• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11
بسته خبری کوتاه و جذاب آوای بوشهر

استخدام سر کاری در فاز ۱۳!/ استانداری بوشهر ناتوان در انتصاب بخشدار!/ سفر به ترکیه؛ چرا و چگونه؟!/ مقصر یابی یک تعلل و …

  • کد خبر : 9273
  • 15 تیر 1398 - 15:24

آوای بوشهر شنبه هر هفته با بسته خبری کوتاه و جذاب به روز می شود. خواندن این بسته خبری را به مخاطبان پیشنهاد می کنیم اول: استخدام فاز ۱۳، سر کاری بود!؟ شنیده شده، اسفند سال گذشته با همکاری اداره اشتغال منطقه ویژه پارس جنوبی اقدام به مصاحبه کاری برای جذب نیرو در فاز۱۳ شده […]

آوای بوشهر شنبه هر هفته با بسته خبری کوتاه و جذاب به روز می شود. خواندن این بسته خبری را به مخاطبان پیشنهاد می کنیم

اول: استخدام فاز ۱۳، سر کاری بود!؟

شنیده شده، اسفند سال گذشته با همکاری اداره اشتغال منطقه ویژه پارس جنوبی اقدام به مصاحبه کاری برای جذب نیرو در فاز۱۳ شده که نهایتا ۱۰۰نفر جذب می شوند. از این ۱۰۰نفر، ۷۰ نفر بومی و ۳۰ نفر غیر بومی است.

اوایل اردیبهشت ماه سال جاری از دفتر نماینده مجلس با پذیرفته شدگان تماس گرفته شده و اعلام کرده اند به زودی مشغول به کار می شوند.

از آن روز تا کنون پذیرفته شدگان سرگردان اند و مدام توسط شرکت ها دست به سر می شوند.  شرکت مپنا اعلام می کند پارس جنوبی مجوز جذب نمی دهد. اداره اشتغال منطقه ویژه پارس هم اعلام می کند مپنا نیروها را جذب کرده وخود مپنا باید اقدامات جذب را انجام دهد!

 

دوم: خبر می رسد تیم پارس جنوبی جم که در اردوی سرعین اردبیل به سر می برد ۵ روز دیگر زمان اردو را تمدید کرده و پس از آن راهی شیراز می شوند تا در تورنمنت چهار جانبه شرکت کنند.

 

سوم: چندین روستای بخش مرکزی جم در وضعیت نامناسب آبی!
سالهاست چندین روستای بخش مرکزی جم از نعمت آب آشامیدنی سالم و کافی برخوردار نیستند و در هر ۴۸ ساعت، فقط ۲ ساعت آب دارند!
اهالی می گویند در صورت مشکلی در مخازن، گاه تا ۷۲ ساعت هم آب در روستاها وجود ندارد این در حالی است که بخشی از روستاها و شهرهای شهرستان از آب کافی برخوردارند.

به مشکل کمبود آب، ناسالم بودن آب شرب این روستاها را هم باید اضافه کرد که طبق برخی شنیده ها، میزان نیترات آب این روستاها بالاتر از حد مجاز است!

 

چهارم: عدم وجود شناگاه های امن در سواحل جنوبی استان بوشهر، قربانی می گیرد.

طی هفته های اخیر، خبر غرق شدن شناگران در سواحل جنوبی اعتراض شدید مردم و امامان جمعه را به همراه داشته است. ایجاد شناگاه های امن و حضور نجات غریق از خواسته های مردم برای کاهش مرگ و میر در سواحل است.

 

پنجم: بازیکنان پارس جنوبی جم پس از عقد قرارداد می پرند!
این خبری است که مدام از اطراف تیم به گوش می رسد هر چند که مدیران باشگاه این جدایی ها را توافقی می دانند اما نگرانی های جدی هواداران از عملکرد باشگاه در بازار نقل و انتقالات به همراه داشته است.

 

ششم: استانداری بوشهر همچنان ناتوان از انتخاب بخشدار!

خبر رسیده از بین گزینه های بخشداری مرکزی شهرستانهای دیر کنگان و جم فقط خانم طاهره عبدالهی برای بخشداری مرکزی جم از اندک شانسی برخوردار است و ظاهرا خانمها، اندخش و حسینی کنگانی برای دیر و کنگان از لیست گزینه ها حذف شده اند.

 

هفتم: سفر به ترکیه؛ چرا و چگونه؟!/ ناتوانی شورا در پاسخ به یک سوال ساده!

