• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
16

از آبگرمک بیشتر بدانیم

  • کد خبر : 97
  • 13 خرداد 1390 - 23:58

آوای جم :‌از آنجائیکه یکی از اهداف این پایگاه خبری معرفی روستاها و شهرهای شهرستان جم می باشد ، برآن شدیم تا با کمک دهیاران ، اعضاء شورای اسلامی ، جوانان دلسوز روستاها ، فرهنگیان و هرکسی که دوست دارد تا شهرستانمان در کشور مطرح شود ، دست به چنین اقدامی بزنیم . به سراغ […]

آوای جم :‌از آنجائیکه یکی از اهداف این پایگاه خبری معرفی روستاها و شهرهای شهرستان جم می باشد ، برآن شدیم تا با کمک دهیاران ، اعضاء شورای اسلامی ، جوانان دلسوز روستاها ، فرهنگیان و هرکسی که دوست دارد تا شهرستانمان در کشور مطرح شود ، دست به چنین اقدامی بزنیم .

به سراغ آقای نصیری عضو شورای اسلامی آبگرمک و رئیس هیئت ورزشهای روستایی و عشایری رفتیم و ایشان چه زیبا روستای آبگرمک را معرفی کرد.

 

 


به نام او که دوستمان دارد اگرچه دوستش نداشته باشیم

روستای آبگرمک در ۱۶ کیلو متری شمال شهر جم ( بین جم و پالایشگاه جم ) با بیش از ۲۳۰ دویست و سی خانوار ، یکی از بزرگترین روستاهای شهرستان جم می باشد . این روستا با توجه به ظرفیتها و پتانسیلها ی علمی ، فرهنگی ، ورزشی ، رفاهی ، و جاذبه های تفریحی و گردشگری و مذهبی و میزان سواد ۹۹درصدی از نادر روستاهای استان به شمار می رود . کتابخانه عمـــومی ، خانه بهداشت ، پایگاه مقاومت ، دبستان علامه ، پست بانک ، دهیاری ، سوله انبار تعاونی ،سوپر مارکت ها ، آرایشگاه ها ، خیاطی ها ، پوشاک فروشی ، حسینیه ، سه عدد مسجد و امام زاده جعفر ( پیر بیراهه ) از اماکن  و ظرفیت های مذکور به شمار میرود . این روستا حدود ۱۰۰۰ متر جاده اسفالت و بیش ۲۵۰۰ متر دیگر جاده آماده زیر سازی و آسفالت دارد . اوقات فراغت جوانان روستا با برگزاری بازی های فوتبال ، والیبال ، کتابخوانی ، برگزاری کلاس های قرآنی ، کامپیوتر ، بعضا زبان انگلیسی ، نقاشی و طراحی و بسیاری فعالیتهای فرهنگی و ورزشی دیگر پر میشود . محل امامزاده جعفر ( پیر بیراهه ) به عنوان یکی از مناطق ویژه گردشگری شهرستان و حتی استان به شمار می رود . با توجه به سرسبزی و وجود درختان و پرنده های نادر ، آبشار زیبا ، تنگه ها و اشکفت ها ، سدها و آبگیرها ی موجود در این محدوده ؛ محل بازدید گردشگران و زائران و مسافران زیادی در طول ایام سال می باشد . این روستا از شبکه آب و برق و گاز و تلفن بی سیم بر خوردار است . بیشترین مشکلات این روستا در بخش آب و عدم پوشش شبکه موبایل ( همراه اول و ایرانسل ) می باشد . در بخش راه و عدم اماکن ورزشی نیز با مشکلاتی مواجه هستیم .


امید است با گذشت ۳۳ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ادعای عدالتخواهی و فقر زدایی از چهره روستاها ، مجبور نباشیم در آسمانها به دنبال آنتن موبایل و در زمین در  جستجوی آب باشیم .

من در اینجا ضمن دعوت از ساکنین محترم روستاهای همجوار و همه همشهریان جهت استفاده از ظرفیت های موجود در این روستا و ضمن قدر دانی از مسولین محترمی که به نحو احسن کار مربوط به خودشان انجام می دهند از مسولین عزیزی که نواقصات این روستا در حیطه کاری خود مشاهده نمیکنند خواهش میکنم این را بدانید که ما هم آدمیم . درسته که در ذهن شما فراموش شده ایم اما هنوز زنده ایم و این نجابت ماست که ساکت نشسته ایم  . وشما هم لطفی کنید و مارا در تشنه کامی نکشید . و فکر محلی برای اجرای ورزش جوانان و بانوان ، پوشش دهنده شبکه موبایل ، اجرای طرح هادی و جاده دسترسی به امام زاده جعفر  هم باشید .

نگاهی به طبیعت سالهای گذشته روستا : آبگرمک با چشمه های جوشان و خروشان ، آبگیرها و برم ها ، جنگلها ی توی در توی و تنوع درختی ،انواع جانوران وحشی ، درنده و اهلی ، گونه های مختلف پرنده ای ، باغ های سرسبز و انواع درختان میوه و مرکبات ، قنواط ، چاه های سنگی ، سد های ساروجی و طبیعتی فوق العاده زیبا به عنوان مروارید اقیانوس جـــــــــــم می درخشید .

در آینده ای نزدیک اقدامات انجام شده و در دست اشاره تقدیم حضورتان می کنم .

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=97

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.