• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
طبق آمار رسمی؛

آمار بیماران کرونایی بوشهر به ۷۵ نفر رسید/۶ فوتی+ نقشه شهرستانی

  • کد خبر : 11497
  • 09 فروردین 1399 - 20:54
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی ۶۳بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: سه نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی ۶۳بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: سه نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

به گزارش آوای بوشهر؛ دکتر سعید کشمیری  اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز شنبه ۷۵  نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: از سه بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، یکی از آنان خانم ۴۲ ساله ساکن بوشهر که پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص و در حال حاضر با حال عمومی خوب در قرنطینه خانگی بسر می‌برد.

کشمیری گفت: بیمار جدید دیگر خانم ۷۳ ساله، ساکن شهرستان دشتستان که پسر وی در اسفندماه سفر به تهران داشته‌اند و علائم خفیفی از بیماری را نشان داده بوده‌اند و فامیل یک از افرادی است که قبلاً نمونه آزمایش وی مثبت اعلام‌شده که پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص و در حال حاضر با حال عمومی خوب در قرنطینه خانگی بسر می‌برد. بیمار جدید دیگر خانمی ۶۰ ساله ساکن شهرستان کنگان و دارای بیماری زمینه‌ای قلبی عروقی و دیابت است که در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری و از حال عمومی خوبی برخوردار است.

وی بابیان اینکه تا امروز ۳۸  نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند افزود: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان ۷۵ نفر  تاکنون ۶ نفر از آنان با حال عمومی خوب ترخیص شده و در قرنطینه خانگی هستند و شش نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه باید مردم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را با جدیت هر چه بیشتر اجرا کنند اظهار داشت: مردم به منظور قطع سریع‌تر زنجیره انتقال کرونا، ماندن در خانه را جدی‌تر گرفته و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

دکتر کشمیری خطاب به مردم گفت: برای بیرون آمدن از خانه دلایل مهمی مانند خرید ضروری و یا مراجعه به پزشک داشته باشید در غیر این صورت مهم‌ترین اقدام هر شهروندی در این روزها در خانه ماندن است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است افزود: هم‌وطنان با مراجعه به سامانه Salamat.Gov.Ir در طرح غربالگری الکترونیکی تشخیص کرونا شرکت کنند.

دکتر کشمیری افزود: اگر از شماره ۴۰۳۰ با شما تماس گرفته شد این یک تماس رایگان و از طرف همکاران بهداشتی دانشگاه و برای اطمینان از سلامتی شما و بررسی علائم کرونا ویروس است. حتماً پاسخگوی تماس شماره باشید و به سؤالات با دقت و کامل پاسخ دهید تا مجبور به پیگیری مجدد نشوند

وی گفت:  با توجه به اهمیت موضوع بیماریابی و شناسایی افراد در معرض خطر، با سرشماره ۴۰۳۰ با مردم تماس گرفته می‌شود و در صورت اعلام وجود نشانه‌های ابتلا به بیماری، اقدامات مراقبتی و پیگیری‌های بعدی از سوی تیم‌های سلامت، انجام می‌گیرد.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11497

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.