در هفته گذشته خبری منتشر شد که اعضای شورای شهر جم به صورت چراغ خاموش به سفر خارجی رفته اند. طبق کسب اطلاع آوای بوشهر، این سفر به کشور ترکیه بوده است اما مشخص نیست چرا اعضای شورای شهر اصرار دارند این سفر و جزئیات آن مخفی بماند؟

اگر سفر کاری به ترکیه انجام شده گزارش این سفر باید اعلام شود و نیازی به پنهان کاری نیست و اگر سفر غیرکاری دسته جمعی بوده هم اعلام شود؟

گویا کسی از اعضای شورای شهر جم جرات پاسخگویی به این سوال ساده را ندارد؟

 

هشتم: تشکیل سازمان ویژه پیگیری پیوست های فرهنگی اجتماعی صنعت

آیت الله صفایی بوشهری در جم گفته: سازمانی ویژه در استان برای پیگیری پیوست های فرهنگی اجتماعی صنعت شکل می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرده با ایجاد این سازمان، دغدغه مالی حوزه های فرهنگی ورزشی رفع می شود.

 

نهم: مقصر تعلل در صدور ابلاغ شهرداری بهارستان، شهر جم است!

خبر می رسد تعلل وزارت کشور در صدور ابلاغ شهرداری بهارستان، ارتباط با تغییر طرح جامع شهر جم دارد و گویا تحرکاتی از سوی شورای شهر جم، مانع پیشرفت برنامه شهرداری بهارستان است.

 

دهم: فرهنگ از پارس جنوبی می رود؟!

شنیده شده بعد از رفتن غلامرضا بهمن نیا از مدیریت نظارت بر تولید شرکت ملی گاز، هادی هاشم زاده فرهنگ مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی نیز تغییر می کند.

 

یازدهم: چرا ساعت کار ادارات شهرک های مسکونی نفت و گاز و پتروشیمی کاهش نمی یابد؟!

با توجه به کاهش ساعات کار ادارات برا کاهش مصرف برق، دلیل عدم تعطیلی واحدهای اداری مستقر در شهرک ها چیست؟

فعالیت خارج از تایم مصوب استانداری توسط پالایشگاه ها به دلیل عملیاتی بودن طبیعی است اما دلیلی برای فعالیت اداری شهرک ها در ساعات پیک مصرف برق وجود ندارد.

 

دوازدهم: تحرکات کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس، بیشتر شده است

طبق خبرهای رسیده، نشست های خانگی و محفلی، دیدارهای یواشکی با فعالان سیاسی اجتماعی در شهرستان های استان افزایش یافته و به نظر می رسد تنور انتخابات پیش رو زودتر از سایر انتخابات داغ شود.

 

سیزدهم: آیا دست اندرکاران نمازجمعه جم تغییر می کنند؟!

صبح امروز امام جمعه جدید جم معارفه شد و رسما فعالیت خود را در شهر جم آغاز کرد. این سوال وجود دارد که آیا مسئول ستاد نماز جمعه، مسئول دفتر امام جمعه و امام جمعه موقت جم در سمت های خود ابقا می شوند یا حجت الاسلام محمدی تغییر را از دفتر خود آغاز می کند؟!

 

چهاردهم: راست و دروغ یک انتصاب در نفت!

هفته گذشته خبری در یکی از کانال های غیر رسمی نفتی منتشر شد که نعمت الله جمالی به عنوان مدیر روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی منصوب شده است. پیگیری های آوای بوشهر تا کنون صحت این خبر را تایید نکرده است و روابط عمومی پارس جنوبی هم خبر را از بیخ و بن تکذیب کرده است!

 

پانزدهم: پروژه آب سیراف به جم، همچنان در پیچ و تاب آمار و ارقام/ ابهام در پروژه حیاتی آبرسانی جم

به تازگی یکی از مسئولان آب استان گفته تکمیل پروژه آب سیراف به جم، ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در حالی که پیش از این تصویب اعتبار ۱۰۰ میلیاردی برای این پروژه رسانه ای شده بود.

طبق برخی خبرها، احداث آب شیرین کن فعلا متوقف است و قرار شده به جای ۳۰ هزار متر مکعب حجم اسمی پروژه، تانکرهای حمل آب به شهرک ها،۱۰ هزار متر مکعب آب را به مخزن اول در سیراف منتقل کنند و از انجا با تامین برق ژنراتوری، آب با خط انتقال به مخزن ۶ و شهرک ها منتقل شود.

موضوعی که اجرای آن هم در شرایط کنونی با اما و اگرهای بسیاری مواجه شده است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.