• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
فرماندار جم:

اختصاص ۱۰۸ میلیارد تومان عوارض آلایندگی به جم/ خرید ساختمان دانشکده فنی جم منتفی شد/افتتاح ۱۰ کیلومتر جاده جم فیروزآباد

  • کد خبر : 11974
  • 16 اردیبهشت 1399 - 12:17
فرماندار جم با بیان اینکه 108 میلیارد تومان اعتبار عوارض آلایندگی در سال 98 به جم اختصاص یافته گفت: خرید ساختمان برای دانشکده فنی مهندسی جم منتفی شده است.

فرماندار جم با بیان اینکه ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار عوارض آلایندگی در سال ۹۸ به جم اختصاص یافته گفت: خرید ساختمان برای دانشکده فنی مهندسی جم منتفی شده است.

به گزارش آوای بوشهر؛ محمد حسینی اظهار داشت: در سال ۹۸ مجموع عوارض آلایندگی دریافت شده بالغ بر ۱۰۸ میلیارد تومان بوده که ۳۲ میلیارد تومان در حوزه شهری و ۷۶ میلیارد تومان در حوزه روستایی تخصیص یافته است. همچنین بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در شهرستان جم وجود دارد.

حسینی ادامه داد: تفاهم اولیه ساخت سد کلاکل با شرکت های منطقه در راستای تامین آب مورد نیاز شهرستان صورت گرفته است. سد باغان نیز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. خط انتقال آب از سد باغان به بخش ریز با اعتبار ۱۱۰ میلیارد با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد درحال انجام است. با تکمیل و بهره برداری این پروژه، چاه های آب پالایشگاه پُر خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: ‎پست ۱۳۲ کیلو ولت در راستای جبران افت ولتاژ برق شهرستان و خطوط انتقال احداث خواهد شد. انتظار می رود عملیات اجرائی پُست این شبکه که به پیشنهاد فرمانداری جم و ابلاغیه وزارت نیرو صورت گرفته تسریع شده و با اولویت پروژه های هفته دولت آغاز شود. اعتبار براورد شده در راستای بهره برداری از این پروژه بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان می باشد.

وی در رابطه با روند ساخت دانشگاه فنی و مهندسی افزود: خرید ساختمان جهت دانشگاه فنی و مهندسی منتفی شده و فرآیند قانونی ساخت آن درحال انجام است.

فرماندار با اشاره به پروژه های نیمه تمام تصریح کرد: از سال ۹۷ تاکنون بیش از ۹۰ کیلومتر جاده در دست احداث قرار گرفته است. ۱۰ کیلومتر از جاده جم-فیروزآباد در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید و ۲۵ کیلومتر دیگر آن نیز درحال انجام است.
قسمتی از اعتبار ۳۸ میلیارد تومانی کمیته برنامه ریزی شهرستان با هدف اتمام پروژه های نیمه تمام تخصیص یافته است . بخشی از اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومانی سفر ریاست جمهوری درحوزه آموزشی، سد آبخیزداری و آب نیز تخصیص یافته است.
مناقصه روشنایی جاده جم-پالایشگاه قطعی شده و درهفته دولت به بهره برداری خواهد رسید. فاز دوم این جاده نیز روند اجرائی خود را طی میکند.
فرآیند قانونی یک کیلومتر باقیمانده از مجموع ده کیلومتر جاده ریز-سرچشمه درحال انجام است.
خط انتقال آب از مخزن ریز به شهر ریز در هفته دولت به بهره برداری می رسد. مخزن شهر انارستان نیز درحال انجام تشریفات مناقصه است.

وی افزود: پنج سالن ورزشی در دست احداث بوده که زمین چمن مصنوعی شهر ریز و سالن ورزشی مدرسه باقرالعلوم(ع) جم در هفته دولت به بهره برداری رسیده و سالن چندمنظوره شهر ریز نیز با منابع مالی اوقاف، فعال و در درست بهره برداری است.
۲۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت در راستای توسعه، نوسازی و تجهیز بیمارستان توحید جم تخصیص داده شده که ظرف سه سال به بهره برداری خواهد رسید. در سال گذشته احداث ساختمان شبکه بهداشت جم نیز پایان یافت و مشکلات برق آن نیز رفع خواهد شد. پیگیری هایی در جهت تکمیل چارت مرکز جامع سلامت انارستان نیز بعمل آمده است.
ناحیه صنعتی شهرستان جم به مساحت ۱۶ هکتار در دستور کار قرار گرفته که اشتغال بیش از ۷۰۰ نفر بصورت مستقیم را فراهم می سازد. بهره مندی از وام های کم بهره بانکی یکی از مزایای ناحیه صنعتی می باشد.

محد حسینی اضافه کرد: ۱۳۸ کلاس درس با پیشرفت ۳۰ تا ۷۰ درصدی از منابع مالی پتروشیمی، تملک دارایی و خیرین در دستور کار قرار گرفته است که ۱۲ کلاس در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی در پایان گفت: بیش از ۲۰ کیلومتر فیبر نوری با همکاری بی وقفه شهرداری و شورای اسلامی جم توسط اداره مخابرات جم انجام شده است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.