• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

آنفلوانزا در بوشهر ۲ قربانی گرفت

  • کد خبر : 10167
  • 24 آبان 1398 - 10:59

به گفته خواجه‌ئیان، تا کنون ۱۴۰ بیمار با علائم بیماری‌های تنفسی مشابه آنفلوانزا به بیمارستان‌های استان مراجعه و تحت درمان قرار گرفته اند که در خصوص پنج مورد از بیماران جواب آزمایش‌ها مثبت گزارش‌ شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مراجعه ۱۴۰ بیمار با علائم بیماری‌های تنفسی مشابه آنفلوانزا و مرگ ۲ نفر بر اثر بیماری‌های تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد.

به گزارش «خلیج فارس»؛ دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان با بیان اینکه آنفلوانزا نوعی بیماری واگیردار است که مردم باید آن را جدی بگیرند، گفت: همه‌ساله با آغاز فصل پاییز بیماری‌های تنفسی نیز در بین مردم شیوع پیدا می‌کند، امسال فعالیت ویروس آنفلوانزا در کشور ما زودتر شروع‌ شده و به‌تبع آن پیش‌بینی می‌شود که طول مدت شیوع نیز طولانی‌تر شده و همچنین شدت بیماری‌زایی ویروس بیشتر از سال‌های گذشته باشد.

مرگ ۲ نفر در بیمارستان های استان و شناسایی ۵ بیمار مثبت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: تا کنون ۱۴۰ بیمار با علائم بیماری‌های تنفسی مشابه آنفلوانزا به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه و تحت درمان قرار گرفته اند که در خصوص پنج مورد از بیماران جواب آزمایش‌ها مثبت گزارش‌ شده است.

وی بیان کرد: متأسفانه دو مورد فوت ناشی از بیماری‌های تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر گزارش‌ شده که نمونه ها جهت آزمایش از نظر ابتلا به آنفلوانزا به آزمایشگاه مرجع ملی ارسال و هنوز پاسخ آن اعلام نشده است.

بهداشت فردی جدی گرفته شود

خواجه‌ئیان اضافه کرد: مردم عزیز برای پیشگیری از ابتلا و همچنین گسترش همه گیری در جامعه باید بهداشت فردی را جدی گرفته و رعایت کنند.

وی با اشاره به برخی از راه‌های مؤثر در پیشگیری از بروز آنفلوانزا، تصریح کرد: شستشوی مرتب دست‌ها مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از بروز این بیماری است. همچنین دوری از افراد مبتلا راهکار بعدی است؛ چرا که ترشحات دهان و بینی فرد مبتلا یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال این ویروس است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: افراد در صورتی‌ که دچار این بیماری شدند در منزل استراحت کرده و از تماس نزدیک و مصافحه با دیگران خودداری و حتما از ماسک یکبار مصرف استفاده کنند.

وی هشدار داد: افرادی که سابقه بیماری‌های زمینه‌ای دارند، گروه‌های خاص مانند کودکان، سالمندان (افراد بالای ۶۵ سال) و افرادی که دارای بیماری نقص ایمنی هستند ضروری است واکسن آنفلوانزا را تهیه و تزریق کنند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.