• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
12
به بهانه تاکید استاندار بوشهر بر انتصاب بانوان

آقای استاندار؛ زنان را قربانی نکنیم!

  • کد خبر : 9137
  • 25 خرداد 1398 - 7:33
موضوع انتصاب بانوان به مدیریت های کلان در ایران کار سختی است و در مناطق کوچک و شهرهای حاشیه ای بسیار سخت تر... چه آنکه هر گاه سخن از انتصاب یک بانو به میان می آید پچ پچ های تمسخر آمیز و طنزهای مردسالارانه و حتی جنسی شروع می شود و بعضا همانان هم که در شعار، حمایت می کنند در خفا آن حرف دیگر می زنند!

آوای بوشهر؛ یاسمن جمشیدی*؛ از زمانی که دولت حسن روحانی، یکی از شعارهایش را افزایش سهم زنان در مدیریت ها اعلام کرد، مباحث مختلفی در محافل سیاسی اجتماعی و مذهبی آغاز شد.

بخش میانه رو و‌ وشنفکر جامعه، رویکردی نسبتا مثبت به این سیاست داشته اند و بخشی از جریان های سنتی و مذهبی هم از مخالفان جدی این شعار هستند و معتقدند زنان برای خانه داری و آشپزی و نهایتا معلمی و پرستاری ساخته شده اند و توان مدیریت در سایر بخش ها را ندارند.

با همه اینها، دولت از موضع اعلام شده کوتاه نیامد و در راستای افزایش سهم زنان در مدیریت ها هم سخنرانی کرد و هم ابلاغ… و امروز دولت در این بخش به آمارهای اعتمادش به بانوان افتخار می کند.

موضوع انتصاب بانوان به مدیریت های کلان در ایران کار سختی است و در مناطق کوچک و شهرهای حاشیه ای بسیار سخت تر… چه آنکه هر گاه سخن از انتصاب یک بانو به میان می آید پچ پچ های تمسخر آمیز و طنزهای مردسالارانه و حتی جنسی شروع می شود و بعضا همانان هم که در شعار، حمایت می کنند در خفا آن حرف دیگر می زنند!

امروز چندین بخش استان بوشهر فاقد بخشدار است و استاندار بوشهر هم اصرار به انتصاب بخشداران بانو دارد. امری که فی نفسه مطلوب و در خور تقدیر است اما در این میان سه نکته لازم به ذکر است:

اول: پروسه زمانی این انتصابات به حدی طولانی شده که به نظر می رسد دست هایی در کار است که بانوان بخشدار نشوند و همین هم سبب شده بانوانی که نام شان هر از گاه بر زبان ها می آید دچار یاس و سرخوردگی شوند و تصور کنند ابزار رزومه سازی مدیریت ارشد استان شده اند.

دوم: برخلاف نگاه برخی ها که بانوانی که تا به امروز نام شان رسانه ای شده فاقد توانمندی هستند معتقدم برخی مدیریت های استان و شهرستان ها به حدی فشل و فلج است که هر یک از بانوانی که نام شان برای بخشداری مطرح شده می توانند با انگیزه و پشتکاری که دارند ده ها برابر موفق باشند.

سوم: با نگاه منفی ای که بخشی از جامعه و بعضا حتی خود بانوان! به توانمندی های مدیریتی شان دارند هر اشتباهی در انتصاب، می تواند زنان، دولت و تلاش برای افزایش سهم بانوان در مدیریت ها را قربانی کند.

لازم است در راستای تحقق این شعار دولت و پیشگیری از قربانی کردن بانوان نخبه و توانمند استان، موضوع انتصاب بانوان نه بر اساس سلایق چند مدیر که با بررسی کارشناسی و دقیق کارگروهی ویژه در استان و شهرستان ها انجام شود تا شاهد موفقیت این شعار مهم دولت باشیم.

* سردبیر سایت تحلیلی خبری آوای بوشهر

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.