• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

اسامی تاییدشدگان شورای نگهبان برای انتخابات مجلس در استان بوشهر

  • کد خبر : 10796
  • 23 دی 1398 - 17:45
براساس قانون دو مرحله دیگر برای اعتراض داوطلبان مجلس پیش بینی شده که توسط مرکز رسیدگی خواهد شد. از این رو اسامی ذکر شده در خبر قطعی نیست و امکان تغییراتی در لیست نهایی تاییدشدگان مجلس یازدهم وجود دارد که باید تا 21 بهمن ماه منتظر ماند.

با پایان مهلت قانونی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس، بخش زیادی از چهره های مطرح از گردونه خارج شدند.

به گزارش «آوای بوشهر»؛ در مرحله نخست، هیات های اجرایی مستقر در فرمانداری ها براساس استعلام مراجع چهارگانه به بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس پرداختند.

در مرحله بعد، هیات های نظارت استان و مرکزی (زیرمجموعه شورای نگهبان) به بررسی صلاحیت همه داوطلبان ثبت نامی پرداختند که مهلت قانونی برای اعلام اسامی دیروز خاتمه یافت و صبح امروز لیست مذکور به فرمانداری های مراکز حوزه های انتخابیه ارسال شد.

اکنون داوطلبان ردصلاحیت شده یا آنهایی که صلاحیت شان احراز نشده، براساس پیامک ارسالی به فرمانداری حوزه انتخابیه مراجعه خواهند کرد و فرصت ۳ روزه ای جهت اعلام کتبی وجود وجود دارد تا شورای نگهبان در این مرحله به بررسی بپردازد.

گفتنی است نهایتا شورای نگهبان باید اسامی قطعی کاندیداهای مجلس یازدهم را در ۲۱ بهمن به وزارت کشور اعلام و فرمانداری های حوزه های انتخابیه نیز ۲۲ بهمن آگهی اسامی نامزدهای مجلس را منتشر کنند.

یک هفته نیز فرصت تبلیغاتی برای افراد باقی مانده در صحنه انتخابات پیش بینی شده و نهایتا ۲ اسفند زمان برگزاری انتخابات مجلس یازدهم می باشد.

کدام چهره‌های شاخص تایید و چه کسانی رد صلاحیت شدند؟

در فضای رسانه ای و مجازی استان بوشهر خبرهایی درباره رد یا تاییدصلاحیت شدگان منتشر می شود، هرچند  منابع رسمی حاضر به ارائه جزییات در این مرحله نیستند.

در این مرحله صلاحیت سعادت و خدری دو نماینده استان در مجلس تایید نشده، ولی سکینه الماسی نماینده جنوب استان تاییدصلاحیت شده است.

همچنین خبر می رسد در حوزه بوشهر از ۶۱ داوطلب، هیات مرکزی نظارت ۲۴ نفر را تایید کرده است که نام هایی نظیر عبدالکریم جمیری، غلامعلی میگلی نژاد، غلامرضا هوایی، افراز بهزادزاده از آن جمله هستند.

در این حوزه صلاحیت چهره هایی نظیر بهرام نکیسا، عبدالحمید خدری، ناصر کرمی،شکرالله عطارزاده، حمشید شکوهی و مسعود شیرافکن تایید یا احراز نشده است.

اسامی تایید شدگان حوزه بوشهر، گناوه و دیلم به این شرح است:

۱٫ حسین امیریان
۲٫ اسکندر بهروزی
۳٫افراز بهزاد زاده
۴٫اشکان پرتو
۵٫ماشالله حیدری
۶٫ضرغام حیدریه
۷٫اصغر جعفری
۸٫ عبدالکریم جمیری
۹٫محمد رضا جوهری
۱۰٫خیرالله دشمن زیاری
۱۱٫مصیب زارع اصل
۱۲٫محسن صحرانورد
۱۳٫منوچهر طاهری
۱۴٫ محمد رحیم علوی تبار
۱۵٫فاضل کریمی
۱۶٫ حسین لعیان
۱۷٫ هدایت الله مجیدی
۱۸٫رضا محمودی
۱۹٫رضا معمار
۲۰٫غلامعلی میگلی نژاد
۲۱٫عبدالله نجفی اصل
۲۰٫منصور نظری سفتجانی
۲۳٫ غلامرضا هوایی
۲۴٫ یوسف یوسفی

در دشتستان ۱۲ داوطلب تایید شد

همچنین از حوزه انتخابیه دشتستان نیز خبر می رسد از میان ۵۰ داوطلب ثبت نامی، هیات نظارت صلاحیت فقط  ۱۲ نفر را تایید کرده، طوری که اکنون در فضای سیاسی از غلامرضا مختاری و ابراهیم رضایی به عنوان اصلی ترین بخت های نمایندگی یاد می شود.

