• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
7
رییس شبکه بهداشت و درمان جم:

اقدامات مقابله با ویروس کرونا در جم در حال انجام است / تشدید بازرسی ها از داروخانه ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

  • کد خبر : 11273
  • 11 اسفند 1398 - 17:34

رییس شبکه بهداشت و درمان جم: بازرسان بهداشت محیط به طور مستمر از اماکن توزیع مواد غذایی و نانوایی های سطح شهرستان بازدید می کنند و آموزش های لازم در خصوص راه های پیشگیری از ویروس کرونا به متصدیان می دهند.

به گزارش آوای بوشهر به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان جم،احمد قاسمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود ویروس کرونا در سطح کشور اظهار داشت: استان های مجاور ما به این ویروس آلوده شده اند و با توجه به اینکه شهرستان جم یکی از مبادی ورودی استان بوده طبیعی است که بیشتر تحت تاثیر و در معرض خطر ابتلا به این ویروس باشد.

رییس شبکه بهداشت و درمان گفت: با مشارکت جمعیت هلال احمر مبادی ورودی شهرستان جم از سمت فیروزآباد کنترل می شود و با پرسشگری و آموزش موارد مشکوک را به مراکز درمانی ارجاع داده می شود.

قاسمی با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی و عدم تجمع یکی از موثرترین راه های مقابله با این بیماری است افزود: شست و شو مکرر دست ها با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه یکی از مهم ترین راه های حفاظت فردی در برابر این بیماری است.

وی خاطر نشان کرد: سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه ای، خانم های باردار و کودکان در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند و حدالامکان در منزل بمانند و در محل های شلوغ حضور پیدا نکنند.

احمد قاسمی از تشکیل کمیته مقابله با کرونا در شبکه بهداشت و درمان جم خبر داد و گفت: بازرسان بهداشت محیط به طور مستمر از اماکن توزیع مواد غذایی و نانوایی های سطح شهرستان بازدید می کنند و آموزش های لازم در خصوص راه های پیشگیری از ویروس کرونا به متصدیان می دهند.

وی افزود: شبکه بهداشت و درمان با همکاری اداره صنعت و معدن و تجارت، اصناف و اماکن بر روی نحوه توزیع و قیمت ملزومات بهداشتی در داروخانه های سطح شهر جم نظارت می کنند.

قاسمی از جمع آوری و پلمپ مراکز توزیع قلیان در ۴ واحد صنفی جم خبر داد و خاطر نشان کرد: عرضه قلیان در سطح قهوه خانه ها و سفره خانه های سنتی شهرستان ممنوع شده است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی افزود: شهربازی های مسقف می توانست کانون انتشار ویروس کرونا در کودکان باشد که با توصیه کارشناسان بهداشت و همکاری متصدیان آن ها، تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

رییس شبکه بهداشت و درمان جم گفت: با همکاری شهرداری ها، مکان های شلوغ و مراکز پرتردد ضدعفونی شدند و پیام های آموزشی نیز در قالب بنر و پوستر در سطح شهرها و روستاهای شهرستان نصب شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مرجع رسمی اخبار مربوط به کرونا ویروس در سطح استان می باشد افزود: جا دارد از شهروندان، صنوف، ارگان ها و سازمان هایی که تاکنون با مجموعه بهداشت و درمان همکاری کرده اند کمال تشکر را داشته باشم و انشالله این همکاری ها تا زمان پایین یافتن شیوع ویروس کرونا ادامه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.