• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10
توسط رئیس جمهور انجام گرفت:

از افتتاح فازهای ۱۳و۲۲،۲۳،۲۴ پارس جنوبی تا افتتاح پروژه های عمرانی و اقتصادی استان بوشهر

  • کد خبر : 7954
  • 27 اسفند 1397 - 2:32
رئیس جمهور روز یکشنبه در ادامه برنامه‌ افتتاح و بازدید از فازهای ۱۳و ۲۲، ۲۳ ،۲۴ پارس جنوبی در شهرستان کنگان، پروژه های عمرانی و اقتصادی استان بوشهر را به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

آوای بوشهر؛  رئیس جمهور روز یکشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان بوشهر ضمن افتتاح و بازدید از فازهای ۱۳و ۲۲، ۲۳ ،۲۴ پارس جنوبی در شهرستان کنگان، با توضیحات وزیر نفت و مدیران و متخصصان این فازها، در جریان روند احداث این مجموعه عظیم پالایش گاز و تولید محصولات گوناگون در آن و نیز طرح‌های توسعه‌ای فازهای پارس جنوبی قرار گرفت.

با بهره‌برداری از این فازها روزانه ۱۱۳ میلیون متر مکعب گاز غنی، ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز متان، ۱۵۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۸۰۰ تن گوگرد گرانول به ظرفیت تولید اضافه و همچنین سالیانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گاز مایع و ۲ میلیون تن اتان به عنوان خوراک اصلی صنایع پتروشیمی تولید می‌شود.

تمامی این مراحل با اعتباری بیش از ۱۱ میلیارد دلار ساخته شده ‌و ایران برای نخستین بار در برداشت گاز از این میدان مشترک از قطر پیشی می‌گیرد.

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های خود در استان بوشهر، پروژه های عمرانی و اقتصادی استان بوشهر را به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

وی در این آئین با تقدیر از تلاش‌های وزارت بهداشت و فعالان حوزه سلامت برای ارائه خدمات اظهار داشت: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید توسعه بخش سلامت و اجرای طرح تحول سلامت بوده است که علی رغم مشکلات اقتصادی که وجود داشت، این طرح  را با قدرت ادامه دادیم. امروز ۲۶ پروژه بهداشتی و درمانی به بهره برداری رسید و ۲۱ پروژه نیز آغاز شد.

روحانی در خصوص تأمین آب استان بوشهر از طریق آبشیرین کن گفت: آغاز عملیات اجرایی ۳ پروژه آب‌شیرین‌کن در این سفر انجام شد و در حال حاضر نیز ۲ آب شیرین کن در کنگان و بوشهر فعال است و دولت برای تامین آب آشامیدنی و بهداشتی تعهد کرده تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد .

وی در ادامه گفت: هزینه بسیار زیادی برای تأمین آب از طریق شیرین سازی می‌شود و دولت برای آن یارانه پرداخت می‌کند و باید فکری کنیم که چگونه این موضوع را حل می‌کنیم.

رئیس جمهور بر توسعه زیرساخت‌های ورزشی در روستاها تاکید کرد و همچنین در خصوص طرح های کشاورزی افزود: به ثمر رسیدن طرح‌های کشاورزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و وظیفه سنگینی بر عهده جهاد کشاورزی است. جهاد کشاورزی تلاش دارد که در شب عید نیاز کشور را تأمین کند و تلاش و کوشش در این زمینه بسیار مهم است.

روحانی در خصوص گاز رسانی به روستاها تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که باعث افتخار است، موضوع گازرسانی به روستاها است که در پنج سال گذشته به اندازه ۵۰ سال گذشته کار انجام شده است و اکنون در استان بوشهر ۵۰ طرح افتتاح می‌شود.

روحانی گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت بسیار مهمی در بخش گردشگری است و حضور هفت میلیون نفر در نوروز در استان بوشهر بیانگر اهمیت گردشگری در این استان است و باید زیرساخت‌های لازم برای گردشگری در این استان فراهم شود. یکی از راه‌های توسعه اشتغال، استفاده از ظرفیت گردشگری است.

وی در خصوص مسئله محیط زیست استان یادآور شد: اجرای طرح‌های پارس جنوبی، فشارهای محیط زیستی در این استان و عسلویه ایجاد کرده و برای آن باید درمانی پیدا کرد. در جلسه هیات دولت کارگروهی با حضور وزرای نفت، مسکن، کشور، بهداشت و همچنین سازمان های محیط زیست و برنامه و بودجه ایجاد خواهد شد و با کمک مقامات محلی و دانشگاهی، طرح‌های لازم برای بهتر شدن مساله محیط زیست استان، ارایه می‌شود و طبق گفته وزیر نفت، هر چه از مدت زمان اجرایی شدن فازهای پارس جنوبی بگذرد آلودگی ناشی از آنها کمتر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=7954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.