• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9
پیگیری یک سوژه؛

آقای کشمیری، حرف و عمل تان یکی نیست!/ مجوز شهرگردی کاروانی با التماس های تان نمی خواند!

  • کد خبر : 12563
  • 10 تیر 1399 - 11:51
امروز کاروان خدام به شهر جم سفر کرده و طبق برخی خبرها، ویژه برنامه های تدارک دیده به قوت خود باقی است. ضمن اینکه شنیده می شود به مناسبت دهه کرامت، قرار است گروه های سرودی در سطح شهر جم برنامه زنده داشته باشند!

چند روز پیش نوشتیم که کاروان خدام حرم امام رضا (ع) قرار است وارد استان بوشهر شود و در شهرستان های مختلف دیدارها، مراسم ها و جشن های مختلفی هم تدارک دیده اند.

طی لیستی که در شهرستان جم منتشر شد ۱۱ برنامه تدارک دیده شده بود که برخی از این برنامه ها در قالب جشن و دیدار مردمی بود.

با انتشار خبر در سایت آوای بوشهر، مجوزی در فضای مجازی منتشر شد که به امضای رئیس دانشگاه علوم پزشکی رسیده و در آن، دکتر کشمیری اعلام کرده: “برگزاری ویژه برنامه زیر سایه خورشید با رعایت پرتکل ها و عدم تجمع، بلامانع است.”

اینکه عالی ترین مقام بهداشتی استان، با وجود هشدارهای هر روزه در خصوص شیوع مرگ و میر کرونا در استان، مجوز برنامه ای را می دهد که نهایتا مستحب هست و ضرورتی ندارد مصداق بارز یک بام و دو هوای مسئولان در سیاست های مبارزه با کروناست.

بدیهی است وقتی مدام مردم از رفتن به پارک ها و فضاهای عمومی منع می شوند دادن مجوز سفر کاروانی خدام آستان قدس رضوی که شهر به شهر و روستا به روستا برنامه ریزی حضور و جشن کرده اند رفتاری کاملا غلط و خطرناک است.

نکته تلخ ماجرا این است که اگر همین امروز گروهی که منتسب به بخش های مذهبی نباشد بخواهد مجوز چنین شهرگردی کاروانی را بگیرد با “نه” بزرگ همه مسئولان مواجه می شود اما چون این برنامه متعلق به نهادی مذهبی است ممانعت نمی شود در حالی که جناب کشمیری هم به خوبی می داند در چنین برنامه ها و جشن هایی رعایت پروتکل ها به هیچ وجه انجام شدنی نیست به ویژه که بخش بزرگی از مخاطبان این برنامه ها، افراد سالمند و در معرض خطر هستند.

امروز کاروان خدام به شهر جم سفر کرده و طبق برخی خبرها، ویژه برنامه های تدارک دیده به قوت خود باقی است. ضمن اینکه شنیده می شود به مناسبت دهه کرامت، قرار است گروه های سرودی در سطح شهر جم برنامه زنده داشته باشند!

مردم همین دوگانگی ها را می بینند که برخلاف توصیه های مسئولان، در مراسم عزا و عروسی شرکت می کنند. اگر قرار است مردم شرایط را جدی بگیرند نباید به چنین برنامه هایی که هیچ ضرورتی در این شرایط ندارد مجوز داده شود.

با یک بام و دو هوا که نمی شود با کرونا مقابله کرد. وقتی رهبر انقلاب برای پیشگیری از شیوع کرونا، زیارت ابتدای سال و سخنرانی اش در حرم امام رضا(ع) را تعطیل می کند اعزام صدها خادم آستان قدس رضوی به مناطق مختلف کشور چه ضرورتی دارد؟ واقعا یک گروه چندین نفره با گردش در نقاط مختلف شهرستان های استان، خود نمی توانند ناقل کرونا به سایر نقاط باشند؟

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.