• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9
یادداشت

آقای معاون صمت استان؛ توقع ما از مدیریت شما زیاد است!

  • کد خبر : 13339
  • 21 آبان 1399 - 15:55
در قضیه روغن خوراکی نقش شما و مجموعه مدیریتی کلان استان و کشور چه بوده است؟ اگر قرار بود بازار به حال خود رها شود که چه تفاوتی است میان مدیران صمت و چوب خشک؟!

مصطفی ارجمند

چند هفته ای است که استان بوشهر با کمبود اقلام مورد نیاز مردم مواجه است. تا همین ساعت هنوز وضعیت سیمان در استان به ثبات نرسیده و با وجود مصوبه استانی، هنوز سیمان حتی با قیمت های نجومی به راحتی در دسترس مردم نیست.

هنوز ماجرای نایاب شدن سیمان تمام نشده خبر می رسد روغن خوراکی در بازار نایاب شده است. شب گذشته چند فروشگاه بزرگ و کوچک را زیر و رو کردم روغن نبود که نبود! از فروشگاه های زنجیره ای پرسیدم گفتند در هفته دو بار روغن به فروشگاه می رسد که خیلی زود تمام می شود. فروشگاه های کوچک هم که اصلا روغنی برای شان ارسال نمی شود که بفروشند.

مردم نگران هم فروشگاه به فروشگاه می چرخند تا بتوانند روغن بخرند و البته شاید شانس یارشان باشد و شاید هم نه! در روستاها هم که وضعیت بغرنج تر است.

غرض از نگارش این متن، انتشار خبر آوارگی مردم در فروشگاه ها و قیمت های نجومی کالا نیست که مسئولان بیش از مردم از وضعیت آگاهند بلکه غرض، متن مصاحبه ای است که از ابوالقاسم محمد زاده معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر در زمینه نایاب شدن روغن انجام داده است.

بخشی از متن خبر خبرگزاری صدا و سیما از قول معاون صمت استان را بخوانید: “شبکه توزیع روغن دولتی نیست و آزاد است مردم هم کمی مصرف خود را تنظیم و انتظارات خود را کم کنند.”

امیدوارم یکی پیدا شود و بگوید این خبر از اساس کذب است و معاون محترم اصلا چنین مصاحبه ای نداشته است و اینها شایعات دشمن است!

اما اگر خبر واقعیت دارد (که قریب به یقین دارد) کاش جناب معاون پاسخ می گفتند بر چه مبنایی از مردم خواسته اند انتظارات خود را کم کنند؟ روغن نیست، سیمان نیست، بازار از کنترل جنابعالی و مجموعه مدیریتی صمت استان خارج شده است بعد مردم باید انتظارات شان را کم کنند؟

واقعا وظیفه سازمان صمت استان بوشهر و اصولا وزارت صمت، چیزی جز پیش بینی نواقص و کمبودها و تامین کالاهای اساسی مردم است؟

مثلا در قضایای سیمان، سازمان صمت استان نباید پیش از بحران سیمان، پیش بینی و پیشگیری می کرد؟

در قضیه روغن خوراکی نقش شما و مجموعه مدیریتی کلان استان و کشور چه بوده است؟ اگر قرار بود بازار به حال خود رها شود که چه تفاوتی است میان مدیران صمت و چوب خشک؟!

تاسف آور نیست که معاون سازمان صمت استان بوشهر پس از اینهمه ضعف مدیریتی، مردم را مقصر بداند و طلبکارشان باشد؟

اینکه شبکه توزیع روغن، دولتی نیست و تابع شرایط عرضه و تقاضاست حرف درستی است اما جایگاه مدیریت و نظارت شما بر بازار کجاست؟

چرا سازمان صمت استان بوشهر، مرجع تصمیمات پسینی است؟

البته معاون صمت استان درست می فرمایند توقع ما از مجموعه مدیریتی شان زیاد است!

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=13339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.