موازی، اجبار رانندگان به تردد از تنها مسیر مرکزی و پرتردد شهر حذف شود.
حیدری با اشاره به مطالعه طرح احداث تقاطع غیر همسطح مرکز شهر جم اظهار داشت: مطالعه احداث تقاطع غیر همسطح مرکز شهر به اتمام رسیده و طرح مذکور برای صدور مجوز احداث و سپس ارجاع به کمیسیون های استان به فرمانداری ارسال شده است.

وی یادآور شد: با اجرای این طرح و همچنین ایجاد خیابان های موازی و احداث پارکینگ طبقاتی بخش مهمی از ترافیک شهر جم را می توان مدیریت کرد.
شهردار جم از پیگیری طرح سامان دهی بافت های فرسوده شهری جم خبر داد و گفت: در بحث سامان دهی و بهسازی بافت فرسوده شهری جم با مشکل تملک اراضی و املاک مواجه هستیم که لازم است در این راستا نیاز به حمایت مسئولان داریم.
صدرالله حیدری یکی از دغدغه‌های مهم در حوزه شهری جم را اجرای پروژه فاضلاب شهری دانست و افزود: اجرای این پروژه برای شهرداری جنبه حیاتی دارد و حاضریم در اجرای این پروژه مشارکت و سرمایه گذاری کنیم.
وی خواهان توجه ویژه مسئولان به شرایط تورمی و مشکل اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی شد و افزود: متاسفانه نوسانات اخیر اقتصاد، هزینه اجرا و تکمیل پروژه ها را به بیش از دو برابر رسانده است و انتظار داریم در این زمینه مسئولان یاریگر شهرداران و مدیران دستگاه های اجرایی باشند.
حیدری تاکید کرد: با وجود مشکلات تورمی ایجاد شده، اصرار داریم پروژه های در دست اجرا در سریع ترین زمان به بهره برداری برسد و قطعا اجازه نخواهیم داد هیچ یک از پروژه های شهری جم ناتمام بماند.
شهردار جم همچنین از توافق با مالکان محدوده میدان پریشان پس از هشت ماه پیگیری خبر داد و گفت: امیدواریم هر چه زودتر شاهد اجرای بلوار ساحلی و سامان دهی میدان پریشان که نقش مهمی در کاهش بار ترافیک شهری دارد باشیم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=5909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.