• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

اصلاحیه شرایط آزمون استخدامی وزارت نفت راضی کننده نیست

  • کد خبر : 4298
  • 11 آذر 1396 - 11:19

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح برخی از شرایط آزمون استخدامی وزارت نفت گفت: همچنان دغدغه های جدی برای داوطلبان بومی این آزمون وجود دارد و اصلاحیه انجام شده کافی و راضی کننده نیست. سکینه الماسی در گفتگو با «خلیج فارس» خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از انتشار شرایط […]

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح برخی از شرایط آزمون استخدامی وزارت نفت گفت: همچنان دغدغه های جدی برای داوطلبان بومی این آزمون وجود دارد و اصلاحیه انجام شده کافی و راضی کننده نیست.

سکینه الماسی در گفتگو با «خلیج فارس» خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از انتشار شرایط آزمون استخدامی وزارت نفت و دغدغه هایی که نسبت به تضییع حقوق داوطلبان بومی وجود داشت، نامه اصلاحیه ای در ۸ بند نوشتم که اگرچه با بخش هایی از آن موافقت شد اما همچنان نظر ما را بصورت کامل برآورده نکرده است.

وی اضافه کرد: ما خواستار موافقت وزیر نفت با تمامی موارد اعلامی هستیم تا زمینه منطقی تری برای این آزمون شکل بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی شکل گرفتن فضای ایده آل در شرایط آزمون استخدامی وزارت نفت را حق بومیان استان دانست و اظهار داشت: مطالبه گری ما در این بخش همچنان ادامه خواهد داشت.

وی لحاظ نمودن سهمیه بومی ۵۰ درصدی برای فارغ التحصیلان و بومیان استان را یکی از جدی ترین موارد اصلاحیه بعد از نامه اش پیرامون شرایط آزمون استخدامی دانست و تاکید کرد: انتظار داریم دولت به این خواسته به حق مردم احترام بگذارد.

الماسی ادامه داد: خواسته ما در راستای شکل گرفتن یک فضایی عادلانه در آزمون استخدامی وزارت نفت در کمیسیون انرژی مجلس نیز همچنان ادامه دارد و انتظار می رود وزارت نفت با درنظر گرفتن حساسیت های پیش رو به این مهم توجه جدی تری داشته باشد.

 تبعضی دیگر در آزمون وزارت نفت که از چشم نمایندگان استان بوشهر دور ماند

آزمون استخدامی وزارت نفت در هفته های گذشته با اعتراضاتی در استان بوشهر پیرامون محدودیت در پذیرش فارغ التحصیلان همراه بوده است.

شرایط عجیب و غریب جهت شرکت در آزمون وزارت نفت با تمام کش و قوس های آن حال شرایط و قوانین نانوشته دیگری وضع شده که بسیاری از فارغ التحصیلان برتر دانشگاهی از آن بی خبر هستند.

کامران دهقانی مدیرکل آموزش، برنامه ریزی نیروی انسانی چند روز پیش در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ثبت نام فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ناپیوسته در آزمون فارغ التحصیلان برتر دانشگاه ها وزارت نفت ممنوع می باشد و حتی در صورت قبولی در آزمون کتبی در مرحله اخذ مدرک و مصاحبه حضوری امکان حضور این داوطلبان در ادامه مسیر جذب فراهم نخواهد شد.

تعداد فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته در استان بوشهر که شرایط رتبه و معدل برای حضور در آزمون وزارت نفت را دارند کم نیست، اکنون با قانون تبعیض آمیز جدید از سوی وزارت نفت، این داوطلبان جهت ثبت نام و حضور در آزمون وزارت نفت باز می مانند. حال نوبت نمایندگان مجلس استان است که چاره ای به حال این داوطلبان بیاندیشند!

اعتراض دانشجویان مهندسی شیمی دانشگاه خلیج فارس نسبت به آزمون استخدامی وزارت نفت

در همین رابطه، دانشجویان مهندسی شیمی دانشگاه خلیج فارس، طی نامه‌ای به نمایندگان و مسئولان استان نسبت به آزمون استخدامی وزارت نفت و رعایت نکردن قانون جذب بومی ها اعتراض کردند.

