• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
رئیس شورای شهر جم؛

اجحاف بزرگ در حق مردم جنوب بوشهر/ با جدیت خواهان تغییر در نحوه توزیع عوارض آلایندگی هستم

  • کد خبر : 8950
  • 01 خرداد 1398 - 14:30
اکسیر: سهم مساوی عوارض آلایندگی شهرستان‌های جنوبی با سایر نقاط غیرعادلانه است چراکه شمال استان هیچ تأثیری از آلایندگی جنوب نمی‌پذیرد و باید هر چه سریع‌تر مصوبه کمیته استانی اصلاح شود.

به گزارش آوای بوشهر؛ عبدالحسین اکسیر رئیس شورای شهر جم در خصوص نحوه توزیع عوارض آلایندگی گفت: شیوه‌ای که چند سالی است برای توزیع عوارض آلایندگی در سطح استان اجرایی شده کاملاً ناعادلانه است.
اکسیر خاطر نشان کرد: سهم بخش مرکزی جم از عوارض آلایندگی عسلویه پنج درصد و بخش ریز هم ۳ درصد است و بخش بزرگی از این عوارض در سایر نقاط استان که هیچ آسیبی از عوارض آلایندگی نمی‌بینند، صرف می‌شود
وی در ادامه افزود: در این شیوه عوارض آلایندگی شرکت‌های مختلف در جنوب استان بر مبنای جمعیت به تمام شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت می‌شود درحالی‌که حق این است که این عوارض در شهرها و روستاهای جنوب استان که از این آلایندگی آسیب می‌بینند پرداخت شود.
رئیس شورای شهر جم تصریح کرد: امروز سهم بخش مرکزی جم از عوارض آلایندگی عسلویه پنج درصد و بخش ریز هم ۳ درصد است و بخش بزرگی از این عوارض در سایر نقاط استان که هیچ آسیبی از عوارض آلایندگی نمی‌بینند، صرف می‌شود.
اکسیر خاطرنشان کرد: سهم مساوی عوارض آلایندگی شهرستان‌های جنوبی با سایر نقاط غیرعادلانه است چراکه شمال استان هیچ تأثیری از آلایندگی جنوب نمی‌پذیرد و باید هر چه سریع‌تر مصوبه کمیته استانی اصلاح شود.
وی تأکید کرد: این وضعیت در مورد عوارض آلایندگی شرکت‌های پالایش گاز فجر جم و نار و کنگان هم وجود دارد و باوجود آسیب زیادی که شهرستان از آلایندگی شرکت فجر جم می‌برد و عدم تأثیر در نقاط شمالی استان، اما بخش مهمی از این عوارض به سایر نقاط پرداخت می‌شود که اجحافی بزرگ در حق مردمی است که زیر آلودگی زندگی می‌کنند و آب‌وخاک و حیاتشان توسط همین آلایندگی‌ها نابودشده و می‌شود.
اکسیر گفت: تصمیم اتخاذ شده در سال‌های گذشته در خصوص شیوه توزیع عوارض آلایندگی هیچ مبنای منطقی و قانونی ندارد و با جدیت خواهان تغییر در روش توزیع این عوارض هستیم.
وی عنوان کرد: طبق ماده ۱۲۳ قانون نحوه توزیع عوارض ارزش‌افزوده و آلایندگی، ملاک توزیع عوارض آلایندگی، «نسبت تأثیرگذاری» عنوان‌شده که با این توصیف، تصمیم کمیته بررسی‌کننده در استان مغایر نص صریح قانون است.
عبدالحسین اکسیر یادآور شد: در صورت بی‌توجهی به این موضوع، قطعاً از طریق مراجع قانونی، ابطال مصوبه کارگروه استانی را پیگیری خواهیم کرد./مهر

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=8950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. قبلش همتون خواب بودید وقتی داشتن توزیع ها رو انجام میدادند؟؟ الان یکی میگه چیزی گیر من نیومده یکی میگهه کمه سیر نمیشم.و…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.