• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

اعضای کمیسیون انرژی مجلس و وزیر نفت از پارس جنوبی بازدید کردند+تصاویر

  • کد خبر : 4461
  • 05 بهمن 1396 - 1:39

آوای بوشهر – اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با همراهی وزیر نفت و تعدادی از مدیران نفتی از تعدادی از فازهای پارس جنوبی بازدید کردند.

‌به گزارش آوای بوشهر، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس و وزیر نفت از پارس جنوبی اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای برای افزایش تولید در پارس جنوبی صورت گرفته است.
محمد مشکین‌فام اضافه کرد: در همین راستا سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در این منطقه انجام شده است و در سال جاری با تولید روزانه ۵۵۰ میلیون مترمکعب گاز به کشور قطر در میزان برداشت از میدان مشترک گازی رسیده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: در میدان گازی پارس جنوبی تاکنون ۲۶ سکو، ۲۵۲ حلقه چاه، دو هزار و ۷۹۲ کیلومتر خط لوله دریایی و ۴۰ ردیف پالایشگاهی ایجاد شده است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از گاز کشور در پارس جنوبی تولید می‌شود، افزود: تاکنون هزار و ۲۰۸ میلیارد مترمکعب گاز از میدان پارس جنوبی تولید شده است.
اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در معیت وزیر نفت صبح امروز به منظور بازدید از فازهای پارس جنوبی و برگزاری نشست تخصصی بررسی روند پیشرفت پروژه‌های صنعت نفت در پارس جنوبی وارد عسلویه شدند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس، فرماندار عسلویه و مدیران صنعت نفت از وزیر نفت و اعضای کمیسیون انرژی در فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه استقبال کردند.
بازدید از پالایشگاه فازهای ۲۲،۲۴، ۱۳،۱۹ و ۱۴ پارس جنوبی و بازدید از پروژه ایران ال‌ان‌جی از برنامه‌های سفر یک روزه اعضای کمیسیون انرژی و وزیر نفت به عسلویه است.
گفتنی است میدان گازی پارس جنوبی، بزرگ ترین منبع گازی جهان است که روی خط مرزی مشترک ایران قرار دارد؛ مساحت این میدان ۹۷۰۰ کیلومتر مربع است که سهم متعلق به ایران ۳۷۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد.
ذخیره گاز این بخش از میدان ۱۴ تریلیون مترمکعب گاز به همراه ۱۸ میلیارد بشکه میعانات گازی است که هشت درصد کل گاز دنیا و نزدیک به نیمی از ذخایر گاز کشور را شامل می شود.
در میدان مشترک گازی پارس جنوبی در بخش ایرانی آن ۱۹ میلیارد بشکه میعانات گازی وجود دارد که ۹ میلیارد بشکه قابل برداشت است.
هم اکنون در ۱۸ فاز در حال بهره برداری میدان گازی پارس جنوبی روزانه ۸۱۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید می شود.
طرح توسعه میدان مشترک گازی پارس جنوبی در قالب ۲۴ فاز اجرایی شده که هم اکنون با بهره برداری از ۱۸فاز آن روزانه ۵۷۰ میلیون متر مکعب گاز تولید می شود. 

وزیر نفتبازدید

 

http://www.pseez.ir/pseez_content/media/image/2018/01/26921_orig.jpghttp://www.pseez.ir/pseez_content/media/image/2018/01/26922_orig.jpg

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=4461

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.