• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6
مدیر آموزش و پرورش جم؛

افزایش ۶ درصدی داوطلبان کنکور ۹۸ در جم/ داوطلبان زن؛ ۶۶ درصد

  • کد خبر : 9224
  • 09 تیر 1398 - 12:36
از تعداد 1018 داوطلب ثبت نام کننده، 637 نفر زن و 381 نفر مرد می باشند که شرکت 66 درصدی زنان قابل توجه است.

مدیر آموزش و پرورش جم از افزایش ۶درصدی آمار داوطلبان کنکور ۹۸ در جم خبر داد و گفت: این آزمون در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۹۸ برگزار می شود.

به گزارش آوای بوشهر؛ خلیل نیکخواه با اعلام این خبر افزود: در کنکور سراسری ۹۷ در شهرستان جم تعداد ۹۵۶ داوطلب ثبت نام کردند که این آمار در سال ۹۸ به ۱۰۱۸ نفر افزایش پیدا کرده و حدود ۶ درصد رشد نشان می دهد.
وی با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان در گروه های آزمایشی مختلف اظهار کرد: از یک هزار و ۱۸ داوطلب، تعداد ۱۶۵ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ۴۰۴ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی و ۲۵۰ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی ثبت نام کرده اند.
مدیر آموزش و پرورش جم ادامه داد: ۷۵ داوطلب نیز در گروه آزمایشی هنر و ۱۲۴ نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجی متقاضی شده اند.
نیکخواه با اشاره به متفاوت بودن دفترچه آزمون سراسری ۹۸ خاطرنشان کرد: کنکور سراسری ۹۸ با توجه به نظام های آموزشی جدید و قدیم و دفترچه آزمون متفاوت برای هر گروه و نظام آموزشی برگزار می گردد.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در جم در خصوص زمان و مکان برگزاری کنکور سراسری سال ۹۸در شهرستان جم نیز گفت: آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در نوبت صبح و گروه آزمایشی هنر عصر روز پنجشنبه ۱۳ تیرماه در دبیرستان غیر دولتی حضرت امام خمینی(ره) و گروه علوم انسانی نیز صبح همان روز در دبیرستان غیر دولتی هاجر برگزار می گردد.
وی افزود: آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۱۴ تیر ماه ۹۸ در دو حوزه دبیرستان غیر دولتی حضرت امام (داوطلبان زن) و مدرسه غیر دولتی هاجر (داوطلبان مرد) و گروه آزمایشی زبان های خارجی نیز عصر همان روز در دبیرستان غیر دولتی حضرت امام خمینی(ره) برگزار می گردد.
نیکخواه تاکید کرد: با توجه به برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه، کارت ورود به جلسه آزمون نیز از روز یکشنبه ۹تیرماه ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد از این رو داوطلبان می‌توانند تا چهارشنبه ۱۲تیرماه ۹۸ نسبت به پرینت کارت خود اقدام کنند.
مدیر آموزش و پرورش جم خاطر نشان کرد: هر داوطلب باید بر اساس شرکت در یک، دو یا سه گروه آزمایشی، کارت آزمون هر کدام را به صورت جداگانه دریافت کند.
گفتنی است از تعداد ۱۰۱۸ داوطلب ثبت نام کننده، ۶۳۷ نفر زن و ۳۸۱ نفر مرد می باشند که شرکت ۶۶ درصدی زنان قابل توجه است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.