• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

اسلام اباد هم آزاد شد/ گره کور ترافیک مرکز شهر جم هم، حل می شود؟

  • کد خبر : 15754
  • 03 خرداد 1402 - 11:48
شهرداری جم طی قریب دو سال گذشته توانسته با تمرکز بر بازگشایی معابر، نقشی به سزا در باز کردن گره های ترافیک شهری ایفا کند.

به گزارش آوای بوشهر؛ آخرین نمونه اقدام شهرداری جم، بازگشایی مسیر پر حادثه و باریک محله اسلام آباد بود که اختلاف نظر مالک و شورا و شهرداری در دوره های گذشته لاینحل باقی ماند و امید به بازگشایی و اصلاح و بهسازی مسیر روز به روز کم رنگ تر می شد.

 مسیر اسلام آباد یکی از پر ترافیک ترین مبادی ورودی شهر جم است که ابتدای آن روستای بیدخوار قرار دارد و در ادامه به اسلام آباد و سپس مرکز شهر جم ختم می شود.

 شهرداری جم هر چند در بازگشایی مسیرهای پرترافیک و اصلاح ترافیک موفق بوده اما همچنان از مداوای زخم کهنه ی ترافیک شهر جم ناتوان است؛ پل مرکز شهر جم که در ساعاتی از روز به گره ترافیکی شدید تبدیل می شود؛ این گره کور در مرکز شهر، ترافیک را ۴ سو به خیابان های مجاور هم می کشاند.

 بخشی از این گره ترافیکی به عرض بسیار کم خیابان مرکز شهر و تمرکز بانک ها، فروشگاه های بزرگ و بسیاری از مراکز خدماتی در محورهای منتهی به پل مرکز شهر است.

 فقط دو بانک پر مشتری صادرات شعبه مرکزی و تجارت جم در تقاطعی قرار گرفته اند که بار ترافیکی شدیدی را تحمل می کند و بخش بزرگی از این ترافیک هم مستقیما به دلیل استقرار این دو بانک در تقاطع پرترافیک است.

 شهرداری جم برای برداشتن گام بزرگ در رفع گره ترافیک شهری، نیازمند اقداماتی است که محدوده میدان فاضل تا امام حسین(ع) تعریف می شود و از تعریض گذرها تا یک طرفه کردن مسیر، سنگفرش کردن، عدم تردد خودرویی یا اجرای طرح کلان تقاطع غیر همسطح می تواند متفاوت باشد.

 باید دید پارلمان شهری جم و شهرداری برای برداشتن آخرین گام ترافیک شهری موفق خواهد بود یا خیر

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.