• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9
عدم اجرای طرح رایگان شدن هزینه بیماران بستری کرونا

اصرار تامین اجتماعی، تعلل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر!

  • کد خبر : 14312
  • 15 شهریور 1400 - 21:07
با وجود آمادگی سازمان تامین اجتماعی برای رایگان شدن هزینه های بستری بیماران زیرپوشش این بیمه، اما دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بوشهر با اجرای آن موافقت نکرده است.

با وجود آمادگی سازمان تامین اجتماعی برای رایگان شدن هزینه های بستری بیماران زیرپوشش این بیمه، اما دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بوشهر با اجرای آن موافقت نکرده است.

به گزارش آوای بوشهر به نقل از خلیج فارس؛ ۲۶ مردادماه سالجاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی طی نامه ای به معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به گسترش بیماری کرونا و در راستای کاهش بار مالی ناشی از درمان آن، برای پرداخت صددرصد هزینه‌های بیماران بستری در مراکز دولتی و دانشگاهی اعلام آمادکی شد.

متعاقب این اعلام آمادگی و براساس خبرهای منتشر شده در خبرگزاری ها، برخی استان های کشور هزینه بستری بیماران کرونایی زیرپوشش تامین اجتماعی را رایگان کرده، اما هنوز سرنوشت این مهم در بوشهر بلاتکلیف است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان در این خصوص می گوید: اکنون در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی از بیمه شدگان تامین اجتماعی ۱۰ درصد فرانشیز (سهم هزینه) دریافت می شود که با توجه به هزینه های بالای درمان کرونا و به منظور کاهش مشکلات اقتصادی مردم، مدیرعامل سازمان برای صفر شدن این ۱۰ درصد اعلام آمادگی کرده، ولی اجرای آن منوط به موافقت دانشگاه علوم پزشکی هر استان است.

دکتر سید جواد رکاب پور درباره این پرسش که آیا برای اجرای طرح رایگان شدن هزینه بستری کرونایی بیمه شدگان با دانشگاه علوم پزشکی پیگیری داشته اید؟ تاکید کرد: جلساتی در این خصوص داشته ایم و منتظر تایید دانشگاه برای اجرای طرح در ۹ بیمارستان دانشگاهی استان می باشیم.

وی درباره دلیل تاخیر در اجرای این طرح در بوشهر می گوید: ما آمادگی کامل داریم ولی امکان دارد بیمارستان های دانشگاهی و دولتی روی همین ۱۰ درصد فرانشیز دریافتی از بیماران برای رتق و فتق برخی امورات بیمارستان حساب باز کرده و اگر آن را برعهده بیمه بگذارند که در پایان ماه پرداخت شود، برای نقدینگی مشکل پیدا کنند، از این رو ممکن است در حال سبک و سنگین کردن ابعاد این مسئله می باشند.

برای پیگیری این تاخیر و تعلل، به واتساپ رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پیام دادیم که بار نخست بی پاسخ بود و در پیگیری مجدد، دکتر کشمیری صرفا نوشت: «انشالله قرار است یک جلسه برای هماهنگی این موضوع برگزار شده و متعاقبا نتیجه آن اطلاع رسانی می شود.»

دست آخر اینکه هم استانی ها خصوصا بیمه شدگان تامین اجتماعی انتظار دارند از فرصت پیش آمده برای کاهش هزینه های درمانی شان در زمینه کرونا استفاده شده و اینگونه نباشد که فقط برای اجرای طرح های پرچالش یا مواردی که جهت آزمون و خطا می باشد، بوشهر آزمایشگاه مدیران کشوری باشد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.