در این نامه آمده: «تعدادی از دانشگاه‌های کشور در شرایط استخدامی اخیر مشمول تخفیف در معدل گردیده‌اند. لازم بذکر است که در این آزمون استخدامی، ملاک تعداد مقالات پژوهشی در رده‌بندی دانشگاه‌های کشور بعنوان ملاک اصلی مورد استفاده قرار گرفته‌است که بدیهی است دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه تهران یا علم و صنعت ایران که تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی بسیار بالایی دارند در صدر این لیست قرار گرفته‌اند، در صورتیکه دانشگاهی مانند دانشگاه خلیج فارس که اخیرا از سوی پایگاه استنادی جهان اسلام در شاخص تعداد ارجاعات علمی به مقالات منتشر شده که بیانگر کیفیت مقالات پژوهشی است در بین تمامی دانشگاه‌های جامع کشور رتبه ۲ را کسب کرده است در این لیست قرار ندارد.»

معترضان ادامه داده اند: «دانشگاه خلیج فارس بوشهر به عنوان نزدیک‌ترین دانشگاه سراسری به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه)، مناطق سه گانه پارس جنوبی، کنگان و پارس شمالی، شرکت نفت فلات قاره و منطقه خارگ که ۹۰% صادرات نفت کشور را رقم می زند، همچنین به علت موقعیت ویژه استان بوشهر، قطعاً یکی از مهم‌ترین قطب‌های رشته مهندسی شیمی و مهندسی نفت در سطح کشور است لذا انتظار می‌رود با پیگیری سیاست‌های قابل تقدیر حمایتی وزارت نفت از جامعه پیرامونی صنعت نفت، دانشگاه خلیج فارس جزو دسته خاص مشمول تخفیف معدل محسوب شود و شرایط استخدام برای فارغ التحصیلان این دانشگاه نیز تسهیل گردد. لازم بذکر است که هیچ کدام از دانشجویان دانشگاه‌هایی چون دانشگاه خلیج فارس و دانشگاه شیراز دارای رتبه کشوری کمتر از  ۲۰۰ (در مقطع کارشناسی ارشد) و ۴۰۰۰ (در مقطع کارشناسی) نمی باشند و عملاً با این شرط فقط دانشجویان دانشگاه‌‌های سراسری شهر تهران می توانند در آزمون استخدامی وزارت نفت شرکت کنند. نظر به عدم توازن امکانات آموزش و پرورش در مناطق مختلف کشور، لحاظ معیار رتبه کشوری کنکور سراسری در شرایط آزمون استخدامی تبعیضی آشکار و نقض عدالت اجتماعی و حقوق مناطق محروم محسوب می شود، بطوریکه سازمان سنجش کشور نیز در پذیرش دانشجویان در دوره کارشناسی بجای رتبه کشوری، رتبه‌ در سهمیه‌های منطقه‌ای را در نظر می‌گیرد. لذا معتقدیم که این شرط باید از شرایط استخدامی حذف گردد.»

نهایتا درخواست های این دانشجوایان شامل: «اولویت استخدام بومی مطابق ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه، تعدیل شرط معدل برای فارغ التحصیلان دانشگاه خلیج فارس و حذف شرط رتبه کنکور برای فارغ التحصیلان دانشگاه خلیج فارس» بیان شده است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=4298

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. تا کی نمایندگان و مسوولین استانی میخواهند سکوت کنند؟
    ازمون استخدامی رو متوقف کردن، نه به خاطر اعتراض نمایندگان که به خاطر پیگیریهای دانشجویان دانشگاه صنعت نفت. این نشان میدهد که در این کشور دانشجویان به مراتب پیگیرتر از مسئولین هستند(که نشان از لیاقت نسل جدید دارد). در حالی که همین دانشجویان باید برای یک شغل معمولی اینچنین خود را به آب و آتش بزنند، مسئولان روی صندلی ریاست جا خوش کرده اند و نه دغدغه معاش دارند و نه درد جامعه را میفهمند.
    تا کی نسل جوان باید پاسوز نسل بی بخار، بی سواد و بی عرضه چند دهه قبل که غالب میزهای مدیریتی را اشغال کرده اند، شود؟ این میزها به خودشان و بعد از آن هم متعلق به خانواده و فرزندانشان خواهد ماند.
    امیدی ما به این مسئولین نیست و نخواهد بود. امید ما بعد از خدا به خود مردم و نیروی جوان نسل جدید است…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.