• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

امام جمعه جم : استیضاح وزیر کار از تبعات قانون‌شکنی دولت است

  • کد خبر : 2043
  • 06 بهمن 1391 - 15:38

به گزارش خبرنگار آوای جم ، حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه جم با تبریک میلاد نبی اکرم(ص) اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) در سیاه‌ترین شرایط زمان برانگیخته شد و نور توحید را در جامعه آن روز تاباند و مردم را به راه راست هدایت کرد.

وی افزود: امام جعفر صادق(ع) نیز از شخصیت‌های برجسته اسلام است که در تربیت شاگردان بسیار تاثیرگذار بود و نهضت عظیم علمی برای ترویج دین مبین اسلام ایجاد کرد.

امام جمعه جم با تبریک دهه فجر و با اشاره به تقارن این ایام با هفته وحدت خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) شخصیت بزرگ قرن حاضر است و تاسیس نظام اسلامی مرهون این چهره بی‌نظیر است.

 

گنجی در ادامه با تاکید بر لزوم وحدت و همدلی مسئولان و مردم، تحجر و نفاق را از آفت‌های تهدیدکننده نظام برشمرد و تصریح کرد: عده‌ای دارند بذر نفاق را گسترش می‌دهند و باید این خطرات را جدی بگیریم.

وی با تاکید بر لزوم تلاش مسئولان برای مهار تورم گفت: در ماه‌های اخیر قیمت ارز و سکه افزایش بی‌سابقه‌ای داشته و شاهد گرانی افسارگسیخته در کشور هستیم که فشار زیادی بر مردم وارد کرده است.

امام جمعه جم با اشاره به مباحث در مورد هدفمندی یارانه‌ها اذعان داشت: ۷۵ درصد مردم، مهار تورم را به افزایش یارانه ترجیح داده‌اند و دولت باید به این مسئله بیشتر توجه کند.

گنجی بیان کرد: امروز افکار عمومی جامعه منتظر اقدام عملی مسئولان و همفکری و اتحاد مجلس و دولت برای مهار تورم و کنترل قیمت‌ها هستند.

دولت به جای حاشیه‌سازی وضعیت بازار را مدیریت کند

وی افزود: تزریق نقدینگی به بازار از عوامل گرانی است و کارشناسان برجسته اقتصادی نیز تذکرات لازم را داده‌اند که مسئولان باید دقت کرده و وضعیت را مدیریت کنند.

امام جمعه جم در ادامه با اشاره به استیضاح وزیر کار گفت: اقدام دولت در ماندن مرتضوی در سمت خود، دور زدن قانون و در واقع عملی خلاف است و با توجه به حکم دیوان عدالت اداری توقع می‌رفت که دولت به این‌کار اصراری نداشته باشد.

گنجی یادآور شد: مجلس احساس کرده که دولت دارد قانون را دور می‌زند و به دلیل قانون‌شکنی دولت، وزیر کار را استیضاح می‌کند.

وی تصریح کرد: از دولت انتظار می‌رود در ماه‌های پایانی فعالیتش تنش‌ها را کمتر کند و به جای حاشیه‌سازی در پی مدیریت بازار و کنترل قیمت‌ها باشد.

گنجی در ادامه با اشاره به نقش ویژه امام(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام خمینی(ره) به نحو احسن مردم را به صحنه آورد و با افشاگری در مورد رژیم طاغوت، برای استقرار حکومت اسلامی تلاش کرد.

وی به بیان ویژگی‌های امام خمینی(ره) اذعان داشت: امام (ره) یک فقیه و عالم بود که شجاعت زیادی داشت و علاوه بر فقاهت، سیاست‌مدار نیز بود.

گنجی افزود: وحدت کلمه همواره مورد تاکید امام عظیم‌الشان بود و ایمان به خدا و اعتقاد به مردم از ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) بود.

منبع : فارس

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2043

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.