• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

از ۱۶ تیرماه صید آبزیان در آب‌های استان بوشهر ممنوع می‌شود

  • کد خبر : 2746
  • 09 تیر 1396 - 3:32

آهنگرمقدم با بیان اینکه از ۱۶ تیرماه صید انواع آبزیان در استان بوشهر ممنوع می‌شود تصریح کرد: در آستانه فصل صید میگو در استان بوشهر، با اجرای طرح «دریابس» از ۱۶ تیر ماه تا اعلام زمان آغاز صید میگو، صید  انواع آبزیان در خلیج فارس محدوده استان بوشهر ممنوع است. آوای جم: معاون صید و […]

آهنگرمقدم با بیان اینکه از ۱۶ تیرماه صید انواع آبزیان در استان بوشهر ممنوع می‌شود تصریح کرد: در آستانه فصل صید میگو در استان بوشهر، با اجرای طرح «دریابس» از ۱۶ تیر ماه تا اعلام زمان آغاز صید میگو، صید  انواع آبزیان در خلیج فارس محدوده استان بوشهر ممنوع است.

آوای جم: معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: با اجرای طرح «دریابس» از ۱۶ تیر ماه تا اعلام زمان آغاز صید میگو، صید انواع آبزیان در خلیج فارس محدوده استان بوشهر ممنوع است.

به گزارش آوای جم به نقل از تسنیم؛ عباس آهنگرمقدم در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم این استان در بخش صید آبزیان در خلیج فارس است اظهار داشت: ۱۲ هزار صیاد با بیش از ۱۲۰۰ فروند شناور صیادی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند و این در حالی است که تعدادی شناور  با مجوز تفریحی در امر صید و صیادی مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شناورهای بدون هویت از فعالیت صید و صیادی جلوگیری می‌شود گفت: مجوز صید برای شناورهایی صادر می‌شود که دارای هویت باشند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه در آستانه صید میگو طرح دریابس اجرایی می‌شود افزود: بر اساس تصمیم کمیته مدیریت صید از ۱۶ تیرماه دریا بس در آبهای استان بوشهر اجرایی می‌شود.

آهنگرمقدم با بیان اینکه از ۱۶ تیرماه صید انواع آبزیان در استان بوشهر ممنوع می‌شود تصریح کرد: در آستانه فصل صید میگو در استان بوشهر، با اجرای طرح «دریابس» از ۱۶ تیر ماه تا اعلام زمان آغاز صید میگو، صید  انواع آبزیان در خلیج فارس محدوده استان بوشهر ممنوع است.

وی با اشاره به اجرای طرح پایش برای تعیین زمان صید میگو خاطرنشان کرد: معمولا صید میگو در استان بوشهر همه ساله اوائل مرداد ماه آغاز که بر این اساس پس از تکمیل گشت‌های تحقیقاتی و بررسی در کمیته مدیریت صید، زمان آغاز صید میگو تعیین می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر  با اشاره به اینکه با شناورهایی که بدون مجوز اقدام به صید میگو می‌کنند برخورد قاطع می‌شود گفت: در دو هفته گذشته ۲ تن میگو که به صورت غیرمجاز در استان بوشهر صید شد کشف  و شناورهای صیادی که در صید قاچاق مشارکت داشته‌اند توقیف شده است.

آهنگر مقدم  با بیان اینکه در مدت دریا بس، صیادان امکانات و تجهیزات لازم برای صید میگو فراهم می‌کنند گفت: هر چند صیادان  تحت پوشش بیمه هستند  و صیادان تفریبا ۱۵ روز  در اجرای دریا بس از فعالیت صیادی بدور می‌شوند  ولی دریافت بیمه بیکاری شامل آنان نمی‌شود.

وی تاکید کرد: طرح دریابس  یکی از مطالبات مهم صیادان استان بوشهر است که هر ساله در آستانه صید میگو با مشارکت صیادان اجرایی می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.