• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
به دنبال اعلام سیاست های جدید ورزشی وزارت نفت؛

ابلاغیه هوشمندانه زنگنه، پارس جنوبی را به تعطیلی می کشاند/ پارس جم در مسیر نفت تهران!

  • کد خبر : 9802
  • 24 شهریور 1398 - 10:52
زمان اعلام این ابلاغیه جدید هم بسیار هوشمندانه انتخاب شده چرا که نمایندگان مجلس به دلیل نزدیک شدن به پایان دوران چهارساله از توان چانه زنی زیادی در سطح وزارت خانه ها برخوردار نیستند و عملا مسئولان محلی هم به تنهایی قدرت مانور زیادی برای پافشاری بر خواست مردم و هواداران نخواهند داشت.

آوای بوشهر؛ وزیر نفت با ابلاغ بخشنامه جدیدی خواستار تعیین تکلیف ۳ باشگاه لیگ برتری فوتبال صنعت نفت تا اول آذرماه ۹۸ شد.

به گزارش آوای بوشهر؛ در متن ابلاغیه بیژن زنگنه، آمده است: به ‌منظور اجرای سیاست‌های اعلامی مبنی بر صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها رعایت موارد ذیل الزامی بوده که برای اجرای دقیق اعلام می‌شود: (سه مورد از مهم ترین سیاست های ابلاغی در زیر می آید)

١- انجام مسئولیت‌های مدرس، سرپرست، سرمربی، مربی، کمک مربی، دبیر، عوامل فنی و پزشکی و دیگر عناوین مشابه در تیم‌های باشگاهی در همه سطوح مرتبط با ورزش قهرمانی، تنها از طریق افراد حقیقی بخش خصوصی (غیردولتی) مجاز است و پرداخت هرگونه وجهی به کارکنان در قالب تیم‌های قهرمانی تحت هر عنوان ممنوع است.

٢- مالکیت/ مدیریت و کمک مالی به باشگاه‌های حرفه‌ای توسط شرکت‌های تابعه صنعت نفت به هر صورت (مستقیم و غیرمستقیم) ممنوع است.

تبصره – تعیین تکلیف موسسه‌ها/ باشگاه‌های حرفه‌ای فعال در صنعت نفت که شامل تیم‌های فوتبال صنعت نفت مسجد سلیمان، صنعت نفت آبادان و پارس جنوبی جم است، تا تاریخ ۱۳۹۸/۹/۱ انجام پذیرد، مسئولیت تعیین تکلیف موسسه‌ها/ باشگاه‌های یادشده در چارچوب ضوابط و مقررات ذی‌ربط به عهده مدیران عامل شرکت‌های اصلی مرتبط می‌باشد.

۳- با توجه به کمبود منابع مالی، در سال ۱۳۹۸، صنعت نفت هیچ اعتباری برای اعزام برون‌مرزی تیم‌های ورزشی اعم از قهرمانی (برای شرکت در مسابقات رسمی بین‌المللی دوره‌ای آسیایی و جهانی به‌عنوان سهمیه فدراسیون‌های مربوطه و مشابه آن) تخصیص نمی‌دهد.

با ابلاغیه جدید وزارت نفت، زمزمه های هبه یا فروش امتیاز تیم پارس جنوبی جم که از سال ۱۳۹۶ شنیده می شد جدی تر خواهد شد و احتمالا پارسی ها، آخرین لیگ برتر فوتبال ایران را تجربه می کنند.

جدیت وزارت نفت در عدم تیمداری و مشکلات این وزارت خانه در تامین منابع مالی مدیریت تیم های لیگ برتری با توجه به ممنوعیت قانونی و تحریم های اقتصادی، شرایط را برای حذف تیم های نفتی فراهم کرده است.

البته ابلاغ جدید وزارت نفت بیش از آنکه ابلاغ سیاست جدید وزارت نفت باشد ترفندی برای بازگذاشتن دست مدیران عامل شرکت ها برای سرباز زدن از تیم داری است و تکمیل چرخه چند ساله حذف تیم های لیگ برتری است.

علاوه بر این، زمان اعلام این ابلاغیه جدید هم بسیار هوشمندانه انتخاب شده چرا که نمایندگان مجلس به دلیل نزدیک شدن به پایان دوران چهارساله از توان چانه زنی زیادی در سطح وزارت خانه ها برخوردار نیستند و عملا مسئولان محلی هم به تنهایی قدرت مانور زیادی برای پافشاری بر خواست مردم و هواداران نخواهند داشت.

با این توصیف، اتفاقی که برای تیم پارس جنوبی جم در سال ۱۳۹۶ باید رقم می خورد احتمالا به زودی رقم خواهد خورد و این تیم با هبه شدن به وزارت ورزش، شهرداری جم و یا فروش امتیاز، عملا به سرنوشت تیم نفت تهران دچار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.