مختاری با سابقه چندین دوره کاندیداتوری از دشتستان، در انتخابات گذشته کاندیدای اصولگرایان بود. رضایی نیز چهره جوانی متولد آبپخش است که سالها در تهران سکونت داشته و در فضای اصولگرایی به عنوان “کاندیدای انقلابی” مطرح می باشد.

از چهره های مطرحی که صلاحیت شان تایید یا احراز نشده می توان به جوانشیر کدخداپور، سید مهدی موسوی‌نژاد، علی احمدزاده، مهدی یوسفی،حسن اسماعیلی، پیام برازجانی،محمد باقر سعادت و محمد رضا دهقان فرد اشاره کرد.

در حوزه دشتستان تاییدصلاحیت شدگان به شرح زیر هستند:

۱- عباس اسدی
۲-ابراهیم افسر دیر
۳-فاطمه باصولی
۴-سید حبیب اله بحرالعلوم
۵-محسن بنافی
۶-سید حسین جعفری
۷-محمد راهنما
۸-سلیمه رستمی
۹-ابراهیم رضایی
۱۰-غلامرضا زیارتی
۱۱-اصغر صفرپور
۱۲-غلامرضا مختاری

در جنوب استان ۱۳ داوطلب تایید شدند

از جنوب استان هم خبر می رسد هیات نظارت صلاحیت ۱۲ داوطلب را تایید کرده است که حسین بردستانی کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات قبل غایب مطرح در میان آنها می باشد.

به نظر می رسد درصورت عدم تغییر در این ترکیب، رقابت اصلی میان الماسی نماینده کنونی با شیخ موسی احمدی و عسکر جلالیان نمایندگان سابق این دوره است؛ حوزه ای که تاکنون سابقه ابقا یک نماینده در بهارستان ندارد.

گفته می شود اسامی تاییدصلاحیت شدگان هیات نظارت درحوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه شامل این افراد هستند:

۱٫موسی احمدی
۲٫فرهاد اسدی
۳٫کریم اکبری اقدم
۴٫سکینه الماسی
۵٫خاتون بحرانی
۶٫عسکر جلالیان
۷٫امین دوراهکی
۸٫عباس رضوی
۹٫محمد روشن
۱۰٫عبدالستار عبدی
۱۱٫سید عطاالله علوی
۱۲٫سید ابوالحسن موسوی
۱۳٫سید مهدی موسوی

در حوزه دشتی یک تنگستانی کاندیدای مطرح شد

شنیده می شود در حوزه دشتی و تنگستان از میان داوطلبان مطرح تنها غلامحسین کرمی تایید شده است. گزینه ای تنگستانی که مدیرکلی بازرسی بوشهر، خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد را در کارنامه دارد.

در این حوزه انتخابیه چهره های مطرحی مانند سیدمحمدمهدی پورفاطمی نماینده چند دوره  دشتی و تنگستان، علی افراشته استاندار اسبق، علی زینبی معاون اسبق استانداری و عبدالصمد دولاح رییس کانون وکلای استان در میان ثبت نام کنندگان بوده اند.

شنیده شده لیست کاندیداهای تایید شده طی این مرحله در حوزه دشتی و تنگستان به شرح زیر است:

۱٫حسن بارانی
۲٫صفر جعفری نژاد
۳٫نورالله جمالی
۴٫علی اکبر خورموج
۵٫محدثه دولاح
۶٫‌عبدالحسین زارعی
۷٫غلامعلی زارعی
۸٫عنایت شاکر
۹٫فرامرز صیادی
۱۰٫غلامحسین کرمی
۱۱٫ریحانه قاسمی
۱۲٫ماشالله قطب الدین
۱۳٫سیدحمیدرضا موسوی
۱۴٫‌غلامعلی موثق

شایان ذکر است براساس قانون دو مرحله دیگر برای اعتراض داوطلبان مجلس پیش بینی شده که توسط مرکز رسیدگی خواهد شد. از این رو اسامی ذکر شده در خبر قطعی نیست و امکان تغییراتی در لیست نهایی تاییدشدگان مجلس یازدهم وجود دارد که باید تا ۲۱ بهمن ماه منتظر ماند./خلیج فارس

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.